مکمل بنزین
گوناگونخبر

سوزوکی فروش 80 میلیونی خودروهای خود را جشن می‌گیرد

سوزوکی، تولیدکننده خودرو و موتورسیکلت، فروش 80 میلیون دستگاه از خودروهای خود در سراسر جهان را جشن می‌گیرد. این رقم از سال 1955 تا پایان آگوست 2023 بدست آمده و نقطه عطف قابل توجهی برای شرکت به حساب می‌آید.

این سازنده در حال حاضر در 10 کشور به تولید وسایل نقلیه، دوچرخه و سایر محصولات مشغول است. از 80 میلیون خودروی تحویل‌شده تاکنون، 36 درصد در ژاپن، 10 درصد در اروپا، 13.5 درصد در آسیا، 32.6 درصد در هند و 7.8 درصد در سایر نقاط جهان فروخته شده است. آغاز تمام این‌ها از ژاپن شروع شد؛ جایی که سوزوکی اولین خودروی کوچک خود را به نام سوزولایت در اکتبر 1955 به بازار عرضه کرد.

پس از آن در سال 1965، Fronte 800 رونمایی شد که نشانگر ورود این شرکت به بخش خودروهای جمع و جور و گسترش این خودروها بود. سال 1959 بود که سوزوکی تولیدات خود را به دیگر کشورها نیز ارسال و سپس در سال 1975، اولین سرمایه‌گذاری تولید خودرو در خارج از کشور را در پاکستان آغاز کرد.

همین اتفاقات موجب شدند تا پایگاه تولید خودرو در هند در سال 1983 و مجارستان در سال 1992 راه‌اندازی شوند. در میان خودروهای این برند، آلتو به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروها شناخته شده که در سال 1979 به بازار عرضه و موفق شد که 20 درصد از 80 میلیون دستگاه فروخته شده سوزوکی را تا به اینجا به خود اختصاص دهد.

سوزوکی درباره این خودرو اینچنین گفت:

آلتو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ماست و نقش بسیار مهمی در بهبود شرکت داشته است. ما همچنان تلاش می‌کنیم تا در آینده طبق سلیقه‌ مشتریان، محصولات محبوبی را تولید کنیم.

اکنون این خودروساز فروش 80 میلیون دستگاه خود را جشن می‌گیرد و مشتاقانه منتظر رونمایی از نسل بعدی یکی از مهم‌ترین مدل‌های خود است. این مدل سوزوکی سوئیفت نسل سوم نام دارد که در سال 2016 معرفی شد. این شرکت همین چند روز پیش نیز قبل از رونمایی رسمی، از کانسپت خودروی جدید خود رونمایی کرد که احتمالا به همین خودرو اشاره داشته و پیش نمایشی از مدل تولیدی آینده این شرکت باشد.

این خودروی مفهومی ارتقا یافته با تغییرات قابل توجهی همراه شده که شامل نشان هیبرید روی گلگیر جلویی، دوربین‌های نصب شده روی آینه‌های جانبی، دستگیره درهای عقب، شیشه ثابت درهای عقب و غیره هستند؛ بنابراین همه این‌ها نشان از برقی بودن این خودرو دارند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا