مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه سدان لوکس و گران‌قیمت هونگچی L5 به بازار با پیشرانه V8

هونگچی برندی سطح بالا متعلق به گروه فاو است. این شرکت ابتدا به‌منظور ساخت خودرو برای حمل‌ونقل سران حزب کمونیست چین متولد شد و بعداً محصولات هونگچی در دسترس همه قرار گرفت. این شرکت در حال حاضر خودروهای خود را در سه سری عرضه می‌کند. سری اول سری H است که بخش متوسط رو به بالای بازار را هدف قرار داده است. سری بعدی با نام سری Q، برای خریداران ثروتمند در نظر گرفته شده و سری آخر یا L هم شامل لوکس‌ترین مدل‌ها برای مقامات دولتی می‌شود.

عرضه سدان لوکس و گران‌قیمت هونگچی L5 به بازار با پیشرانه V8

حال هونگچی مجوز تولید جدیدترین مدل سری L خود با نام L5 را از دولت چین دریافت کرده است. این خودرو یک سدان لوکس با طراحی متمایز است. ظاهر L5 با چراغ‌های جلوی گرد و جلوپنجره مستطیلی بزرگ، از لیموزین دولتی معروف هونگچی CA770 الهام گرفته است. در بالای کاپوت هم لوگوی هونگچی به همراه نواری قرمزرنگ دیده می‌شود. در عقب خودرو نیز چراغ‌های عمودی با طراحی کلاسیک همراه با تریم کرومی فراوان روی درب صندوق کار شده است. این خودرو روی رینگ‌های 21 اینچی با لاستیک‌های 275 قرار گرفته است.

عرضه سدان لوکس و گران‌قیمت هونگچی L5 به بازار با پیشرانه V8

سدان لوکس هونگچی 5,980 میلی‌متر طول، 2,090 میلی‌متر عرض و 1,710 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 3,730 میلی‌متر است. این یعنی سدان فوق لوکس جدید چینی‌ها 411 میلی‌متر کشیده‌تر از مرسدس میباخ S کلاس است و بنابراین خودروی بسیار بزرگی محسوب می‌شود. L5 همچنین 3150 کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت حمل فقط چهار نفر را خواهد داشت.

عرضه سدان لوکس و گران‌قیمت هونگچی L5 به بازار با پیشرانه V8

زیر کاپوت L5 یک پیشرانه 4 لیتری V8 قرار گرفته است که 387 اسب بخار قدرت دارد. این نسخه‌ای از همان موتوری است که در شاسی‌بلند بزرگ LS7 استفاده می‌شود. این موتور توسط هونگچی طراحی شده و توسط گروه فاو تولید می‌شود. حداکثر سرعت L5 هم 220 کیلومتر بر ساعت است که برای چنین خودرویی کافی به نظر نمی‌رسد. طبق گفته‌های قبلی مقامات هونگچی، قیمت این سدان لوکس از 5 میلیون یوآن معادل 680 هزار دلار آغاز خواهد شد که رقم بسیار بالایی است. بااین‌حال، هونگچی قدرت برند بالایی در چین دارد و بسیاری از میلیاردرهای چینی می‌توانند برای میباخ یا رولزرویس سراغ L5 بروند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا