مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری هیوندای و کیا برای افزایش برد خودروهای برقی

در این روزها که خودروهای الکتریکی حسابی طرفدار پیدا کرده‌اند، خودروسازان سعی می‌کنند با ارائه روش‌های نوین تغییرات گسترده‌ای را در خودروهای الکتریکی ایجاد کنند. با افزایش راه‌حل‌های جدید می‌توان برد و عملکرد خودروهای الکتریکی را گسترش داد.

حالا گروه خودروسازی هیوندای تصمیم دارد فناوری جدیدی را برای افزایش برد مدل‌های برقی معرفی کند. این فناوری که Active Air Skirt (AAS) نام گرفته است، می‌تواند علاوه بر افزایش برد، سرعت خودروهای الکتریکی را افزایش دهد.

همچنین کارایی آیرودینامیکی آنها بهبود می‌یابد. در این سیستم، هوای قابل تنظیم در لاستیک‌های جلو در پشت سپر جلو پنهان می‌شوند تا تلاطم ایجاد شده توسط چرخ‌ها را کاهش دهند. هنگامی که سرعت خودرو از 80 کیلومتر در ساعت بیشتر شود، جریان هوا در اطراف چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: آغاز تحویل اولین سری خودرو وارداتی هیوندای النترا شرکت KTL

برای اثبات این موضوع، آزمایشات فراوانی با جنسیس GV60 انجام شده و نتایج قابل توجهی از Active Air Skirt بدست آمده است که از جمله آنها می‌توانیم به کاهش ضریب درگ به 0.008 اشاره کنیم.

این امر می‌تواند در بزرگراه‌ها نیز بسیار کاربردی باشد، چرا که توانسته برد خودرو را به اندازه 6 کیلومتر افزایش دهد. علاوه بر آن، هیوندای معتقد است که این عدد حتی به 13 کیلومتر نیز می‌رسد، چرا که در سرعت‌های بیش از 200 کیلومتر نیز کاربردی است و به خودروهای الکتریکی امکان می‌دهد تا با سرعت بیشتری حرکت کنند.

کیا نیز به هیوندای پیوسته است تا سیستم AAS را ارتقا ببخشند و بتوانند هرچه سریع‌تر از آن در خودروهای الکتریکی استفاده کنند. سان هیونگ چو، رئیس بخش فناوری و توسعه حرکتی هیوندای درباره این فناوری اینچنین گفته که انتظار می‌رود این فناوری بتواند تأثیر بسزایی روی شاسی‌بلند‌های برقی داشته باشد.

چرا که این مدل‌ها بیشتر به بهبود در عملکرد آیرودینامیکی نیاز دارند. برخی از مدل‌های هیوندای مانند Ioniq 6 با هدف کاهش ضریب درگ ساخته شده‌اند، در نتیجه افزایش عملکرد در آنها حتمی خواهد بود. این خودروها به ویژگی‌های مختلفی مانند کاهنده فاصله چرخ‌ها، اسپویلرهای عقب و غیره مجهز شده‌اند.

بدون شک در دهه‌های آینده تغییرات بسیاری در خودروها به وجود خواهد آمد، چرا که ‌خودروها سعی می‌کنند با استفاده از راه‌حل‌های جالب و مفید، تغییرات مثبتی را در خودروهای نسل آینده به وجود بیاورند. این وضعیت برای کیا و هیوندای نیز به وجود آمده، در نتیجه انتظار داریم در آینده شاهد تغییرات بزرگی در این صنعت باشیم.

نظر شما درباره این تغییرات جالب در حوزه خودروهای الکتریکی چیست؟ آیا هیوندای و کیا می‌‌توانند تغییر بزرگی در این صنعت به وجود بیاورند؟ لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا