مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیزر جدیدی از کانسپت الکتریکی آینده لکسوس منتشر شد

به تازگی تیزر جدیدی از کانسپت الکتریکی آینده لکسوس منتشر شد. این خودروی مفهومی ماژولار الکتریکی قرار است با تغییرات ظاهری عمده‌‌ای به بازار بیاید. در این تصویر، به نظر می‌رسد که در بخش جلویی خودرو با چراغ‌های دی‌لایت از نوع LED طرف باشیم.

قرار است این کانسپت به طور کامل در ماه آینده در ژاپن معرفی شود و راه را برای اولین محصول مجهز به باتری‌ برند نیپون با پلتفرم جدید و کارایی بهتر باز کند.

هنوز نمی‌دانیم که این خودرویی در عکس دیده‌ایم، ارتباطی با سدان لکسوس که در آوریل معرفی شد، دارد یا خیز. در این تصویر، یک خودرو با آینه‌های جانبی الکترونیکی، طراحی جالب بدنه و جلوپنجره بزرگ می‌بینیم.

اکنون تنها کراس‌اوور تمام الکتریکی RZ در ایالت متحده به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که نسخه الکتریکی UX 300e در اروپا عرضه می‌شود. لکسوس قصد دارد که با توسعه خودروهای الکتریکی توجه علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده و در بین خودروسازی‌های مختلف به خوبی بدرخشد.

این شرکت قصد دارد برای هر مدلی که در سال 2030 به بازار می‌آید، یک گزینه الکتریکی تولید کند و در سال 2035 نیز تنها در عرصه تولید خودروهای برقی فعالیت داشته باشد.

قرار است اولین خودروی بدون آلایندگی لکسوس در سال 2026 و بر اساس یک پلتفرم مدولار عرضه شود. شرکت تویوتا که کمپانی مادر نیز محسوب می‌شود درباره تولید این خودرو چنین گفت که به لطف عناصر ریخته‌گری جدید، تعداد فرآیندهای تولید کمتر شده و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

نسل بعدی خودروهای الکتریکی تویوتا که در سال 2026 به بازار عرضه می‌شوند از دو گزینه بهره خواهند برد؛ یک: پکیج لیتیوم یون (Li-ion) که با کاهش 20 درصدی هزینه‌های ساخت نسبت به باتری کنونی bZ4X، برد بیش از 427 مایل را فراهم می‌کند. دو: بسته لیتیوم آهن فسفات (LiFePO) که هزینه ساخت را تا 40 درصد کاهش داده و برد 327 مایلی را امکان‌پذیر می‌کند.

تنها 20 دقیقه زمان لازم است تا باتری اولی از 10 درصد به 80 درصد برسد، در حالی که نوع لیتیوم آهن فسفات برای شارژ از 10 تا 80 درصدی به 30 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

هنوز اطلاعات زیادی از خودروی برقی لکسوس در دسترس قرار نگرفته ولی انتظار داریم که پس از رونمایی از این کانسپت جدید در پایان ماه اکتبر، به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست پیدا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا