مکمل بنزین
بررسی

آشنایی با تمام آپشنها و امکانات هامر برقی GMS

خودروی برقی GMC Hummer در دو نسخه شاسی بلند و پیکاپ طراحی شده و در اصل برای ساخت آن، سازنده از هامر H2 و H3 الهام گرفته است. اما این مدل نسبت به مدل‌های گفته شده با باتری کار می‌کند و نقش موثری در محافظت از زمین ایفا خواهد کرد.

با این وجود می‌بینیم که برد زیادی را فراهم می‌کند به طوری که سازنده آن یعنی جنرال موتورز اعلام کرده که این خودرو می‌تواند تا ۳۸۱ مایل برد فراهم کند. اما ظاهرا رسیدن به این عدد کار سختی است ولی کمپانی جنرال موتورز توانسته با طراحی خوب و استفاده از فناوری‌های پیشرفته به آن دست پیدا کند.

ما در ادامه به بررسی مشخصات، ابعاد، وزن و سایر بخش‌های این خودرو پرداختیم و تصاویر زیبایی را از این محصول برای شما ارائه کردیم. بنابراین بیایید در این مطلب به سراغ تمام اطلاعاتی برویم که باید درباره خودروی الکتریکی GMC Hummer بدانید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ابعاد بزرگ و وزن بالا

سازنده هامر برقی از فناوری آلتیوم در بخش باتری استفاده کرده است، بنابراین اکنون شاهد باتری 24 ماژول مجهز به این فناوری هستیم. ظرفیت کلی باتری چیزی حدود 246.8 کیلووات ساعت است که از این رقم 212.7 کیلووات ساعت قابل استفاده خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: آشنایی با 5 وانت برقی غول سال 2024

این باتری نسبت به خودروهایی مانند تسلا مدل ایکس و سیلورادو برقی بزرگ‌تر است. این در حالیست که اکثر باتری‌هایی که در سدان‌های مدرن امروزی و شاسی بلندها به کار می‌روند حدودا ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارند. اکنون تفاوت مشخص می‌شود!

جالب است بدانید که باتری 246.8 کیلووات ساعتی هامر با اندازه یک هوندا سیویک 3000 پوندی یکسان است. بنابراین حالا که وزن باتری به اندازه وزن یک خودروی معمولی است، وزن کلی خودرو چقدر خواهد بود؟ بیایید برای یافتن جواب این سوال به ادامه برویم.

خب حالا برای پاسخ به این سوال باید گفت که هامر برقی ساخته شده در نسخه پیکاپ حدودا 9640 پوند وزن دارد، در حالی که نسخه شاسی‌بلند آن 8900 پوند است. با این وجود، به راحتی می‌توانیم آن را در بین تراک کلاس 3 رده‌بندی کنیم.

مدل‌های مختلف هامر که به بازار عرضه شده‌اند، همیشه عظیم‌الجثه‌ بوده‌اند، ولی واقعا نیازی نیست که چنین خودرویی وزن به شدت زیادی داشته باشد یا این حجم از جاده را اشغال کند. تمام این‌ها در حالی است که تعداد سرنشینان آن با تویوتا کرولا پنج سرنشینه یکی است! این خودرو حتی از نمونه‌های مشابه گازسوز خود نیز سنگین‌تر است. علاوه بر آن، عرض این خودرو نیز از آنها بیشتر عنوان می‌شود!

در پایین، مشخصات پیکاپ برقی هامر جنرال موتورز را با چندین نمونه گازسوز موجود در بازار مقایسه کرده‌ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پیکاپ هامر برقی و چند نمونه خودروی گازسوز

مدل
پیکاپ هامر برقی نسخه 1
فورد F-150 3.5 PowerBoost Limited
شورولت سیلورادو High Country 5.3 V8 (Crew 6’6”)
فاصله بین دو محور
135.6 اینچ
141.5 اینچ
147.4 اینچ
طول
216.8 اینچ
227.7 اینچ
241.4 اینچ
عرض
86.57 اینچ
79.9 اینچ
81.2 اینچ
ارتفاع
79.1 اینچ
75.2 اینچ
75.8 اینچ
وزن
9648 پوند
5540 پوند
5130 پوند

شاسی‌بلند هامر برقی و چند نمونه فول سایز گازسوز

مدل
شاسی‌بلند هامر برقی نسخه 1
کادیلاک Escalade ESV Sport Platinum
Lincoln Navigator L
فاصله بین دو محور
126.7 اینچ
134.1 اینچ
131.6 اینچ
طول
196.8 اینچ
227 اینچ
221.9 اینچ
عرض
86.5 اینچ
81.1 اینچ
79.9 اینچ
ارتفاع
77.8 اینچ
76.4 اینچ
78.3 اینچ
وزن
8900 پوند
5860 پوند
6056 پوند

چالش‌های پیش‌روی هامر برقی

پس از انتشار اخباری درباره وزن و اندازه هامر برقی، افراد زیادی ابراز نگرانی کردند و گفتند که جنرال موتورز احتمالا با چالش‌های زیادی روبرو شود! چرا که اگرچه این مدل برقی است و نمی‌تواند آلودگی محیطی را به وجود بیاورد، ولی متاسفانه به روش‌های مختلفی می‌‌تواند مواد شیمیایی را وارد محیط کند.

بیشترین نگرانی درباره انتشار گازهای گلخانه‌ای در مرحله تولید برق است. از آنجایی که این مدل، باتری بزرگی دارد، نسبت به خودروهای برقی کوچکتر زمان بیشتری برای شارژ کامل آن زمان لازم است.

این خودرو بیشتر توانسته نشان دهد که یک خودروی برقی چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد و اینکه آیا عملکرد آن با یک خودروی گازسوز برابری می‌کند یا خیر.

با توجه به اندازه و وزن بسیار زیاد آن، تایرها زودتر فرسوده می‌شوند. همچنین خودروهای سنگین‌تر به قدرت بالاتری برای توقف نیاز خواهند داشت در نتیجه در اثر ترمز گرد و غبار بیشتری ایجاد می‌شود.

برد خودرو نیز بسیار بالاتر از نیاز مصرف‌کنندگان خواهد بود. این امر بخاطر وجود باتری‌های عظیم میسر شده است، نه بخاطر اینکه کمپانی سازنده آن یعنی جنرال موتورز در مصرف انرژی کارآمد بوده است. باتری بزرگتر موجود در این وسیله نیز قادر است به طور بالقوه انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش دهد‌.

از سویی دیگر، شما می‌توانید با اندازه باتری هامر برقی یعنی 246.8 کیلووات ساعت، سه باتری 82 کیلووات ساعتی برای تسلا مدل 3 تولید کنید و مسافتی بیش از مقدار تخمین زده شده را بدست آورید.

هامر برقی نمونه بارز زیاده‌روی و عدم تعادل

بسیاری از افراد عقیده دارند که هامر برقی نمونه‌ای از افراط به حساب می‌آید، چرا که جنرال موتورز در آن از ویژگی‌های نه چندان موردنیاز استفاده کرده و به نوعی در انجام این‌ها زیاده‌روی کرده است. هردو نسخه پیکاپ و شاسی‌بلند آن بسیار بزرگ و سنگین هستند.

اگرچه اکنون جهان به سمت برقی شدن پیش می‌رود، جنرال موتورز نیز سعی کرد تا با افزایش قابلیت‌های این خودروها، از سایر برندهای خودروسازی پیشی بگیرد، ولی شاید هرگز گمان نمی‌کرد که یک خودروی برقی بتواند تا این حد بلااستفاده تلقی شود!

چرا که خودروهای برقی همیشه روند مثبتی را طی می‌کردند و روی پاکسازی و زمین سبز تاثیر بسزایی داشته‌اند، ولی نکته عجیب ماجرا اینجاست که این موارد نه تنها برای هامر برقی صدق نمی‌کند بلکه موجب انتشار مواد شیمیایی خاصی به محیط نیز خواهد شد.

در عین حال، این سوال مطرح می‌شود که آیا ارزشش را دارد که برای خریداری تراکی که می‌تواند مانند سایر خودروها در این رده 5 نفر سرنشین را در خود جای دهد، این مقدار هزینه کرد؟ این در حالی است که هنوز به خطرات ایمنی ناشی از تصادفات با وسایل نقلیه بزرگ اشاره نکرده‌ایم.

نکته جالب‌تر ماجرا اینجاست که این مدل 9000 پوندی می‌تواند تنها در طی سه ثانیه به شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت دست یابد و با سه موتور الکتریکی خود 1000 اسب بخار قدرت تولید کند. پس هرچه زمان شتابگیری کمتر باشد، گرد و غبار بیشتری ناشی از شتاب گرفتن خودرو و تایرهای آن ایجاد می‌شود!

این مطلب را نیز بخوانید: مقایسه 2 غول از تویوتا؛ تاکوما 2024 TRD پرو در برابر TRD آفرود

حالا می‌توانیم به راحتی از هدف جنرال موتورز باخبر ‌شویم! این کمپانی قصد داشته تا با طراحی شاسی‌بلند یا تراک هامر EV خود با قابلیت‌هایی مشابه خودروهای گازسوز، نیاز افراد را برآورده سازد. قیمت بسیار بالا و شش رقمی آن نیز موجب می‌شود که تعداد افرادی که می‌توانند آن را خریداری کنند، بسیار پایین باشد!

بنابراین پیکاپ یا شاسی‌بلند هامر برقی نسخه 1 تنها مناسب خریدارانی است که به دنبال یک خودروی الکتریکی مشابه گازسوز در این ابعاد و قابلیت‌ها هستند و از سویی دیگر بودجه بسیار بالایی را برای خریداری یک خودروی الکتریکی کنار گذاشته‌اند. نظر شما درباره ابعاد و وزن این خودروی برقی چیست؟ آیا شما هم مانند سایر افراد فکر می‌کنید که جنرال‌موتورز در طراحی این نسخه جدید از پیکاپ یا شاسی‌بلند برقی اعتدال را رعایت نکرده است؟ لطفا نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا