مکمل بنزین
گوناگونخبر

شیائومی با کمک بایک شاسی بلندی برای رقابت با مرسدس بنز G کلاس می‌سازد!

شرکت چینی بایک در حال آماده‌سازی شاسی بلند آفرودی کاملاً جدیدی بنام Stone 01 است اما در این خودرو ردپای شیائومی هم دیده می‌شود. این خودرو در ابتدا توسط شرکتی بنام راکس موتور ساخته شد و Luo Ke نام داشت. راکس موتور در اوایل سال 2021 به‌عنوان یک شرکت تکنولوژی با هدف نه‌فقط طراحی و تولید خودرو بلکه توسعه سیستم‌های خودران و مواردی ازاین‌دست تأسیس شد. راکس امروزه با بسیاری از شرکت‌های مشهور مثل والئو، بوش و شرکت باطری‌سازی چینی CATL همکاری می‌کند.

راکس موتور توسط «چانگ جینگ» تأسیس شد که رئیس و مؤسس یک شرکت ساخت جاروبرقی بنام روبوراک است. از سال 2014 شیائومی سرمایه‌گذار اصلی شرکت روبوراک است. ابتدا نسخه آزمایشی شاسی بلند Luo Ke در پارکینگ CATL دیده شد اما بعداً راکس موتور به دلیل مشکلات مالی تصمیم به همکاری با بایک گرفت. بدین ترتیب، Luo Ke به استون 01 تغییر نام داد. استون برند جدیدی متعلق به بایک است و 01 اولین محصول آن محسوب می‌شود. انتظار می‌رود این خودرو رسماً اواخر سال جاری راهی بازار شود و با دیگر شاسی بلندهای آفرودی چینی مثل تانک 500 و بایک BJ60 رقابت کند. انتظار می‌رود 01 بین 300 تا 500 هزار یوآن معادل 42 تا 70 هزار دلار قیمت داشته باشد.

قوای محرکه استون 01 از نوع هیبریدی افزایش‌دهنده برد است و از دو موتور الکتریکی در جلو و عقب به همراه یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو تشکیل شده است. موتور الکتریکی جلو 200 اسب بخار و عقبی 270 اسب بخار قدرت دارند درحالی‌که پیشرانه بنزینی با 150 اسب بخار قدرت فقط به شارژ باطری‌ها می‌پردازد. باطری‌های خودرو هم ساخت CATL هستند.

مشابه دیگر شاسی بلندهای آفرودی، فرم کلی استون 01 هم جعبه‌ای شکل است. در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های Y شکل هستیم درحالی‌که در قسمت جانبی ستون‌های مشکی طرح سقف شناور را ایجاد کرده‌اند. دیگر قطعات مثل ریل‌های روی سقف و آینه‌های جانبی هم مشکی شده‌اند تا حال هوای اسپرتی به خودرو داده شود. در عقب، درب صندوقی که افقی باز می‌شود به همراه چرخ زاپاس و چراغ‌های عمودی، تا حدودی لندروور دیفندر را به یاد می‌آورد. 01 با 5,050 میلی‌متر طول، 1,980 میلی‌متر عرض و 1,869 میلی‌متر ارتفاع به همراه فاصله محوری 3,010 میلی‌متری، شاسی بلند بزرگی است و 3190 کیلوگرم وزن دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چرا اینقدر چین روداری شده میخواد خودرو تولید شده در یک کمپانی ۲۰۰ ساله اروپایی رو با یک شرکت ۱۰ ۲۰ ساله جنس بنجول ساز شکست بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا