مکمل بنزین
گوناگون

آشنایی بیشتر با سهند: محصول جدید پارس خودرو!

شرکت پارس خودرو با سابقه همکاری با خودروسازان معتبر جهان، از جمله رنو و نیسان، و بهره‌گیری از تجربیات آنها در پیاده‌سازی مهارت‌های تولید مبتنی بر استانداردهای کیفی روز دنیا، همواره در کیفیت محصولات تولیدی پیشرو بوده است. در سه ماهه پایانی سال، شرکت پارس خودرو محصول جدیدی در کلاس سدان با تبعیت از استانداردهای بین‌المللی به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو با نام تجاری سهند، از موتور M15GSI در بخش پیشرانه استفاده می‌کند. این موتور ارتقا یافته با تغییرات در سرسیلندر و سطح بالایی پیستون، به همراه تغییرات در میل سوپاپ و استفاده از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها، عملکرد موتور را بهبود داده است. افزایش نسبت تراکم، توان، گشتاور و بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی نیز جزء ویژگی‌های این موتور است.

همچنین تغییرات در راستای بهبود عملکرد خنک‌کاری و دستگاه‌های دیگر این موتور نظیر مانیفولد‌ها، یاتاقان‌های ثابت و متحرک، رینگ‌های پیستون و مجراهای بلوک سیلندر نیز صورت گرفته است. همچنین در پیشرانه از تکنولوژی راهنمای تعویض دنده به منظور کمک به راننده در انتخاب زمان مناسب برای تعویض دنده در شرایط مختلف استفاده شده است.

خودرو سهند در بخش سیستم‌های دینامیکی از سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق یکپارچه در محور عقب استفاده کرده است. در نمای بیرونی، چراغ‌های جلو با تکنولوژی LED و چراغ‌های روشنایی روز با استاندارد بین‌المللی R67 اتحادیه اروپا نصب شده‌اند. همچنین چراغ‌های عقب باریک و کاملاً LED، که برای اولین بار در خودروهای بومی به کار رفته‌اند، روی گلگیر و صندوق عقب نصب شده‌اند. خطوط زیبا در کاپوت، درب‌های جانبی و سپر‌ها به زیبایی خودرو افزوده شده‌اند. همچنین نصب آینه‌های جانبی و آنتن کوسه‌ای نیز به ویژگی‌های جذاب آن اضافه شده است.

خودرو سهند در نمای داخلی هم حواس ها را به خود جلب می‌کند به طوری که در طراحی و چیدمان دو رنگ تزئینات داخلی، داشبورد و صندلی ها مشاهده می‌شود. استفاده از داشبورد جدید با طراحی زیباتر از گذشته می‌تواند یکی از نقاط قوت نمای داخل سهند سایپا در مقایسه با محصولاتی همچون ساینا و کوئيك باشد. در اینجا از غربيلك فرمان مشابه كوئيك اتوماتيك پلاس استفاده شده اما سایر قسمت‌ها تغيير كرده و طراحي جذاب‌تري در معرض ديد مي‌گذارد.

اما فارغ از طراحي جديد، تجهيزات و تكنولوژي هاي نوين به كار گرفته در خودرو سهند؛ عملكرد مناسب اين محصول ميان رده اقتصادي در مراحل پاياني آزمايش و آزمون هاي استانداردي قرار دارد، از اين رو نتايج عملكردي در شرايط مختلف رانندگي و جاده نشان مي دهد اين خودرو باتوجه به وزن، پارامتر هاي مطلوبي از مصرف سوخت، حداكثر سرعت و زمان شتابگيري ارائه مي‌دهد. در نتيجه به نظر مي‌آيد خودرو سهند به عنوان يك سدان جمع و جور داخلی، می تواند با یک بازار یابی مناسب و قیمت گذاری صحیح انتخاب مناسبی برای جوانان و خانواده های ایرانی باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا