مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نمونه‌های اولیه خودروهای وارداتی اشکودا پارس ساتر هوشمند به ایران رسید

اردیبهشت‌ماه امسال بود که طی مطلبی اختصاصی، از قرار گرفتن نام 7 خودرو اشکودا در لیست خودروهای وارداتی به ایران خبر دادیم. این لیست، مدتی پیش بروزرسانی شد و شاهد افزوده شدن نام دو خودرو اشکودا اکتاویا پرو مونتاژ چین و اشکودا کوشاک بودیم.

اما به تازگی تصاویری بدستمان رسیده که نشان می‌دهد تا 5 نمونه از خودروهای اشکودا به گمرکات کشور رسیده و شرکت پارس ساتر هوشمند به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایران روور، برنامه واردات محصولات اشکودا را در پیش گرفته است.

– اشکودا اکتاویا – اکتاویا پرو

همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم، در لیست خودروهای وارداتی از برند اشکودا، نام دو تیپ خودرو اکتاویا به چشم می‌خورد که یکی مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری TSI و تک دیفرانسیل بوده و دومی مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری TSI و دو دیفرانسیل. همچنین اعلام کردیم که نام یک تیپ دیگر اکتاویا به لیست خودروهای وارداتی افزوده شده است. با این حساب که آن اشکودا اکتاویا در تیپ پرو بوده و مونتاژ چین!

باتوجه به تصاویر فوق، اکتاویا موجود در گمرک، از نوع سفارش بازار اروپا بوده و نسخه پرو نیست

– اشکودا کامیک

باتوجه به اطلاعات بدست آمده، نمونه‌های اولیه اشکودا کامیک با پیشرانه 1.0 لیتری TSI وارد ایران شده است.

– اشکودا اسکالا

باتوجه به اطلاعات بدست آمده، نمونه‌های اولیه اشکودا اسکالا با پیشرانه 1.0 لیتری TSI وارد ایران شده است.

– اشکودا کوشاک

باتوجه به اطلاعات بدست آمده، نمونه‌های اولیه اشکودا کوشاک با پیشرانه 1.0 لیتری TSI وارد ایران شده است.

 اشکودا کوشاک – SKODA KUSHAQ خودرو وارداتی پارس ساتر هوشمند
اشکودا کوشاک – SKODA KUSHAQ

فعلا سایر خودروهای اعلام شده توسط منابع گمرکی، در تصاویر فوق وجود ندارند. اما احتمال ورود آنها نیز باتوجه به وجود اسامیشان در لیست خودروهای وارداتی، بالاست. خودروهایی چون فابیا با پیشرانه 1.0 لیتری TSI، کاروک با پیشرانه 1.5 لیتری TSI، اکتاویا پرو با پیشرانه 1.4 لیتری TSI و…

لازم به ذکر است که اِشکودا (ŠKODA AUTO) شرکت خودروسازی چکی است، که در سال ۱۸۹۵ توسط واکلاو لورین و واکلاو کلمنت تأسیس شد. اشکودا در سال ۱۹۹۱ یکی از زیرشاخه‌های اروپایی گروه فولکس‌واگن شد و هم‌اکنون از برندهای متعلق به گروه آلمانی به‌شمار می‌آید.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. اون دوستانی که هی به سید هاشمی تهمت می‌زدن که داری دروغ می‌گی وارداتی در کار نبوده و فلان و بهمان الآن کجان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا