مکمل بنزین
گوناگونخبر

9 خودروی چینی در تست Euro NCAP پنج ستاره گرفتند؛ BYD رکورد دار است

به تازگی کارشناسان 17 خودرو را در تست تصادفات Euro NCAP در سال 2023 آزمایش کردند. از بین این خودروها، 9 تا از آنها خودروهای چینی بودند که در رده خودروهای برقی حضور دارند. بر اساس اطلاعاتی که E-NCAP منتشر کرده، تولیدکنندگان چینی می‌خواهند ارتباط خود را با مشتریان اروپایی حفظ کرده و ثابت کنند که می‌توانند در این عرصه موفق حاضر شوند.

حالا به نظر می‌رسد که این تولیدکنندگان در انجام این کار موفق بوده‌اند؛ چرا که از بین این خودروها، پنج خودروی چینی به نشان 5 ستاره موفق در تست تصادفات Euro NCAP در سال 2023 دست یافت.

در این آزمایش، 9 خودروی ساخت چین حضور داشت که عبارتند از:

  • BYD Dolphin
  • BYD Seal
  • BYD Seal-U (Song Plus)
  • BYD Tang
  • Xpeng G9
  • Xpeng P7
  • Nio EL7 (ES7)
  • Nio ET5
  • Smart #3

خوب است بدانید که مدل Smart #3 می‌تواند به عنوان یک خودروی چینی شناخته شود؛ چرا که طراحی SEA جیلی روی آن پیاده شده و جیلی آن را در چین تولید می‌کند. مدل Nio ET5 به عنوان ایمن‌ترین خودروی 2023 شناخته شد و از فولکس واگن ID.7 پیشی گرفت. بیایید در ادامه نتیجه این تست را از پایین‌ترین به برترین مقایسه کنیم.

Xpeng G9

مدل Xpeng G9 در ماه سپتامبر در اروپا عرضه شد و اخیرا در تست Euro NCAP با کسب 5 ستاره خوش درخشید. این خودرو موفق شد در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال و کودک به امتیاز 85 درصد برسد.

همچنین این امتیاز در بخش کمک ایمنی 78 درصد برآورد شده است. بر اساس اطلاعات Euro NCAP، این مدل عملکرد خوبی داشته و توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

BYD Tang

خودروی BYD Tang از سال 2021 در نروژ و از سال 2022 در سراسر اروپا عرضه شد. این مدل توانست در تست تصادفات 5 ستاره کسب کند و در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال و کودک به 87 درصد رسید. همچنین در تست عابر پیاده به امتیاز 80 درصد و برای کمک ایمنی به 73 درصد رسید.

Xpeng P7

سدان الکتریکی چینی Xpeng P7 در سال 2023 در اروپا معرفی شد. این نسخه فیس لیفت در چین به عنوان P7i شناخته می‌شود. امتیاز این خودرو نیز به ترتیب در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال، کودک، عابرین پیاده، کمک ایمنی برابر با 87 درصد، 81 درصد، 81 درصد و 78 درصد برآورد شده است.

BYD Seal-U (Song Plus)

شاسی بلند BYD Seal-U قرار است در سال 2024 وارد بازار شود. این خودرو که در نمایشگاه IAA Mobility 2023 آلمان نیز حضور داشت، در چین با نام Song Plus EV شناخته می‌شود. مدل Seal-U موفق شد در بخش سرنشینان بزرگسال به امتیاز 90 درصد، در سرنشینان کودک به امتیاز 85 درصد، در عابرین پیاده و کمک ایمنی به ترتیب به امتیاز 83 و 77 درصد برسد.

همچنین کارشناسان تست Euro NCAP تایید کردند که SEAL-U در بخش موتورسیکلت AEB به امتیاز کامل دست یافت.

BYD Seal

مدل BYD Seal که در سپتامبر 2023 وارد اروپا شد، با تسلا مدل 3 رقابت می‌کند و موفق شد در تست تصادفات، در رده سرنشینان بزرگسال به 89 درصد امتیاز برسد. این در حالی است که این امتیاز در بخش سرنشینان کودک 87 درصد، عابرین جاده 82 درصد و کمک ایمنی 76 درصد است.

BYD Dolphin

این خودرو در سال 2023 در اروپا عرضه شد و نسخه چینی آن با نسخه اروپایی متفاوت است. این مدل در بخش محافظت از سرنشینان، کودک، عابرین پیاده و کمک ایمنی به ترتیب به امتیاز 89 درصد، 87 درصد، 85 و 79 درصد دست یافت.

Nio EL7 (ES7)

شاسی بلند Nio EL7 به باتری قابل تعویض مجهز شده و در چین با نام ES7 عرضه شده است. EL7 بالاترین امتیاز (93 درصد) را در بخش سرنشینان بزرگسال کسب کرد و در رده سرنشینان کودک، عابرین جاده و ایمنی به ترتیب به امتیاز 85 درصد، 80 و 78 درصد رسید.

Smart #3

همانطوری که می‌دانید، مرسدس بنز به طراحی Smart #3 پرداخت و جیلی آن را تولید و توسعه بخشید؛ بنابراین با یک خودروی چینی سروکار داریم. این خودرو در تست تصادف E-NCAP، به ترتیب در بخش بزرگسال، کودک، عابرین جاده و کمک ایمنی به امتیاز 90 درصد، 86 درصد، 84 و 85 درصد دست یافت.

Nio ET5

در نهایت باید بگوییم که Nio ET5 ایمن‌ترین وسیله نقلیه چینی در تست تصادفات Euro NCAP در سال 2023 شناخته می‌شود که در بخش محافظت از سرنشینان، کودک، عابرین پیاده و کمک ایمنی به ترتیب به امتیاز 96، 85، 83 و 81 درصد رسید.

خودروهای BYD Dolphin ،Seal و Tang در بخش ایمنی کودک برترین مدل‌ها هستند و BYD Dolphin در بخش عابرین پیاده خوب نتیجه گرفت؛ در حالی که Smart #3 در بخش کمک ایمنی در رتبه اول ایستاد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا