مکمل بنزین
برترین‌ها

مقایسه 2 غول از تویوتا؛ تاکوما 2024 TRD پرو در برابر TRD آفرود

ما در این مقاله به بررسی دو مدل از محصولات تویوتا پرداختیم و قصد داریم با معرفی مشخصات هر یک اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ TRD پرو در برابر TRD آفرود قرار گرفته‌اند تا از بخش‌های مختلفی بررسی شوند‌. اگر از طرفداران تویوتا باشید، حتما می‌دانید که این برند خودروسازی تبحر زیادی در تولید محصولات مختلف دارد و تا به حال فروش بالایی داشته است.

اکنون همه می‌دانند که تویوتا تاکوما یک پیکاپ همه فن حریف است و در خارج از جاده و آفرود خیلی خوب عمل می‌کند. قدرت بالا، طراحی لوکس به همراه جزییات پیچیده همگی موجب می‌شوند تا تویوتا تاکوما از هر پیکاپی با مشخصاتی یکسان پیشی بگیرد.

تویوتا در جدیدترین سری پیکاپ‌های سایز متوسط ​​خود از ویژگی‌های زیادی استفاده کرده و تریم‌های فراوانی را برای آنها رونمایی کرده است. از جمله تریم‌های تویوتا تاکوما می‌توانیم به TRD Off-Road و TRD Pro اشاره کنیم. اگرچه مدل‌های آفرود تویوتا ویژگی‌های مشترکی دارند، ولی به لطف اجزای منحصر به فرد خود همچون پیشرانه، سیستم تعلیق، طراحی و کابین متمایز بنظر می‌رسند. حالا بیایید در ادامه این دو تریم را باهم مقایسه کنیم.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 پیکاپ برقی چینی خفن با احتمال ورود به ایران

نگاهی به تویوتا تاکوما 2024 TRD پرو و TRD آفرود؛ تفاوت در چیست؟

در نگاه ظاهری به این دو خودرو، شباهت زیادی به چشم می‌خورد. جلوپنجره‌های باز، وجود ناهمواری در سطح بدنه، چراغ‌های جلوی لوکس و غیره همگی در هر دو مدل یکسان به نظر می‌رسند. چیزی که موجب تفاوت این دو مدل می‌شود‌، عملکرد آفرود و ویژگی‌های فناوری مختلفی است که در هر یک از آنها وجود دارد.

تویوتا تاکوما TRD آفرود

این مدل‌ها برای رانندگی در موقعیت‌های  مختلف طراحی شده‌اند ولی هردو در عملکرد آفرود مشترک هستند. البته بسته به موقعیت و نوع زمینی که در آن رانندگی می‌کنید، باز هم در این بین تفاوتی وجود خواهد داشت. این ترفند تویوتا است تا طیف محصولات خود مخصوصا در رده آفرود را با توجه به نوع عملکرد آنها گسترش دهد.

تویوتا تاکوما 2024 TRD پرو

تفاوت‌های موجود در عملکرد

مهم‌ترین تفاوتی که بین تویوتا تاکوما 2024 TRD پرو و TRD آفرود وجود دارد، به نوع پیشرانه تریم پرو برمی‌گردد. این تریم به پیشرانه هیبریدی استاندارد i-FORCE MAX مجهز شده که می‌تواند با ترکیب مدل کوچکتر i-FORCE توربو با یک موتور الکتریکی 48 اسب بخاری عملکرد بهتری را فراهم کند. این پیشرانه الکتریکی قدرت حاصل را از طریق جعبه دنده هشت سرعته خودکار منتقل کرده و می‌تواند با باتری 1.87 کیلووات ساعتی NiMH انرژی موردنیاز را تامین کند.

در مجموع، قدرت و گشتاوری که توسط این پیشرانه تولید می‌شوند، به ترتیب چیزی حدود 326 اسب بخار و 465 پوند فوت برآورد می‌شوند.

مقایسه مشخصات فنی تویوتا تاکوما 2024 TRD پرو و TRD آفرود

TRD Off-Road

TRD Pro

پیشرانه

انجین 2.4 لیتری i-FORCE  چهار سیلندر توربو
انجین 2.4 لیتری i-FORCE MAX  هیبریدی توربو چهار سیلندر

قدرت

278 اسب بخار در انتقال خودکار، 270 اسب بخار در انتقال دستی
326 اسب بخار

گشتاور

317 پوند فوت (A/T) / 310 پوند فوت (M/T)
465 پوند فوت

گیربکس

هشت سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی
هشت سرعته اتوماتیک

خط محرکه

چرخ‌های عقب متحرک یا چهار چرخ متحرک
چرخ‌های عقب متحرک یا چهار چرخ متحرک

سایر مشخصات

موتور جلو، پنج سرنشینه، چهار درب
موتور جلو، پنج سرنشینه، چهار درب

پیشرانه هیبریدی i-FORCE MAX برای TRD آفرود استاندارد ارائه نمی‌شود، البته علاقمندان می‌توانند در صورت نیاز آن را سفارش داده و از آن استفاده کنند. پیشرانه قرار گرفته در تریم آفرود TRD می‌تواند با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، 278 اسب بخار قدرت تولید کند. این در حالی است که در حالت دستی این قدرت به 270 اسب بخار کاهش پیدا می‌کند. هر دو مدل از حالت چهار چرخ متحرک و چرخ‌های عقب متحرک پشتیبانی می‌کنند.

با اینکه پیشرانه قرار گرفته در تریم TRD Off-Road نسبت به مدل پرو قدرت کمتری دارد، ولی قابلیت آفرود با تریم TRD Off-Road آسان‌تر خواهد بود.

تفاوت در سیستم تعلیق

با نگاهی به سیستم تعلیق، متوجه می‌شویم که سیستم تعلیق این دو تریم از نظر طراحی و هدف ساخت باهم تفاوت‌های زیادی دارند‌. تریم TRD Pro، به دمپرهای قابل تنظیم 2.5 اینچی Fox QS3 مجهز شده است. علاوه بر آن، وجود کمک فنرهای قدرتمند با تایرهای غول پیکر 33 اینچی عملکرد آفرود را لذت‌بخش‌تر می‌سازند.

در TRD Off-Road سیستم تعلیق مجهز به شوک‌ تک لوله‌ای Bilstein قرار گرفته و وجود فنرهای قدرتمند و آج‌ روی سطح چرخ‌های 33 اینچی رانندگی خارج از جاده را آسان‌تر می‌کنند. این لاستیک‌ می‌تواند کشش و چسبندگی خوبی را در مسیرهای آفرود ارائه کند تا حسابی از رانندگی در مسیر صخره‌ای و ناهموار لذت ببرید.

با مقایسه این مشخصات، باید گفت که تریم TRD Pro با سیستم تعلیق تنظیم‌شده، موتور قدرتمند و گیربکس خودکار عملکرد خوبی را در محیط‌های خارج از جاده و پر از پستی و بلندی فراهم می‌کند. از سویی دیگر، سیستم تعلیق TRD Off-Road دوام بیشتری دارد و با عملکردهای پیشرفته در مدیریت نوع زمین‌ سواری همراه می‌شود.

تفاوت‌های موجود در کابین

هر دو مدل کابین پیشرفته‌ای دارند ولی تفاوت‌های جزئی هستند که موجب تمایز دو تریم شده‌اند؛ در نتیجه جزییات در اینجا بسیار اهمیت دارند. در کابین تریم TRD Pro یک کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی، یک صفحه نمایش لمسی 14 اینچی و یک سیستم صوتی JBL با 10 بلندگو (به همراه یک بلندگوی بلوتوثی قابل حمل JBL FLEX) حضور دارند. کنترل پایداری موجود در سیستم خودرو به کاربر امکان می‌دهد تا فرمان را با جهت حرکت خودرو هماهنگ کرده و زوایای نامناسب آن را تصحیح کند.

تمام موارد بالا تنها در صورت ارتقای سیستم در TRD Off-Roadدر دسترس خواهند بود. صندلی‌ها به سیستم گرم‌شونده و تهویه‌ مجهز شده‌اند و امکان کنترل آب و هوای درون خودرو نیز وجود دارد. تریم Pro تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد را در اختیار دارد، ولی TRD-Off-Road به کاربر امکان می‌دهد تا تصمیم بگیرد که از کدام امکانات استفاده کند. دوربین دید محیطی مدل پرو به راننده امکان می‌دهد تا از برخورد با صخره‌ها و موانع دوری کند.

این مطلب را نیز بخوانید: تویوتا تاکوما هیولایی بزرگتر از لندکروز و هایلوکس با 2.5 میلیون کیلومتر کارکرد!

صندلی‌های پیشرفته و آینده‌نگرانه تریم Pro

تریم TRD Pro، به صندلی‌های پیشرفته IsoDynamic مجهز شده که به صورت برقی در هشت جهت تنظیم می‌شوند و با روکش چرمی SofTex در رنگ قرمز روشن ساخته شده‌اند.

در مدل TRD Off-Road، صندلی‌های دستی شش جهته با روکش پارچه‌ای حضور دارند؛ البته علاقمندان می‌توانند به سراغ آپشن‌هایی همچون صندلی‌های برقی، صفحه نمایش لمسی 14 اینچی (به جای نمایشگر استاندارد 8.0 اینچی) و سیستم صوتی JBL (به جای سیستم صوتی با شش بلندگو در حالت استاندارد) بروند.

جمع‌بندی

در نهایت، باید اشاره کنیم که هر دو تریم بسیار قدرتمند، ایمن، زیبا و سریع هستند و با قیمت خوبی وارد بازار شده‌اند. اگر به ماجراجویی علاقه‌مند هستید و در مسیر خود با صخره‌ و زمین‌های ناهموار زیادی روبرو می‌شوید، TRD Off-Road بهترین انتخاب خواهد بود. ولی اگر از آن دسته از افرادی هستید که اکثر اوقات ترجیح می‌دهید به طبیعت بکر بروید و از هیاهوی محیط شهری به دور باشید، تریم TRD Pro مناسب شما خواهد بود؛ چون علاوه بر حرکت آسان در مسیرهای خاص، چرخ‌های قدرتمندی دارد و یکی از انتخاب‌های همیشگی علاقمندان به پیکاپ‌ها محسوب می‌شود!

از لحاظ قیمتی نیز تویوتا تاکوما TRD آفرود 2024 با قیمت 41800 دلار به بازار آمد این در حالی است که هنوز قیمت TRD Pro با پیشرانه هیبریدی i-FORCE MAX مشخص نیست. البته در آینده تویوتا اطلاعات بیشتری را درباره قیمت و سایر جزییات در دسترس قرار خواهد داد. پس برای اخبار بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید. همچنین لطفا نظرات خود را درباره هر یک از این مدل‌ها برای ما در بخش نظرات بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا