مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

تارا و دنا پلاس ایران خودرو به عراق صادر می‌شوند؛ تیراژ صادرات

بهمن‌ماه سال گذشته بود که شرکت الماشق موتورز به عنوان نماینده عراقی گروه صنعتی ایران خودرو، سه محصول جدید را در نمایشگاه خودرو بغداد به نمایش گذاشت.

این 3 خودرو که در حقیقت همان دنا پلاس توربو اتوماتیک، تارا دنده ای و تارا اتوماتیک هستند، در اقدامی عجیب، با پوشانده شدن لوگو و نام در معرض نمایش قرار داده شدند. اینطور که گفته می‌شود، این اقدام در جهت برگزاری کلینیک تخصصی برای معرفی و قیمت گذاری انجام شده بود.

ایران خودرو قصد دارد تا در ابتدا، 2 خودرو دنا پلاس و تارا اتوماتیک را به عراق صادر کند. گویا برنامه‌ای برای صادرات تارا دنده‌ای به عراق وجود نداشته و فعلا تیپ دنده‌ای، به کشور ونزوئلا صادر خواهد شد.

براساس برخی اخبار، ایران خودرو برنامه دارد تا در ابتدا، 2 خودرو مذکور را به صورت کامل (CBU) به عراق صادر کند. همچنین برنامه‌ریزی شده تا با انجام فرآیندهای صنعتی سازی، ایران خودرو صادرات خودروها را به صورت CKD آغاز و در خط مونتاژ اسکندریه عراق، مونتاژ کند. باتوجه به اطلاعات، ایران خودرو بزودی تولید نسخه مخصوص بازار عراق تارا اتوماتیک را با تیراژ 960 دستگاه در ماه شروع خواهد کرد.

صبح امروز نیز شرکت کرمان موتور اعلام کرد تا صادرات جک J4 را به کشور عراق آغاز کرده است. مبحث صادرات خودرو، جنبه‌های مختلفی را به همراه دارد. در ایامی که بدلیل تقاضای بالا خودرو در کشور، علاوه بر واردات خودروهای صفر کیلومتر، صحبت‌هایی از واردات خودروهای دست دوم نیز می‌شود، به نظر نمی‌رسد که صادرات، گزینه مناسبی برای خودروسازان باشد. البته که این روزها باتوجه به اخبار ارزهای تخصیصی به خودروسازان، به نظر می‌رسد که صادرات، جزو راه‌هایی برای جمع‌آوری ارز است. مخصوصا شرکتی مانند کرمان موتور که گویا به دنبال واردات خودرو CBU نیز است!

البته که این روزها باتوجه به اخبار ارزهای تخصیصی به خودروسازان، به نظر می‌رسد که صادرات، جزو راه‌هایی برای کسب ارز است. مخصوصا شرکتی مانند کرمان موتور که گویا به دنبال واردات خودرو CBU نیز است!

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. خخخخ به عراق!! اونم ماشین های ایرانی!! طنزه
    عراقی که ماشین خوب سوار میشه بیاد دنا و تارا سوارشه!! خخخخخ

  2. بعد تعداد خودرو تو خود ایران کم میشه قیمتا سر به فلک میکشه به به عجب سیاستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا