مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید بایک BJ40 معرفی شد، نسل قبلی هنوز در ایران عرضه نشد!

در پاییز سال گذشته، دیار خودرو در نمایشگاه اصفهان شاسی‌بلند آفرودی بایک BJ40 را برای عرضه در کشورمان معرفی کرد. در آن زمان گفته شد BJ40 سال آینده راهی بازار خواهد شد اما درحالی‌که به نیمه سال رسیده‌ایم، هنوز خبری از عرضه این خودرو نیست. حال نیز بایک نسل دوم BJ40 را معرفی کرده است. نسل اول این خودرو کپی واضحی از جیپ رانگلر بود و در ابتدا فروش مناسبی را در بازار داخلی چین تجربه می‌کرد اما اخیراً رقبای زیادی در این کلاس وارد بازار شده‌اند. به همین دلیل، فروش BJ40 تا اینجای سال 2023 به 11,476 دستگاه رسیده درحالی‌که تانک 300 در همین مدت بیش از 53 هزار دستگاه فروخته است.

بایک BJ40

بنابراین، BJ40 به‌وضوح به نسل جدید نیاز داشت که حالا معرفی شده است. این خودرو از جدیدترین زبان طراحی بایک استفاده می‌کند که سال گذشته با مدل جدید BJ60 معرفی شد. چراغ‌های جلوی مستطیلی و جلوپنجره‌ای با چراغ‌های LED از ویژگی‌های طراحی این شاسی‌بلند آفرودی چینی هستند؛ بنابراین، BJ40 دیگر کپی رانگلر نیست. فرم جعبه‌ای شکل، پنجره‌های بدون قاب، آینه‌های جانبی بزرگ و سپرهای آفرودی با روکش پلاستیکی هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند.

بایک BJ40

درب صندوق بار BJ40 از دو قسمت تشکیل شده که قسمت بالایی درواقع همان شیشه عقب است که به سمت بالا باز می‌شود و قسمت پایینی یک درب فلزی است که چرخ زاپاس روی آن نصب شده و به سمت راست باز می‌شود. این خودرو که از شاسی مستقل نردبانی استفاده می‌کند، 4,790 میلی‌متر طول، 1,940 میلی‌متر عرض و 1,895 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,760 میلی‌متر است. ظرفیت یدک کشی خودرو هم 2.5 تن اعلام شده است.

بایک BJ40

داخل بایک BJ40 جدید

BJ40 در داخل مدرن‌ترین شاسی‌بلند بایک به نظر می‌رسد. در اینجا صفحه آمپر دیجیتالی پشت غربیلک فرمان سه پره‌ای قرار گرفته که از مدل بزرگ‌تر BJ60 عرض گرفته شده است. ویژگی اصلی کابین این خودرو اما صفحه‌نمایش دوتایی روی داشبورد است. نمایشگر وسطی یک نمونه لمسی برای راننده است درحالی‌که یک نمایشگر هم برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. اندازه این نمایشگرها هنوز اعلام نشده ولی بسیار بزرگ به نظر می‌رسند. روی کنسول مرکزی هم پد شارژر بی‌سیم، انتخاب‌گر دنده و دو جا لیوانی به چشم می‌خورد. BJ40 به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود.

بایک BJ40

پیشرانه بایک BJ40 جدید

نسل جدید بایک BJ40 با یک پیشرانه 2 لیتری توربو به بازار عرضه خواهد شد که 245 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است و نیروی خود را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. BJ40 جدید به‌زودی در نمایشگاه خودروی چنگدو برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. این خودرو که انتظار می‌رود قیمتی بین 200 تا 300 هزار یوآن معادل 28 تا 41 هزار دلار داشته باشد، به رقیب مستقیم تانک 300 تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا