مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند جذاب جیلی لینک اند کو 08 با 536 اسب بخار قدرت معرفی شد

برند لینک اند کو متعلق به جیلی رسماً شاسی بلند جدید 08 را معرفی و مشخصات کامل آن را اعلام کرده است. این خودرو هفتمین محصول لینک اند کو محسوب می‌شود. 08 روی نسل دوم پلت‌فرم CMA ساخته شده که توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرده و در محصولات مختلف لینک اند کو و ولوو مثل کراس اوور XC60 و همین‌طور پولستار 2 استفاده می‌شود. 08 یک کراس اوور پلاگین هیبریدی است که از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند.

پیشرانه لینک اند کو

مجموع خروجی این سیستم 536 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفرتاصد 5 ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. کراس اوور جدید لینک اند کو به یک پکیج باطری 39.6 کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن تا 245 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. مجموع برد خودرو با باک پر بنزین و شارژ کامل باطری هم به 1400 کیلومتر می‌رسد. انتقال نیرو در این خودرو هم توسط یک گیربکس سه سرعته DHT Pro صورت می‌گیرد.

طراحی لینک اند کو 08

لینک اند کو 08 از ظاهر جذاب و منحصربه‌فردی بهره می‌برد. هرچند این خودرویی پلاگین‌هیبریدی است اما فاقد جلوپنجره بوده و به همین دلیل در نگاه اول مثل خودرویی تمام الکتریکی به نظر می‌رسد. البته به گفته جیلی، این خودرو از سیستم پلاگین‌هیبریدی EM-P استفاده می‌کند که مکانیسم خنک‌کنندگی بسیار کارآمدی دارد و باعث کاهش 30 درصدی جلوپنجره می‌شود. درنتیجه، ورودی هوا در پایین سپر جلو برای خنک کردن پیشرانه بنزینی 08 کافی خواهد بود.

طراحی کلی 08 از کانسپت Next Day الهام گرفته و در اینجا هم مثل کانسپت مذکور شاهد دی‌لایت‌هایی به شکل دو نوار عمودی روی کاپوت هستیم. چراغ‌های اصلی خودرو هم زیر این دی‌لایت‌ها به شکل یک نوار افقی باریک جای گرفته‌اند. در عقب خودرو هم یک چراغ باریک سراسری جالب با گرافیک خط‌چین به چشم می‌خورد. این شاسی بلند جدید 4,820 میلی‌متر طول، 1,915 میلی‌متر عرض و 1,685 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,848 میلی‌متر است؛ بنابراین، 08 به‌عنوان یک کراس اوور میان سایز کمی از ب‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC بزرگ‌تر است.

لینک اند کو 08 در داخل از کابینی شیک و ساده‌ای بهره می‌برد. طراحی کنسول مرکزی خلوت بوده و صرفاً یک پد شارژر بی‌سیم و دو جا لیوانی در آن به چشم می‌خورد. روی داشبورد هم دو نمایشگر جای گرفته که شامل یک نمونه 12.3 اینچی برای صفحه آمپر و یک صفحه‌نمایش عظیم 15.4 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود. در اینجا یک هدآپ دیسپلی هم تعبیه شده است.

لینک اند کو هم‌اکنون محصولات خود را در اروپا هم عرضه می‌کند و با کراس اوور 01 در بازارهای هلند و آلمان حضور دارد. در چین نیز این برند شش مدل مختلف شامل 01، 02، 03، 05، 06 و 09 را به فروش می‌رساند که همگی پلاگین هیبریدی یا هیبریدی خفیف هستند. به‌زودی 08 هم به این جمع اضافه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا