مکمل بنزین
گوناگونخبر

تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر صنعت خودروسازی این کشور!

نتایج تعجب‌آور همه‌پرسی بریتانیا؛ مبنی بر موافقت اکثریت مردم این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت)؛ ترس و اضطراب عجیبی به جان بزرگترین تولید کنندگان خودرو انداخته است. این خودروسازان در حال حاضر، با استفاده از تعرفه رایگان واردات و تولید خودرو در بریتانیا،  تجارت پر سودی راه انداخته و امیدوارند که این شرایط با وجود جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا حفظ شود.

صنعت خودروی بریتانیا به لطف اتحادیه اروپا و حضور کمپانی‌های بزرگ خودروسازی؛ احیا گشته است. خودروسازان بزرگ ژاپن، مانند؛ تویوتا، نیسان و هوندا؛ تمام تولیدات خود برای اتحادیه اروپا را در بریتانیا تولید می‌کنند.

nissan-sunderland-factory

بریتانیا بزرگترین بازار صادراتی خودروسازان آلمانی، با صادرات بیش از 810 هزار خودرو در سال است. همچنین خودروسازان آلمانی بیش از 100 سایت صنعتی برای تامین قطعات خودروهایشان در بریتانیا تاسیس کردند. نگرانی تولید کنندگان اروپایی به دلیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ برای حفظ تجارت آزاد و مافی‌های مالیاتی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا است. خودروسازان امیدوارند که با انجام توافقاتی میان سیاستمداران اروپایی؛ وضعیت فعلی صنعت خودروسازی در بریتانیا حفظ شود.

با این همه بسیار زود است که بخواهیم درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تاثیرات آن بر صنعت خودروسازی اروپا صحبت کنیم، ولی تمام تولید کنندگان خودرو در اروپا از وضعیت کنونی بسیار نگرانند و چشم به آینده دوخته‌اند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا