مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد فوکوس با قابلیتی جدید برای دسترسی معلولین!

با اینکه روز به روز مدل‌های مختلفی از خودروها تولید می‌شود، اما تقریبا هیچ کدام از محصولات فوق برای معلولین و یا افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، به طور پیش‌فرض بهینه سازی نشده است و معلولین در این حوزه دچار محدودیت‌های بسیاری هستند. بنابراین اگر کسی نیاز به استفاده از ویلچر دارد، یا باید از وسایل مختص خودرو استفاده کرده و پس از خرید خودرو آن‌ها را نصب کند، یا اینکه به کمپانی سازنده سفارش دهد تا قابلیت‌هایی را به طور ویژه برای او بر روی خودرواش نصب کنند.

خودروهای ون، با توجه به شرایط خاص درون آن، فضای باز صندلی‌های عقب و البته درب‌های کشویی که دارد، چه سایز مینی و چه سایز فول، برای این افراد مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند؛ اما در این میان کمپانی فورد با تولید محصولی که می‌تواند به راحتی یک ویلچر را درون خود جای دهد، در حال کمک به معلولین است. MXV کمپانی فورد با طراحی خاص خودش برای مواقعی که نیاز به انتقال یک ویلچر به داخل خودرو است، می‌تواند شکل صندلی‌ها را تغییر داده و با افزودن مسیری ساده، کمک کند تا این صندلی چرخ‌دار وارد شود. بدین ترتیب این خودرو اولین SUV جهان است که دارای این قابلیت ارزنده است.

fordexplorerbraunability_ruby_red_1mb-970x647-c

کانسپت اولیه این خودرو، سال گذشته در فلوریدا و نمایشگاه Daytona Beach به نمایش در آمد. البته مدل تولید شده توسط کمپانی دارای تغییراتی نسبت به مدل اولیه است و با نسخه فیس لیفتی که قرار بود در سال 2016 عرضه شود، فرق دارد. طراحی این خودرو به گونه‌ای است که در مواقع ضروری درب عقب می‌تواند به صورت کشویی باز و بسته شود و همراه با آن یک سطح شیب دار با زاویه‌ای بسیار منطقی برای سهولت حرکت صندلی چرخ‌دار به داخل خودرو بر روی زمین قرار می‌گیرد. این سطح شیب دار، در مواقعی که به آن نیازی نیست، به طور کامل به کف خودرو چسبیده و اصلا مزاحم سرنشینان نخواهد شد.

ford_braunability_2_unger0225_mr-970x647-c

از دیگر قابلیت‌های این خودروی ویژه معلولین می‌توان به کاهش ارتفاع خودرو و درب برای سهولت در ورود و خروج اشاره کرد. همچنین با طراحی ویژه فورد صندلی‌ها جوری طراحی شده‌اند که صاحب صندلی چرخ‌دار به راحتی می‌تواند هنگام ورود در خودرو حرکت کند و در ردیف‌های دوم و سوم بنشیند! همچنین فورد اعلام کرده است که در صورت نیاز صاحب ویلچر می‌تواند خود رانندگی این شاسی بلند را بر عهده بگیرد.

ford_braunability_2_unger0073_mr-970x647-c

MXV از موتور طراحی شده کمپانی فورد یعنی انجین 3.5 لیتری V6 بهره برده است. این موتور می‌تواند 290 اسب بخار تولید کرده و گشتاور آن نیز 255 نیوتن بر متر است. البته مشتریان می‌توانند در صورت نیاز از گزینه‌های دیگری نیز در قسمت موتور بهره ببرند. آن‌ها می‌توانند از موتور 2.3 لیتری با قابلیت EcoBoost و 4.0 لیتری V6 نیز استفاده کنند.

تمام مدل‌های تولید شده از سیستم 6 دنده اتوماتیک استفاده کرده و دارای قابلیت Front Wheel drive هستند. تولید این خودرو از ماه اوت توسط فورد آغاز خواهد شد! با اینکه احتمال دارد این خودرو، نسبت به رقبای خودش یعنی محصولات تویوتا و … ضعف‌هایی داشته باشد، اما باید پذیرفت که قابلیت‌های ویژه آن برای معلولین، آن‌ها را از نیاز به سایر ویژگی‌های موجود منصرف خواهد کرد.

ford_braunability_2_unger0044_mr-970x647-c

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آیا امکان وارد کردن این خودرو را به ایران وجود دارد.لطفا راهنمایی کنید.من ویلچر نشین هستم

  2. خدا کنه زود تر بیاد منم ویلچر نشین هستم ….قیمتش هم باید مناسب باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا