مکمل بنزین
خبرداخلی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی به زودی آغاز می‌شود

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اخیرا درباره برنامه واردات خودروهای برقی اینچنین گفته بود که وزارت صمت در نظر دارد به زودی خودروهای برقی را وارد کشور کند. در حال حاضر، برنامه‌هایی برای ثبت نام این خودروها به وجود آمده و علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام آنها از هفته جاری به سایت خودروهای وارداتی مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به احتمال زیاد برنامه پیش ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی به زودی آغاز خواهد شد. او در ادامه اظهار داشت که تعدادی خودروی برقی به کشور آمده و هنوز هم برخی از آنها وارد کشور نشده‌اند. وزارت صمت برنامه‌های زیادی برای واردات خودروهای برقی دارد و در نتیجه مبلغ بالایی از ارز برای واردات آنها اختصاص داده شده است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت درباره این امر اعلام کرد که بودجه‌ای که رئیس کل بانک مرکزی برای واردات خودروهای برقی در نظر گرفته از خودروهای بنزینی جدا است! قبل از این‌ها نیز عباس علی آبادی، وزیر صمت، گفته بود که این وزارت‌خانه در نظر دارد تا خودروهای برقی زیادی را وارد بازار کشور کرده و زیرساخت‌های مربوط به آن را توسعه بخشند.

سپس منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در انتها درباره تولید و عرضه خودروهای برقی در کشور گفت که حداکثر واردات خودروهای برقی تا انتهای سال 1403 انجام می‌شود. چرا که پس از آن می‌خواهیم روی ساخت خودروهای برقی تمرکز کنیم و انشالله شاهد نبوغ و توسعه این خودروها توسط مهندسان بومی خواهیم بود.

بنابراین از سال 1404، علاوه بر وجود محصولات خارجی، شاهد عرضه محصولات داخلی برقی به بازار کشور خواهیم بود. نظر شما درباره واردات خودروهای برقی چیست؟ آیا قصد دارید در این طرح ثبت‌نام کنید؟ نظراتتان را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اگه sl03 رو هم عرضه یا پیش ثبت نام کنن من رسپکتمو انصراف میدم اینو میگیرم ، درحال حاضر خرید ماشینای برقی در ایران ریسک بالایی داره ولی از هیبرید ها حداقل خیالمون راحته اگه ایستگاه شارژ نبود میتونیم بنزین بزنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا