مکمل بنزین
گوناگونخبر

تکنولوژی خودروهای اکسید معرفی شد، برند لوکس چری در راه ایران

در گردهمایی کاربران چری در روز فناوری و تکنولوژی این شرکت که در محل کارخانه چری در شهر ووهو برگزار شد، جدیدترین دستاوردهای برند اکسید که برند لوکس چری محسوب می‌شود به نمایش گذاشته شد. در این نمایشگاه، پلتفرم هوشمند مارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های چری که در خودروهای اکسید مورداستفاده قرار می‌گیرد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. ازجمله ویژگی‌های این پلتفرم هوشمند می‌توان به پردازنده کوالکام ۸۱۵۵ و سیستم خودران چری پایلوت ۴ اشاره کرد.

همچنین در حاشیه این گردهمایی، سدان برقی خودران اکسید ES هم به نمایش گذاشته شد. این سدان الکتریکی از اواخر سال 2023 در بازار چین عرضه خواهد شد و پس‌ازآن راهی بازارهای صادراتی چری خواهد شد. طبق گفته‌ها، قرار است در آینده اکسید ES در بازار کشورمان هم عرضه شود. این خودرو جدیدترین محصول اکسید محسوب می‌شود که تابستان گذشته رونمایی شد. اکسید ES که روی پلت‌فرم تمام الکتریکی E0X ساخته شده و از شاسی تمام آلومینیومی بهره می‌برد، 4,945 میلی‌متر طول، 1,978 میلی‌متر عرض و 1,480 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 3,000 میلی‌متر است.

اکسید ES

در کنفرانسی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، «یین تونگ یو»، رئیس هیئت‌مدیره چری گفت:

نوآوری و تکنولوژی چین و جهان را تغییر می‌دهد و حتی تمدن نو ایجاد می‌کند

وی با بیان اینکه شرکت چری هرسال قصد دارد ۲۰ میلیارد یوآن معادل 2.7 میلیون دلار برای پژوهش و تحقیقات هزینه کند، تصریح کرد:

درآمد حاصل از فروش ۹ ماه سال جاری به ۲۰۰ میلیارد یوآن معادل 27.3 میلیون دلار رسیده است

رئیس هیئت‌مدیره چری با تأکید بر اینکه ما از شرکت‌های پیشرفته مثل اپل و هوآوی یاد می‌گیریم، گفت:

برای نوآوری فرامرزی به همکاری به سایر شرکت‌های فعال در این بخش نیاز داریم وسعی داریم ۳۰۰ پلتفرم آزمایشگاه برای تحقیق و نوآوری بسازیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا