مکمل بنزین
معرفی کسب و کارها

لیست 10 تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

از موقعی که قیمت خودرو افزایش چشم گیری پیدا کرده، محبوبیت و تقاضا نیز برای خرید موتور سیکلت نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرد. موتور سیکلت شهری در مواجهه با ترافیک سطح شهر، می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. اما انتخاب بهترین موتور سیکلت‌های شهری بستگی به فاکتورهای مهمی دارد که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

مصرف سوخت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب موتور سیکلت شهری، مقدار مصرف سوخت آن است. ترافیک سنگین، فواصل زیاد و… ، باعث می‌شود که مصرف سوخت بالا برود. در نتیجه باید در انتخاب موتور سیکلت به مقدار مصرف سوخت آن توجه اساسی کرد.

کنترل و امنیت: آسان بودن کنترل موتور سیکلت باعث می‌شود که در شرایط بحرانی، موتور را به راحتی تحت هدایت خود قرار دهید. اما سیستم امنیت موتور سیکلت در کنترل کردن آن بسیار مهم است. وجود ترمز ضد قفل ABS یکی از ویژگی‌های تأثیرگذار در انتخاب موتور سیکلت شهری می‌باشد.

قیمت موتور سیکلت: قیمت یکی از فاکتورهایی است که باید با بودجه شما هم‌خوانی داشته باشد. به‌غیر از قیمت موتور سیکلت، هزینه‌های جانبی آن را هم باید در نظر گرفت. هزینه‌های تعمیر، تعویض قطعات و… .

در نهایت انتخاب بهترین موتور سیکلت شهری برای هر فرد، بستگی به نیاز و سیلقه آن شخص دارد. در ادامه پرفروش ترین موتور سیکلت‌های مناسب برای رانندگی در شهر را معرفی می‌کنیم.

 

موتور سیکلت طرح هوندا

موتور سیکلت طرح هوندا، اولین موتور در لیست پرفروش‌ترین موتور سیکلت‌هاست. موتور هوندا از زمانی که وارد ایران شد، با استقبال گرمی روبرو شد و از آن پس تا به امروز، جزء پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌ها محسوب می‌شود. موتور طرح هوندا نسبت به موتورسیکلت‌های دیگر از قیمت مناسب‌تری بهره‌مند است و می‌توان از آن به عنوان موتور کار نیز استفاده کرد. طرح این موتور در ۳ مدل ۱۲۵، ۱۵۰ و ۲۰۰ سی سی توسط شرکت‌های موتورسازی داخلی عرضه می‌شود.

 

 

موتور سیکلت هوندا کلیک

مدت زمان زیادی از ورود موتور سیکلت هوندا کلیک ۱۵۰ به ایران نمی‌گذرد. ولی از همان ابتدا این موتور طرفداران بی‌شماری پیدا کرد. هوندا کلیک و طرح آن، یکی از بهترین موتور سیکلت‌های شهری به حساب می‌آید. این موتور که در کلاس‌بندی اسکوتر حضور دارد، از امنیت و راحتی بالا در حین رانندگی برخوردار است. ظاهر آن اسپورت و قدرت و عملکرد بالایی نیز دارد. پیشرانه این موتور ۱۵۰ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه، ۲ سوپاپ و آب خنک است. کلیک ۱۵۰ می‌تواند حداکثر قدرتی معادل ۱۳ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۳.۴ در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. هوندا کلیک در دو مدل ۱۲۵ و ۱۵۰ سی سی ساخته شده است و در حال حاضر مدل ۱۵۰ آن تولید می‌شود. طرح این موتور توسط شرکت‌های داخلی با پیشرانه‌ و ویژگی‌های مختلف عرضه می‌شود.

  ایکس55 پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو وارد بازار شد

 

 

موتور سیکلت باکسر

موتور سیکلت بعدی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، موتور سیکلت Boxer شرکت باجاج است. زمانی که باکسر به عنوان موتور سیکلت شهری و مخصوص کار یا حمل ونقل وارد ایران شد، عملا بازار را در اختیار خود قرار داد. بعد از آنکه Boxer با استقابل گرمی روبرو شد، شرکت‌های خارجی و داخلی شروع به تولید طرح این موتور کردند. موتور سیکلت هانی طرح باکسر و کبیر KLD، پرفروش ترین موتورهای طرح باکسر می‌باشند.

 

 

موتور سیکلت یاماها آیروکس

بعد از ساخت و عرضه موتور هوندا کلیک، شرکت یاماها ۲ سال بعد موتور اسکوتر آیروکس ۱۵۵ را معرفی کرد. آیروکس در کنار کلیک، یکی از بهترین موتور سیکلت‌های شهری است. طراحی این موتور نیز مانند کلیک اسپورت است و با این تفاوت که، آیروکس شباهت بیشتری به موتورهای کلاس استریت دارد. جای پای راننده برخلاف اسکوترهای دیگر جدا است و صندلی ترک نشین آن بالاتر می‌باشد. پیشرانه این موتور ۱۵۵ سی سی، تک سیلندر و چهار زمانه است. آیروکس ۱۵۵ می‌تواند حداکثر قدرت ۱۴.۷ اسب بخار در ۷۷۵۴ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۳.۸ نیوتون متر در ۵۹۸۸ دور در دقیقه تولید کند. هم‌اکنون این موتور و طرح آن با پیشرانه‌های مختلف توسط شرکت‌های داخلی عرضه می‌شود.

 

 

موتور سیکلت بنلی ۱۸۰S

موتور سیکلت بنلی ۱۸۰S، یکی دیگر از موتورهای پرفروش این لیست می‌باشد. موتورهای بنلی همیشه در لیست موتور سیکلت‌های با کیفیت قرار داشته‌اند. طراحی پیشرفته این موتور در قسمت شاسی آن که به سبک رِیس طراحی شده و طراحی چشم نواز ایتالیایی همراه با مشخصات فوق‌العاده دیگر، موتور ۱۸۰S را نسبت به رقیبان متمایز کرده است. این موتور دارای پیشرانه با حجم ۱۷۵ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپ می‌باشد. بنلی 180S می‌تواند حداکثر قدرتی معادل ۱۸ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور دقیقه و ۱۴ نیوتن متر گشتاور در ۷۰۰۰ دور دقیقه تولید کند.

  6 مکان شگفت انگیز، مخصوص سفرهای بعد از دوره کرونا

 

 

موتور سیکلت بنلی ۲۴۹S

موتور سیکلت بنلی ۲۴۹S یکی از محبوب‌ترین موتورهای این لیست می‌باشد. بنلی ۲۴۹S به عنوان موتور سنگین شهری به حساب می‌آید. نمایشگر این موتور، کریستال مایع با ترانزیستور نامتقارن و لایه نازک نمایشگر از نوع TFT LCD، بیشتر نمایانگر یک جت جنگی است تا یک موتور سیکلت در کلاس استریت. TNT ۲۴۹S دارای پیشرانه با حجم ۲۴۹ سی سی، ۲ سیلندر موازی، ۴ زمانه و ۸ سوپاپه می‌باشد. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۳۱.۵ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۲ نیوتون متر در ۹۰۰۰ دور دقیقه تولید کند.

 

 

موتور سیکلت  ۲۵۰NK

یکی دیگر از موتورهای سنگین شهری که می‌توان نام برد، موتور سیکلت CFMOTO مدل ۲۵۰NK است. این موتور دارای انجینی با حجم ۲۴۹ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپه می‌باشد. حداکثر قدرتی که موتور ۲۵۰NK می‌تواند تولید کند، ۱۹.۵ اسب بخار در ۹۲۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۲۲ نیوتون متر در ۷۲۵۰ دور در دقیقه می‌باشد. نکته‌ حائز اهمیت در این موتور، ظاهر جذاب و مدرن آن است و با در نظر گرفتن حالت‌های مختلف رانندگی، می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب دانست.

 

 

موتور سیکلت JT۲۰۰

اگر بخواهیم به یکی از بهترین موتور سیکلت‌های شهری اشاره کنیم، باید موتور سیکلت JT۲۰۰ را نام ببریم. موتور سیکلت JT۲۰۰ شرکت SYM به‌روز شده موتور J۲۰۰ این شرکت است. این موتور کلاس اسکوتر، در تیرماه ۱۴۰۱ وارد بازار ایران شد. JT۲۰۰ دارای پیشرانه با حجم ۲۰۰ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه و ۲ سوپاپه می‌باشد. این موتور می‌تواند قدرتی تا حداکثر ۱۱.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۱۲.۲ نیوتون متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه را در اختیار شما بگذارد. لازم به ذکر است که موتورهای SYM در ایران به نام گلکسی نیز شناخته می‌شوند.

  فونیکس و نوآوری در خط مقدم مدیریت کسب و کار

 

 

موتور سیکلت تریل روان

یکی دیگر از بهترین موتور سیکلت‌هایی که می‌توان از آن در شهر و جاده‌های ناهموار استفاده کرد، موتور سیکلت تریل روان مدل QM200 است. این موتور در اصل در کلاس دوال اسپورت یا موتورهای دو منظوره قرار دارد. ولی برحسب عادت به آن تریل گفته می‌شود. تریل روان دارای حجم انجین ۱۹۹ سی سی، تک سیلندر و چهار زمانه است. برای این موتور سیکلت با داشتن پیشرانه ۱۹۹ سی سی، حداکثر قدرت ۱۱.۵ کیلووات در ۸۰۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۱۴.۵ نیوتون متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه محاسبه شده است.

 

 

موتور سیکلت هوندا وِیو

آخرین موتور در لیست بهترین موتور سیکلت‌های شهری، موتور هوندا وِیو و طرح آن می‌باشد. موتورهای کلاس کاب، موتورهای نیمه اتوماتیک هستند. Wave یک موتور با حجم ۱۲۵ سی سی است که می‌تواند قدرتی حدود ۹ اسب بخار با گشتاور تقریبی ۱۰.۴ نیوتن متر تولید کند. این موتور برای انتقال قدرت از یک جعبه دنده ۴ سرعته با کلاچ اتوماتیک استفاده می‌کند. یکی از مزیت‌های موتورهای وِیو، مصرف سوخت آنها است که تقریبا ۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بعد از عدم تولید هوندا وِیو و به دلیل استقبال خوبی که از این موتور صورت گرفت، شرکت‌های موتورسازی داخلی و خارجی شروع به ساخت و مونتاژ طرح این موتور کردند. موتور سیکلت TVS مدل راکز ۱۲۵، طرح هوندا وِیو، یکی از موتورهای باکیفیت و مناسب رانندگی در شهر است.


این ۱۰ مدلی که نام بردیم، به عنوان بهترین موتور سیکلت‌های شهری به شمار می‌روند. انتخاب هر کدام از این مدل‌ها با توجه به فاکتورهای خرید، به سلیقه شما برمی‌گردد. فرقی نمی‌کند که شما کدام مدل و یا چه برندی را انتخاب کنید. مجموعه پدال https://pedall.ir، فروشگاهی است که شما می‌توانید تمامی مدل‌ها و برندها رو یکجا ارزیابی کنید و با کمک متخصصان پدال بهترین انتخاب که به سلیقه و نیاز شما نزدیک است را، انجام دهید. به‌غیر از مولتی برند بودن، شما می‌توانید از شرایط خرید اقساطی موتور سیکلت بدون پیش پرداخت، با اقساط ۲۴ ماهه این مجموعه نیز بهره مند شوید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. به جرات میشه گفت که یکی از صحیح ترین و بهترین مقاله ها در مورد بازار فروش موتور بود .البته موتورهای هندی بجز باکسر در لیست قرار نداشت که باید گفت یک زمانی بازار گرفته بودن بودن

  2. تی وی اس راکز از تمام اینها که گفتید پر طرفدار تر و خوش فروش تره

  3. اینکه فکر کنیم گرانی خودرو موجب شده تا بازار موتور رونق بگیره نمیتونه درست باشه.امایکی از عوامل است ترافیک هم از میشه بحساب آورد.اصلیترین عامل علاقه است.متاسفانه سودجویی باعث گشته موتور های بی کیفیت با قیمت نجومی عرصه شده و بدتر اینکه خدمات بعد از فروش هم افتضاح وبسیار گران باشد.دیگراینکه تعمیر کاران آموزش لازم را نداشته،ضمن گرفتن اجرت بالا موتور راسمبل کرده واین امر موجب شده تا موتور زودتر از موعد قراضه شود.

  4. با سلام
    در معرفی و توضیحات شما
    چند مولفه مهم یادآوری نشده !
    یک،
    قیمت، که برای خریدار بسیار مهم و عامل تعیین کننده برای خرید است
    دو
    مصرف بنزین، یکی دیگر از عوامل اساسی در خرید موتور
    سه،
    سرعت، البته شاید با اصطلاحات خاص اشاره کردید ولی اگر با اصطلاح رائج چند کیلومتر در ساعت .‌..مشخص بشه
    همه فهم خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا