مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت BYD از اولین کارخانه خودروسازی اروپایی خود در مجارستان رونمایی کرد

به تازگی اخباری مبنی بر ساخت اولین کارخانه خودروسازی اروپایی BYD در مجارستان منتشر شده است. این کارخانه قصد دارد وسایل نقلیه تمام الکتریکی (BEVs) و پلاگین هیبریدی (PHEVs) زیادی را در این بخش تولید کند.

این کمپانی در نظر دارد که کارخانه تولیدی خود را تا دو سال دیگر و در چند مرحله تاسیس کرده تا افراد زیادی بتوانند در آن به انجام مشاغل مختلف بپردازند. به نظر می‌رسد که به طور سالیانه در این کارخانه بیش از ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی تولید شود.

خوب است بدانید که این اولین کارخانه اروپایی است که توسط برند چینی ساخته می‌شود. چرا که در گذشته تمام خودروهای الکتریکی در چین تولید و سپس به اروپا عرضه می‌شدند. اما حالا برای این کمپانی داستان فرق می‌کند.

هیچ کدام از برندهای چینی که در حوزه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کنند (مانند Nio ،Xpeng ،Great Wall Motors, و MG) در اروپا کارخانه خودروسازی ندارند و تمام محصولات آنها در اروپا وارداتی هستند. البته نیو در بوداپست یک کارخانه کوچک ساخته است که برای تولید فناوری PSS کاربرد دارد.

 

مجارستان در حال حاضر دارد به قلب تولیدی سازندگان چینی خودروهای برقی تبدیل می‌شود. کمپانی‌های BYD و CATL نیز پیش‌تر اعلام کرده بودند که در مجارستان به دنبال ساخت کارخانه هستند.

 

علاوه بر این CATL در سال ۲۰۲۲ گفته بود که یک نیروگاه ۱۰۰ گیگاوات ساعتی در دومین شهر بزرگ مجارستان ساخته و برای آن ۷.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. یکی دیگر از شرکت‌هایی که در تولید باتری فعالیت می‌کند، Sunwoda Electronic نام دارد.

این خبر را نیز بخوانید: آغاز تحویل اولین سری خودرو وارداتی هیوندای النترا شرکت KTL

این شرکت اعلام کرده بود قصد دارد برای تولید باتری خودروهای برقی ۱.۹۶ میلیارد یوان (۲۷۵ میلیون دلار) در مجارستان سرمایه گذاری کند.

در هر صورت، مدیرعامل بخش اروپا BYD، مایکل شو، اوایل امسال اعلام کرده بود که این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳ فعالیت خود در بازار خودروهای برقی را افزایش دهد تا بتواند ۱۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد. این کمپانی قصد دارد به بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی با آمار فروش بالا تبدیل شود.

در سال ۲۰۲۲ نمایشگاه خودرو پاریس برگزار شده بود که در آن BYD به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد خودروهای برقی خود را در اروپا عرضه کند. از آن زمان تاکنون خودروهای این کمپانی وارد ۱۹ کشور اروپایی شدند و حالا می‌بینیم که مجارستان نیز از چند ماه اخیر در این فهرست قرار گرفته است.

این شرکت در ماه نوامبر ۳۵۰ خودروی الکتریکی را در آلمان به فروش رساند. مجموع فروش آن نیز از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ برابر با ۳۸۵۸ دستگاه بوده است.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا