مکمل بنزین
گوناگونخبر

حضور فونیکس با محصولات جدید و متنوع در نمایشگاه خودروی تهران

برند فونیکس مدیران خودرو با محصولات متنوعی در نمایشگاه خودروی تهران حضور پیدا کرده است. مهم‌ترین محصول فونیکس در نمایشگاه امسال، سدان لوکس و بزرگ آریزو 8 است که شب قبل از آغاز نمایشگاه طی مراسمی رسماً رونمایی شد و فونیکس آن را به نمایشگاه آورده است.

آریزو 8 در اوایل سال 2022 به‌عنوان پرچم‌دار سدان‌های چری معرفی شد. این خودرو با 4,780 میلی‌متر طول، 1,843 میلی‌متر عرض و 1,469 ارتفاع، سدان میان سایزی است که روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و در جایگاه بالاتر از دیگر مدل‌های سری آریزو قرار می‌گیرد. فروش آریزو 8 از اواسط سال 2022 در چین آغاز شد و حالا می‌توانیم در کشورمان هم آن را ببینیم. آریزو 8 ظاهر جذاب و زیبایی دارد که آن را یک سر و گردن بالاتر از دیگر مدل‌های آریزو قرار می‌دهد و حتی از این لحاظ با سدان‌های کره‌ای و ژاپنی قابل قیاس خواهد بود. در جلوی خودرو، چراغ‌های LED با دی‌لایت‌های باریک در بالا طراحی زیبایی دارند. این چراغ‌ها توسط یک نوار کرومی که لوگوی چری در میانه آن قرار گرفته به هم متصل شده‌اند.

آریزو 8 در چین با دو پیشرانه مختلف 1.6 لیتری توربو و 2 لیتری توربو عرضه می‌شود که در ایران موتور قوی‌تر را خواهیم دید. این همان پیشرانه‌ای است که در تیگو 8 پرو مکس ارائه می‌شود و 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه انجام می‌گیرد و قدرت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در کنار این، فونیکس دیگر محصولات خود مثل آریزو 6 جی‌تی و تیگو 7 پرو را هم به نمایش درآورده است.

علاوه بر این، فونیکس بخشی بنام NEV را هم ایجاد کرده که به خودروهای سبز یعنی هیبریدی و الکتریکی اختصاص دارد. جدیدترین خودرویی که در غرفه این بخش دیده می‌شود، تیگو 7 پلاگین‌هیبریدی است که اولین بار چند ماه پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. تیگو 7 پرو پلاگین‌هیبریدی از همان قوای محرکه تیگو 8 پرو e پلاس استفاده می‌کند که شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی می‌شود. مجموع خروجی این سیستم 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس سه سرعته DHT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا