مکمل بنزین
برترین‌ها

سریع‌ترین خودروی جهان در سال 2024 کدام است؟

در زمانی رسیدن به 200 مایل در ساعت برای خودروها امری نشدنی به نظر می‌آمد؛ اما مدت زیادی از آن زمان نگذشت که بیشتر خودروها به آستانه سه رقمی سرعت یعنی بیش از 300 مایل در ساعت دست یافتند.

بسیاری از خودروها امروزه از این آستانه سرعت عبور کردند و برخی دیگر نیز به کمتر از آن بسنده می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال هیجان ماجراجویی هستید این مطلب را از دست ندهید.

چرا که ما سعی کردیم یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان را برای شما گردآوری کنیم و علاوه بر بررسی مشخصات آن تصاویر زیادی از این خودروی به شدت سریع را برای شما ارائه کنیم. علاوه بر آن، مشخصات برخی از سریع‌ترین خودروهای جهان که در سال‌های قبل به بازار عرضه شده بودند را گردآوری کرده‌ایم. پس اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره این موضوع هستید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سریع‌ترین خودروی جهان

Koenigsegg Jesko Absolut

یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان Koenigsegg Jesko Absolut نام دارد. این مدل که در اوایل سال 2023 به حداکثر سرعت 330 مایل در ساعت رسید، به یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر توربوشارژ دوقلو مجهز شده که می‌‌تواند 1600 اسب بخار قدرت و 1106 پوند فوت گشتاور تولید کند.

گیربکس 9 سرعته این قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این گیربکس می‌‌تواند با سرعت زیادی تعویض شود و با چند کلاچ دیسکی نیز همراه می‌شود. پیشرانه منحصر به‌فرد نقش بارزی در سرعت بالای آن ایفا کرده است. البته مهندسان آن علاوه بر سرعت چشم‌نواز به سایر موارد نیز توجه کرده‌اند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

این مطلب را نیز بخوانید: رکورد بیش از 5 میلیون کیلومتر مسافت طی شده برای چه خودرویی است؟

Jesko Absolut از ضریب درگ 0.278 برخوردار است. سازنده اعتقاد دارد که این مدل بسیار سریع می‌تواند حتی از رقم داده شده نیز سریعتر حرکت کند و از هر خودروی دیگری که با عنوان سریع‌ترین خودروی جهان در بازار وجود دارد نیز پیشی بگیرد.

خودروی Koenigsegg Jesko Absolut چقدر قیمت دارد؟

اگر شما نیز به این فکر می‌کنید که سریع‌ترین خودروی جهان چقدر قیمت دارد، باید در ابتدا اشاره کنیم که تمام خودروهای این کمپانی که در بازار حضور دارند، با قیمت تقریبا 3 میلیون دلار فروخته شده‌اند.

بنابراین اولین قدم برای خریداری سریع‌ترین خودروی جهان این است که ببینید تا چه حد بودجه در اختیار دارید. البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که تمام کشورها به رانندگان اجازه نمی‌دهند که با سرعت 300 مایل در ساعت رانندگی کنند بنابراین به محل زندگی خود و در جایی که می‌خواهید با خودرو رانندگی کنید نیز توجه کنید.

بیشتر افرادی که این خودرو را خریداری کرده‌اند به جای استفاده از سرعت حداکثر آن از داشتن چنین خودرویی بسیار رضایت دارند و به قول معروف پز آن را می‌دهند. البته حق هم دارند!

نگاهی به سایر خودروها با سرعتی بیش از 300 مایل در ساعت

بوگاتی بولاید به یک موتور 8 لیتری W16 کواد توربو مجهز شده که می‌تواند 1847 اسب بخار قدرت و 1365 پوند فوت گشتاور تولید کند‌. حداکثر سرعت آن به 311 مایل در ساعت می‌رسد.

سازنده در بخش طراحی از همان استایل تهاجمی استفاده کرده و با قیمتی معادل 4.4 میلیون دلار آن را به فروش می‌رساند. بوگاتی تنها 40 دستگاه از این خودرو را تولید کرد. بدنه، مونوکوک کربن اصلاح‌شده و سیستم تعلیق منحصربفرد به راننده امکان می‌دهند تا بدون نگرانی از وجود سرعت‌گیر یا برخورد با عابر پیاده با سرعت بالا رانندگی کرده و از استفاده از آن لذت ببرد.

عوامل تاثیرگذار در رسیدن به سرعت بالا

عوامل زیادی برای رسیدن به حداکثر سرعت در این خودروها وجود دارد. سازندگان باید خودروهای خود را به صورتی بسازند که نیروی رو به پایین بیشتری داشته و سیستم تعلیق و لاستیک‌ها به خوبی عمل کنند. دمپرها نیز باید وضعیت خوبی داشته باشند تا بتوانند وزن موقتی خودرو را تحمل کنند.

جنس با کیفیت لاستیک‌ها در رانندگی بسیار اهمیت دارد چرا که هنگامی که با یک خودرو با حداکثر سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت رانندگی می‌کنید کوچک‌ترین عیب جاده می‌تواند روی لاستیک تاثیر منفی بگذارد و منجر به آسیب رسیدن به آن‌ها شود. بنابراین لاستیک خودرو باید طوری تولید شود که بتواند با آنها مقابله کند.

یکی از دلایل این امر آن است که دیواره‌های کناری تایر در اثر نیروی رو به پایین فشرده می‌شوند. اصطکاک با سطح جاده نیز دمای لاستیک را افزایش می‌دهد. با سرعت بسیار بالا، لاستیک‌ها هزاران بار در دقیقه می‌چرخند، بنابراین باید کیفیت خوبی داشته باشند و تحت تاثیر نیروی چرخشی و اصطکاک قرار نگیرند.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 خودرو آمریکایی قدیمی و خاطره انگیز موجود در ایران و دنیا

البته سنسورهای نظارت بر فشار باد لاستیک نیز برای کنترل تایرها به وجود آمده‌اند ولی ممکن است در چنین سرعتی باعث عدم تعادل چرخ‌ها و مشکلات دیگر شوند.

بررسی سریع‌ترین خودروهای فراری و پورشه

اکنون درباره خودروهایی حرف می‌زنیم که می‌توانند از سرعت بیش از 300 مایل در ساعت عبور کنند. اما خوب است بدانید که در گذشته یعنی حدودا 50 سال قبل خودروهایی وجود داشتند که می‌توانستند از 200 مایل در ساعت عبور کنند. این رقم برای آن زمان بسیار خیره‌کننده بنظر می‌رسید. برای مثال، دوج چارجر دیتونا 1969 موفق شد به سرعت 200 مایل در ساعت برسد.

چندین سال بعد، فراری F40 رکورد سرعت 200 مایل در ساعت را ثبت کرد. این خودرو از موتور 8 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربوشارژر بهره می‌برد و 471 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. خودرو قادر بود در 3.8 ثانیه به شتاب صفر تا 60 مایل برسد. همچنین حداکثر سرعت آن 201 مایل در ساعت برآورد می‌شد.

البته مدل دیگری از پورشه یعنی پورشه 959 نیز در آن زمان وجود داشت که می‌توانست به سرعت 197 مایل در ساعت دست یابد.

الکتریکی‌ شدن همه چیز را عوض می‌کند!

اگر در جریان صنعت خودرو باشید حتما می‌دانید که بیشتر خودروسازی‌ها به سمت الکتریکی‌سازی محصولات خود پیش رفتند. بسیاری از کاربران نیز در مورد حداکثر سرعت این خودروها و میزان برد آنها سوالاتی دارند و همچنان ابهاماتی در ذهن افراد وجود دارد. سازندگان خودروهای الکتریکی نیز مانند خودروهای بنزینی همیشه سعی کرده‌اند تا در محصولات خود از بهترین مواد و ویژگی‌ها استفاده کنند و بتوانند توجه افراد را به خودروهای الکتریکی و یا هیبریدی و سایر موارد جذب کنند.

افزایش تعداد کاربران و علاقمندی به این خودروها باعث شد که سازندگان به فکر افزایش برد و سرعت آنها بیفتند در نتیجه ‌مدل‌های امروزی در بخش سرعت چیزی از خودروهای بنزینی کم ندارند و خودروهای زیادی هستند که می‌توانند با سرعتی بیش از 200 مایل در ساعت نیز مسیری را طی کنند.

مدل لوسید ایر می‌تواند حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت را برای کاربر به ارمغان بیاورد و شتاب 0 تا 60 را در کمتر از 2 ثانیه طی کند. در کنار آن، تسلا مدل S پلید قرار دارد که با همان میزان از سرعت، شتاب 0 تا 60 را در 2.1 ثانیه طی می‌کند.

سپس مدل لوتوس اویجا نیز با حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت به بازار آمد. تمامی این خودروها با قابلیت‌های الکتریکی خودشان می‌‌توانند به ویژگی‌ها و قابلیت‌های خودروهای بنزینی از جمله حداکثر سرعت دست یابند.

یکی دیگر از سریع‌ترین خودروهای جهان Pininfarina Battista نام دارد. این مدل به سرعت 217 مایل در ساعت مجهز شده و قادر است تنها در 1.8 ثانیه به شتاب 0-60 مایل در ساعت دست یابد. واقعا خیره‌کننده است! آخرین محصولی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، ریماک نورا است که مانند دیگر مدل‌ها در لیست پرسرعت‌ترین خودروی جهان قرار گرفته و می‌‌تواند به حداکثر سرعت 258 مایل در ساعت برسد. شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت آن نیز 1.9 ثانیه برآورد می‌شود.

نظر شما درباره سریع‌ترین خودروهای جهان چیست؟ آیا خودروسازان می‌‌توانند در آینده به شتاب و سرعت بالاتر از 300 مایل در ساعت برسند؟ لطفا نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا