مکمل بنزین
رپورتاژ

ماجراجویی در دامن طبیعت با اجاره آنلاین ویلا

تجربه سفری سبز، دلخواه عاشقان طبیعت است؛ سفری که می‌تواند پر از آرامش، هیجان و ماجراجویی باشد. از پیک نیکی یک روزه تا اقامتی چند روزه در یک ویلا جنگلی یا ساحلی، طبیعت در میزبانی حرف و حریف ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در دامن طبیعت سپری کنید با ما باشید تا به لاهیجان همیشه سرسبز سفر کنیم.

شاید شما هم مثل ما با شنیدن نام لاهیجان یاد مزارع سبز چای یا تله کابین و قله‌های پرشکوه و بام سبز آن بیفتید. البته که اینها کل تعاریفی نیستند که زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعی لاهیجان در آن‌ها جا بگیرند. لاهیجان شهری همیشه سرسبز است، بنابراین هر فصلی از سال که قصد سفر کنید، آغوش این شهر شمالی برای شما باز است.

همانطور که رامسر عروس مازندران و شهرهای شمالی است، لاهیجان نیز عروس گیلان است. سرزمینی که به شهر بهارنارنج و چای معطر شهرت دارد و جذابیت‌های گردشگری آن به قدری زیاد هستند، که هیچ‌وقت از حضور گردشگران خالی نمی‌شود.

از فرهنگ بومی و غذاهای خوشمزه گیلانی، سوغات شهر و تاریخی که در گوشه و کنار شهر زنده در حال روایت شدن است بگذریم، به طبیعت سبز و درخشان این شهر می‌رسیم. در واقع نمی‌توان مسافر گیلان و لاهیجان بود، اما سری به شیطان کوه این شهر نزد. شیطان کوه همانطور که زاینده‌رو قلب استان اصفهان به حساب می‌آید، قلب تپنده شهر است و چنان قد علم کرده، که نمی‌توان دعوت آن را برای تماشای جلوه‌های زیبای لاهیجان از فراز آن را رد کرد.

شیطان کوه کوهی پوشیده از درختان انبوه جنگلی شمشاد است و تپه ماهورهای آن با بوته‌های چای پوشیده شده‌اند. این کوه زیبا امتداد رشته کوه‌های البرز است، که دامنه‌های سرسبز آن به شهر لاهیجان رسیده‌اند. برای رسیدن به شیطان کوه از مبدا تهران یک مسیر تقریبی 5 ساعته معادل 351 کیلومتر پیش روی شما قرار دارد. این مسیر از مرکز استان گیلان تا لاهیجان به 52 کیلومتر می‌رسد. بنابراین در صورتی که مسافر رشت باشید، می‌توانید مستقیم مسیر را تا لاهیجان پیش بروید و خود را به این دیار همیشه سرسبز برسانید.

در هر نقطه‌ای از شهر که باشید، می‌توانید شیطان کوه را مقابل چشمان خود ببینید. جالب است بدانید که یک استخر درست در پایین این کوه زیبا قرار دارد. و هر دو از بهترین جاذبه‌های لاهیجان به شمار می‌آیند؛ بنابراین ماجراجویی در اینجا حضور پررنگ‌تری خواهد داشت و لحظاتی دلپذیر انتظار شما را می‌کشند. این استخر 17 هکتار وسعت دارد و عمق آن به 4 متر می‌رسد.

برای رسیدن به شیطان کوه باید از خیابان‌های اطراف استخر وارد مسیر قله شوید. مسیری که برای پیاده‌روی بسیار مناسب است و اگر دوست داشته باشید می‌توانید تا پایین قله را پیاده‌روی کنید یا با ماشین آن را طی کنید تا به جای بالا رفتن از 700 پله، انرژی خود را نگه دارید تا در نهایت به بام سبز لاهیجان برسید و تماشاگر جلوه‌های زیبای شهر بر فراز قله‌ای رویایی باشید.

شاهکاری از معماری تاریخی در کاخ چایخوران چالوس

چالوس مقصدی نام‌آشنا برای همه ما ایرانی‌ها است؛ مقصدی که نام آن زیاد به گوشمان می‌خورد و حداقل یکباری را مهمان طبیعت سخاوتمند و چشم‌نواز آن بوده‌ایم. این مقصد از همان شروع مسیر، مقصد است؛ یعنی اینطور بگوییم که شهر چالوس و جاده 59 را می‌توان یکی دانست. خاطره ما از جاده و سفر معمولا عجله برای رسیدن است؛ اما اینجا درست همان مسیری است که ما را بیخیال رسیدن می‌کند.

بعد از اینکه برای اجاره ویلا چالوس اقدام کردید، به راه بیفتید و از هیجانات سفر جاده‌ای لذت ببرید و زیبایی‌های چالوس را در زیر پلک‌هایتان نگه دارید و بخشی از آن‌ها را به حصار قاب دوربین عکاسی‌تان در بیاورید تا سرانجام به شهر و دیار چالوس زیبا برسید.

در شهر که اقامت داشته باشید می‌توانید به جز طبیعت‌گردی، تجربه‌های مختلفی از سفر به چالوس را بدست بیاورید. بنابراین اگر به شکوه معماری تاریخی علاقه‌مند هستید، در چالوس حتما سری به کاخ چایخوران بزنید. کاخی که ساده و در عین حال زیبا است. معمولا کاخ‌های تاریخی تزئینات زیادی دارند و نقش و نقوش‌های گوناگونی بر پیکره آن‌ها نشسته است. اما این کاخ به یک معماری ساده اما جذاب اکتفا کرده است. در واقع با وجود اینکه کاخ بسیار ساده است، اما در آن گچ‌بری‌ها و کاشی‌کاری‌های زیبایی به چشم دیده می‌شود که بسیار چشم‌نواز هستند.

این کاخ در دوران پهلوی اول ساخته شده و معماری آن الهام گرفته از سبک اروپایی است، چرا که رضاشاه به این سبک از معماری بسیار علاقه‌مند بوده و دستور داده که آن را با این سبک از معماری بسازند. کاخ چایخوران با وسعتی 4000 متری روی ارتفاع قرار گرفته و دور و اطراف آن بسیار سرسبز است. در مجموع این عمارت شامل یک زیرزمین و یک طبقه می‌شود و دارای دو ورودی اصلی است.

فرصتی برای لذت بردن از آرامش و زیبایی‌های طبیعت در متل قو

شهر توریستی متل قو را کم و بیش همه ما می‌شناسیم. شهری کوچک و جذاب که علاوه بر طبیعتی بکر، بازارها و پاساژهایی پر از اجناس مختلف دارد، که خرید را برای گردشگران آسان کرده‌اند. به متل قو سلمان‌شهر نیز می‌گویند؛ این شهر در استان مازندران قرار دارد و بخشی از شهرستان عباس آباد به حساب می‌آید. بنابراین برای اقامت در این منطقه می‌توانید قیمت اتاق در متل قو و حومه را به صورت آنلاین چک کنید و امکانات و دسترسی‌های اقامتگاه‌های مختلف را در مقایسه با هم قرار دهید، تا در نهایت طبق ترجیحات شخصی، با اجاره اقامتگاه، سفر به این منطقه را نهایی کنید.

ساحل و دریا در متل قو بسیار طرفدار دارند و فاصله کوتاه بین جنگل و دریا در این شهر جذابیت‌های بیشتری برای این منطقه پدید آورده‌ است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بعد از تفریح کنار ساحل و دریا حتما سری هم به جنگل معروف و محبوب تیلاکنار بزنید. این جاذبه در نواحی جنوبی سلمان‌شهر و دامنه رشته‌ کوه‌های البرز قرار گرفته است و بهترین مکان برای ماجراجویی در دامن طبیعت است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا