مکمل بنزین
آموزشترفندخبر

داروهایی که احتمالا در سفر شمال لازم دارید

یکی از زیباترین مناطق و بکرترین شهرهای ایران در بخش شمالی وجود دارد. همه ما دوست داریم که تعطیلات خود را در فضای بکر و جنگل‌های شمالی بگذرانیم. حال تصور کنید که در حین سفر دچار بیماری همچون سردرد شده‌اید و هیچ دارویی هم همراهتان نیست! ممکن است دسترسی به داروخانه هم سخت باشد. بنابراین لازم است که برای هر سفر انواع مختلفی از داروها همراهتان باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع داروهای ضروری برای مسافرت شمال آشنا کنیم.

داروها؛ ضروری ترین وسیله همراه شما در سفر شمال

انتخاب داروهای متعدد برای سفر به شمال، تا حد زیادی به مدت زمان اقامت و مقصد مورد نظر شما بستگی دارد. وجود چندین نوع داروی مختلف در هر نوع سفر مخصوصا سفر به شمال ضروری است. وقتی حرف از مقصد می‌شود، درباره اقامت چند روزه شما در شهر یا روستا حرف می‌زنیم. اگر قصد اجاره ویلا در ماسال یا روستاهای اطراف این شهر‌ را دارید، دسترسی شما به مغازه و داروخانه محدود می‌شود؛ بنابراین وجود انواع داروهای مختلف در سفر اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر در فصول گرم سال به شهرهای شمالی سفر می‌کنید، احتمال گرمازدگی و بیماری‌های عفونی همچون اسهال و… هم زیاد است. یک جعبه کوچک اولیه با داروهای مختلف که شامل داروهای بدون نسخه و با نسخه پزشک است، در هر سفر همراهتان باشد تا از وقوع مشکلات بیش‌تر، پیشگیری کنید. یکی دیگر از عواملی که اهمیت داروها را در سفر پررنگ‌تر می‌کند، همسفران شما هستند. اگر با افراد سالمند یا کودکان مسافرت می‌کنید، حتما داروهای مختلفی همراهتان باشد.

داروهای تجویز شده توسط پزشک را با خودتان ببرید!

در هر نوع سفری، ضروری است که داروهای تجویزی پزشک را همراه خود داشته باشید. حتی توصیه می‌شود که برای چند روز داروهای اضافی هم بردارید. داروهایی که دکتر تجویز کرده را باید در داخل کیف دستی قرار دهید. اگر این کار برای شما امکان‌پذیر نیست، حداقل برای مصرف دو روز را در کیف دستی و جلو چشمتان بگذارید. بقیه داروها را درون چمدان قرار دهید.

حتما شماره تلفن پزشک و یک کپی از نسخه آن را هم همراه خود‌ داشته باشید. داروهای تجویزی خود را در بسته‌بندی اصلی آن حمل کنید و اگر نام آن‌ها به طور کامل مشخص نیست، به‌صورت خوانا و با خط خوش، روی یک برگه بنویسید. اگر بیماری‌های مزمن همچون صرع یا دیابت دارید، از دستبند هشدار پزشکی استفاده کنید.

کدام داروهای بدون نسخه (OTC) را برای سفر با خود ببرم؟

لزومی ندارد که همه‌ داروهای موجود در خانه را برای سفر خود بردارید. به طور مثال برای اجاره ویلا در ماسال اگر منطقه‌ای را انتخاب کردید که آب آشامیدنی سالم ندارد، حتما داروهای ضد اسهال همراهتان باشد. بدین ترتیب ابتدا مقصد مسافرتی خود را کاملا بشناسید و متناسب با آن، داروهای بدون نسخه را تهیه کنید. از جمله مهم‌ترین دارو‌های ضد نسخه‌ای که باید همراهتان باشد، شامل موارد زیر هستند:

  • داروهای ضد اسهال: بیش‌تر مسافران در سفرها به دلیل آب آشامیدنی آلوده و غذاها دچار بیماری اسهال می‌شوند.
  • داروهای ضد حساسیت (آنتی هیستامین): اگر شما هم جزو افرادی هستید که آلرژی و حساسیت به غذا یا حیوانات دارید، حتما داروی ضد حساسیت را در جعبه کمک اولیه قرار دهید.
  • داروهای مسهل و ضد یبوست: گاهی تغییر در برنامه غذایی شما در سفر موجب بیماری یبوست می‌شود.
  • ضد درد و مسکن: مهم‌ترین قرص بدون نسخه‌ای که وجود آن در جعبه کمک‌های اولیه ضرورت بسیار زیادی دارد، داروی استامینوفن یا ایبوپروفن است.

  • ضد تهوع و سرگیجه: برای پیشگیری از تهوع و سرگیجه ناشی از ماشین گرفتگی، این داروها را حتما در سفر داشته باشید.
  • پماد ضد قارچ: عفونت ضد قارچی یکی از شایع‌ترین عفونت‌هایی است که احتمالا در فصل گرم در شمال روی پاها یا دست‌ها ایجاد شود. اگر در سفر دچار این بیماری شده‌اید، از پمادهای ضد قارچ استفاده کنید.

سایر داروها و وسایل بهداشتی برای سفر به شمال

قبل از شروع سفر لازم است که حتما به پزشک مراجعه کنید تا مقدار داروی مصرفی شما را تعیین کند. اگر نیاز است که برنامه دارویی شما تغییر پیدا کند، حتما با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. علاوه بر داروهای با نسخه و بدون نسخه‌ای که در بالا برای شما معرفی کردیم، وسایل بهداشتی دیگری هم برای سفر به شمال نیاز دارید.

وسایلی همچون بتادین، گاز استریل، باند، سرم، کرم مرطوب‌کننده، ‌داروهای خواب آور، ژل آلوئه ورا، ژل ضدعفونی‌کننده دست، دستکش یکبار مصرف، قیچی با نوک گرد، اپی نفرین تزریقی، دماسنج پزشکی، کرم ضد آفتاب و… حتما باید در جعبه کمک‌های اولیه سفر قرار گیرد. همچنین اگر قصد طبیعت گردی در جنگل‌های شمال را دارید، ممکن است دچار آفتاب سوختگی یا خراشیدگی و زخم شوید. وسایل بالا لیست کاملی از همه تجهیزات بهداشتی و دارویی هستند که وجود آن‌ها برای هر نوع سفر ضرورت دارد.

در این مطلب در خصوص انواع داروهایی که باید در سفر به شمال همراه داشته باشیم، صحبت کردیم. داروهای بدون نسخه و با نسخه پزشک را باید در جعبه کمک‌های اولیه قرار دهید. با اجاره ویلا در ماسال اگر آب شرب آن مناطق غیر بهداشتی باشد، ممکن است دچار بیماری اسهال شوید. بنابراین وجود داروهای بدون نسخه‌ای همچون ضد اسهال و مسکن در سفر اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید هنگام اجاره ویلا در ماسال از سایت علی بابا، ویلاهایی را انتخاب کنید که به شهر دسترسی راحت‌تری داشته باشید. در این صورت با فراموش کردن دارو یا تمام شدن آن می‌توانید در مدت زمان کوتاهی در طول سفر خود دارویتان را بخرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا