مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

محموله CKD قطعات ون BAW M7 دیار خودرو ثبت سفارش شد

اسفندماه سال گذشته بود که طی مطلبی اختصاصی، از ورود نمونه های اولیه ون های M7 و M7 پلاس شرکت BAW چین به ایران خبر دادیم.

اما به تازگی و براساس اطلاعات دریافتی از منابع گمرکی، شرکت دیار خودرو ثبت سفارش قطعات این ون ها را آغاز کرده و احتمالا مونتاژ ون های مذکور از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.

نمونه‌های اولیه ون بایک M7 PLUS و BAW M7 وارد ایران شدند

BAW که مخفف عبارت Beijing Automobile Works است، در سال 2008 حدود 51 درصد سهامش توسط بایک خریداری شده و بایک، سهامدار عمده BAW شناخته می‌شود.

ون دیار خودرو ام 7 - DIAR BAW M7
ون دیار خودرو ام 7 – DIAR BAW M7

همانطور که پیشتر گفته شد، دو تیپ از ون BAW M7 وارد ایران شده که یکی از آن‌ها، عنوان پلاس را یدک می‌کشد. هنوز مشخص نیست که تفاوت اصلی دو تیپ ون‌ها در ایران چه خواهد بود! اما آنطور که منابع گمرکی اعلام نموده، تیپ پایه 13 هزار و 600 دلار و تیپ پلاس، 18 هزار و 190 دلار قیمت گذاری شده است.

مشخصات BAW M7

ون BAW M7 با دو مدل پیشرانه بنزینی و گیربکس 5 سرعته دستی در بازار چین عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی اول، یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که توانایی تولید 124 اسب بخار، قدرت و 161 نیوتن متر، گشتاور را دارد. پیشرانه بنزینی دوم، یک موتور 2 لیتری است که توانایی تولید 144 اسب بخار، قدرت و 200 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته این احتمال وجود دارد که M7 در مدل CNG نیز وارد بازار ایران شود.

از امکانات رفاهی و ایمنی BAW M7، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تریم چرمی صندلی‌ها
  • کلاستر دیجیتالی
  • مولتی مدیای لمسی همراه با دوربین عقب
  • باز و بسته شدن آینه‌های بغل به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما
  • رینگ‌های آلومینیومی
  • غربلیک فرمان به صورت چرمی
  • 2 کیسه هوای ایمنی
  • دی لایت
  • ترمزهای ABS و EBD
  • و…

ون بایک باو BAW M7 در دو ابعاد معرفی شده است. افراد می‌توانند این ون را به صورت 2، 5، 7 و 9 نفره خریداری کنند. نسخه استاندارد ون BAW M7 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4880، 1870 و 1950 میلی‌متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2880 میلی‌متر است. نسخه 9 نفره طول بیشتری داشته و طول کلی آن معادل 5230 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن هم به 3200 میلی‌متر رسیده است.

گالری تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. یک سم چینی دیگه وارد شد. آقای میرسلیم برا این آشغالها دلار دارید ولی برا برندهای با کيفيت دلار ندارید؟

  2. آَشغالترین افتابه چینی وارد میکنند ولی مردم بدبخت چور یک بار مصرف میکشند آنوقت ملیاردی میفروشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا