مکمل بنزین
یادداشتتحلیلی

آیا مناسباتی بین وزارت صمت و برگزار کننده نمایشگاه خودرو سئول وجود دارد؟!

پس از آنکه صبح دیروز و در جلسه شورای شهر استان تهران، مهدی چمران به قائله برگزاری نمایشگاه خودرو در محل دائمی نمایشگاه تهران (سئول) پایان داد، اما روند ادامه اصرار بر برگزاری این نمایشگاه از سوی شرکتی که این مجوز را دریافت کرده است، بسیار عجیب است.

عصر دیروز طی رپورتاژ بی نام و عنوانی در یک سایت خودرویی، شخصی که خود را مسئول ستاد برگزاری نمایشگاه خودرو تهران معرفی کرده و البته در طول مصاحبه هیچ اسمی از او برده نمی‌شود، بر تمامی قوانین و مقررات اعلامی از سوی شورای شهر تهران، پلیس و وزارت صنعت ایراد وارد کرده و معتقد است که این نمایشگاه تحت هر شرایطی باید برگزار شود.

عجیب آنجاست، که این شخص بی نام و نشان، بعد از مصاحبه آقای مهدی چمران، برگزاری نمایشگاه در محل سئول را تثبیت شده دانسته و عنوان می دارد که با توجه به صدور مجوز برای برگزاری این نمایشگاه درست 2 هفته بعد از نمایشگاه شهر آفتاب کاملا قانونی است.

حال با توجه به اینکه مهدی چمران در جلسه شورای شهر به طور جدی با برگزاری این نمایشگاه مخالفت کرده و حتی عنوان داشت که علاوه بر شورای شهر تهران، پلیس راهور، وزارت صمت و اکثر نهادهای حاکمیتی با برگزاری این نمایشگاه در اسفند ماه شلوغ تهران، در ایام شلوغ پیش از انتخابات و البته در محلی که گره ترافیکی بسیار عظیمی دارد، مخالفند، مسئول برگزاری این نمایشگاه چه مناسباتی با وزارت صمت داشته که می‌تواند با انتشار رپورتاژهای گوناگون در سایت‌های خبری برای برگزاری این نمایشگاه جو سازی کند؟

در این میان سوالات مهمی وجود دارد که وزارت صمت می‌تواند با پاسخگویی به آنها شفاف سازی مهمی در این خصوص انجام دهد:

آیا وزارت صمت با شرکت برگزار کننده این نمایشگاه مناسبات خاص و فراقانونی دارد؟ 

آیا وزارت صمت به شخصی که خود را رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه خودرو می‌داند اختیارات خاص و فرا قانونی داده است یا این میان بحث مالی دیگری وجود دارد؟

آیا وزارت صمت در تصمیم گیری برای برگزاری این نمایشگاه به صورت جزیره‌ای عمل کرده و اطلاعی از صدور مجوز برای نمایشگاه دیگری که ده روز قبل قرار است برگزار شود ندارد؟

در نهایت، ای کاش وزارت صمت، آقایان منطقی، توکلی و ساعی که همه در جریان صدور این مجوزها هستند، از پشت پرده بیرون آمده و در مصاحبه ای این موضوع را برای همه مشخص کنند؟! 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا