مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس کاهش پیدا کرد

یکی از موضوعات جنجالی یک هفته گذشته، قیمت دنا پلاس معمولی بوده است. داستان از اعلام قیمت جدید برخی محصولات ایران خودرو آغاز شد. این شرکت چند وقت پیش قیمت دنا پلاس معمولی را 410 میلیون تومان اعلام کرد که باعث شوکه شدن خریداران شد و انتقادات زیادی را به دنبال داشت. این جریان تا جایی پیش رفت که حتی تجمع اعتراضی برای قیمت جدید دنا پلاس مقابل ساختمان شورای رقابت شکل گرفت و خریداران این خودرو خواستار بررسی موضوع توسط شورا شدند. پس از این، شورای رقابت اعلام کرد که قیمت دنا پلاس اصلاح خواهد شد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت «سپهر دادجوی توکلی»، در راستای وظایف نظارتی بر نحوه اعمال دستورالعمل و مصوبات شورای رقابت در جلسه کارگروه خودروی این شورا که با حضور مسئولین ایران خودرو و سازمان حمایت برگزار شد، مباحث مربوط به دنا پلاس و ابهام ایجاد شده در تفسیر مصوبه شورا موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد قیمت دنا پلاس بر اساس مصوبات شورای رقابت اعمال شود. حال سرانجام ایران خودرو مجبور به عقب‌نشینی شده و قیمت جدید دنا پلاس را با کاهشی 60 میلیون تومانی اعلام کرده است.

قیمت جدید دنا پلاس معمولی با رینگ فولادی و ترمزهای عقب کاسه‌ای از سوی ایران خودرو 349 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده است. این در حالی است که هم‌اکنون قیمت این خودرو در بازار به حدود 660 میلیون تومان رسیده است. حال باید دید آیا کاهش قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس روی قیمت بازار آن‌هم تأثیر خواهد گذاشت یا نه.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا