مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتماشاخانهخبر

نمایش پنج مدل از محصولات کیا توسط کوشا خودرو در اتو اکسپو تهران + ویدئو

شرکت کوشا خودرو که نمایندگی واردات محصولات کیا به کشورمان محسوب می‌شود، پنج مدل از ساخته‌های این شرکت کرده‌ای را در اتو اکسپو یا نمایشگاه خودروی تهران به نمایش درآورده است. یکی از این خودروها، کراس‌اوور کوچک سونت است. این خودرو در درجه اول برای بازار هند توسعه پیدا کرده اما در بازارهای نوظهور دیگری مثل نپال، اندونزی، ویتنام، خاورمیانه و چندین کشور آمریکای لاتین هم عرضه می‌شود. سونت تنها حدود 4 متر طول دارد و قرار است در کشورمان با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه شود که 114 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد و به گیربکس CVT متصل می‌شود.

خودروی بعدی سلتوس است که این هم کراس‌اوور جمع‌وجوری محسوب می‌شود اما کمی از سونت بزرگ‌تر است. سلتوس جزء اولین خودروهای وارداتی بود که به گمرک‌های کشورمان رسید. این کراس‌اوور کره‌ای بسته به بازار در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود که نمونه‌های وارداتی به ایران ساخت هند هستند. طبق اعلام کوشا خودرو، سلتوس با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به ایران خواهد آمد که 121 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

هیجان‌انگیزترین محصول وارداتی کوشا خودرو اما سدان K5 است که همان اپتیمای محبوب و خوش‌نام محسوب می‌شود که تغییر نام داده است. این سدان کره‌ای را با پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو در کشورمان خواهیم دید که 180 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.

در بین خودروهای کیا در نمایشگاه تهران، سدان‌های کوچک‌تری هم دیده می‌شود که یکی از آن‌ها پگاس است. این خودرو سدان کوچکی در اندازه ریو است که در بازارهایی مثل چین، خاورمیانه و آمریکای لاتین عرضه می‌شود. پگاس با یک پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر در کشورمان عرضه می‌شود که 95 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور دارد. سدان سوم کوشا خودرو هم سراتو است که سه نسل قبلی آن در کشورمان حضور داشتند و برای ما ایرانی‌ها کاملاً آشنا است. جدیدترین نسخه سراتو با یک موتور 2 لیتری راهی بازار ایران می‌شود که 150 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور دارد.

 

 

ویدئو حضور کوشا خودرو در نمایشگاه خودرو تهران

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تو اینا فقط کیا K5 خوبه. بقیش جالب نیس که موتورش خوبه
    امکاناتش نمیدونم چیاس کی5، امیدوارم در حد خودروهای چینی باشه
    الکی وارد کردن مردم صف خرید میرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا