مکمل بنزین
گوناگونخبر

گزارشی از آئین رونمایی طرح‌‌های جدید خودرو 45

اولین آئین گردهمائی اپلیکیشن خودرو45 در آخرین ماه سال 1402 با حضور جمعی از لیدرهای این آپ و مهمانان آن در ساعت 11 صبح در سالن مرکزی همایش های رایزن در نیاوران تهران برگزار گردید.

در ابتدای این گردهمائی مدیر عامل خودرو45 ضمن خوش آمدگویی به لیدرهای محترم و مهمانان داخلی و خارجی آن، توضیح مختصری در خصوص تاریخچه این اپلیکیشن طی پنج سال گذشته و در آستانه شش سالگی آن ارائه دادند و گفتند:«شرکتی هستیم که تلاش داریم نو آور بوده  و به همین دلیل بیشترین همکاری را با لیدرهای خود داریم» و از اهداف این شرکت که همانا بالا بردن امنیت، سرعت خدمات و معاملات در سراسر ایران است سخن گفتند و در انتها مژده راه اندازی اپلیکشن خودرو45 در تلفن های همراه در سال 1403 را دادند تا مشتریان و لیدرهای گرامی بتوانند راحتر، سریعتر و مطمئن تر معاملات خودروی خود را در یک بستر امن انجام دهند.

سپس آقای احسان گایینی مدیر ارشد توسعه شعب به ذکر اهداف اصلی این گردهمائی که همانا توضیح در مورد اپلیکیشن خودرو45 در سال 1403، پرداختند و اعلام داشتند کثرت و وسعت و توانمندی محصولات و خدمات شرکت خودرو45 ما را به اینجا رسانده که ضرورت یک آپ قدرتمند در فضای گوشی های همراه را ارائه دهیم.

آقای گایینی در ادامه گفتند:«قسمت اول این آپ به بخش هویتی  اختصاص دارد که با نام کاربری و حق عضویت همراه است. حق عضویتی که برای ارائه خدمات های آتی این آپ به لیدرهای محترم و سایر مشتریان هزینه خواهد شد.»

موضوع مهمی که آقای گایینی در خصوص این آپ اشاره کردند موضوع رتبه بندی خدمات و فعالیت های آن بودکه شامل برخی از خدمات از جمله سرعت کار، سرعت فک پلاک و در نهایت عدم انصراف و تعداد معاملات در یک بازه 100 روزه است. طبیعتا هرچه ستاره ها بیشتر باشد رتبه های معاملات افزایش می یابد و بر اعتبار لیدرها می افزاید.

البته در کنار این رتبه بندی، در این آپ باشگاه مشتریان را هم نیز راه اندازی شده  است که به مشتریان به میزان خرید و فروش در طی شش ماه و مبلغ ریالی در رده های برنز و نقره و طلائی رتبه و درجه می دهد که مشتریان نیز بتوانند از یکسری تخفیفات و خدمات ویژه از جمله بیمه رایگان بهره مند شوند.

در قسمت دیگر آقای گایینی به تشریح قسمت معاملات این آپ و بازارچه ایی که در آن تعبیه شده است و مزایدات و محسنات آن را بازگو نمودند. از جمله اینکه در بازاچه اپ می توانید همزمان خودروهایی که در سایر اپ ها به مزایده سپرده یا خرید و فروش می شوند دسترسی داشته و مقایسه بفرمائید.

سپس به قسمت هایی همچون اعتبارات و استعلامات که با همکاری نهادهای دولتی تهیه شده است و شما می توانید در اختیار داشته باشید اشاره گردید.

در انتها به موضوع بیمه و ساختارهای آمده در اپ و پارامترها و فاکتورهایی که می تواند در مبالغ بیمه تاثیر گذار باشد اشاره نمودند که با همکاری شرکت های بیمه تهیه شده است.

ضمنا اپ مذکور قادر است لجستیک بسیار قوی در کلیه مسیرهای جاده ایی ایران و ریلی در اختیار متقاضیان جهت حمل و نقل ایمن و مطمئن و سریع خودروهای خریداری شده قرار بدهد.

سخنران سوم این گردهمائی آقای مهرداد محسن پور معاون امور شعب بودند.

ایشان ظرفیت 1600 مراجعه کنند به عنوان مشتری به شعب خودرو45 را تشریح نمودند و اعلام داشتند خودرو45 به دنبال افزایش این ظرفیت است و تلاش دارد با همکاری لیدرهای محترم این شرکت این مهم را به سرانجام برساند.

در ادامه گفتند طبق بررسی هایی که انجا شده به این نتیجه رسیده اند؛ یکی از مواردی که موجب بالا بردن انصراف از انجام معاملات در خودرو می گردد نبودن جایگزین یا تبدیل و معاوضه خودرو است. از همین رو خودرو45 با سرمایه گذاری میلیاردی اقدام به خرید خودرو صفر نموده است و امیدوار است با همکاری شما لیدرهای عزیز خریداران خودرو در هیچ حالتی دست خالی از شعب خودرو45 خارج نشوند… این کار موجب جذب بیشتر مشتری و بالا بردن اعتماد و اطمینان می گردد. خودرو45 در اینجا نقش واسطه را خواهد داشت و عملیات اصلی را شما لیدرهای عزیز انجام خواهید داد. با این قابلیت ماشین های شما را در هر کجای ایران باشید خواهیم فروخت و ان را با لجستیک قوی که در حال حاضر در 17 موقعیت ایران داریم انجام می دهیم و سعی خواهیم کرد این موقعیت ها را در سال اینده به 60 نقطه در سراسر ایران توسعه داده و گسترش بدهیم.

از دیگر امکانات این شرکت فروش ماشین های شما به صورت اقساطی یا لیزنگی خواهد بود. یعنی ماشین های خود را با ارزش افزوده بفروشید. البته این نوع فروش بستگی زیادی به میزان اعتباراتی است که شما بتوانید در اپ برای خود جذب کنید؛ خواهد داشت.

اقای محسن پور در انتهای صحبت های خود در خصوص ارتباط خودرو45 با بیمه ازکی و سهامداری ان توضیحاتی ارائه دادند که قادر است به صورت انلاین در هر کجای ایران باشید از این خدمات با اپ در خصوص بیمه ماشینتان با هر مبلغی که مد نظر دارید، به صورت 24 ساعته بهره مند شوید.

اقای محسن پور در ارتباط با مسئله قطعات خودر، حمل و نقل گسترده، خرید لاستیک، کارواش، معاینه فنی در 5 مرکز فعال توسط اپ خودرو45 توضیحاتی ارائه دادند.

در انتها این گردهمائی که به جلسه پرسش و پاسخ اختصاص داشت مدعوین جلسه به سئوالات مجری برنامه ها پاسخ دادند.

در ابتدا در خصوص راه کارهای افزایش بیشتر امنیت با توجه به اینکه پیش بینی می شود بازار خودرو در سال آینده رونق بیشتری بگیرد به منظور کاهش ضرر معامله گران، اقای سرهنگ مومنی از مجموعه فن آوری فراجا به عنوان مهمان و مدعو جلسه پاسخ دادند و گفتند:«برابر قانون  401  و 402  برای افزایش امنیت جهت پاسخگویی به حدود 100 هزار پرونده ایی که هم اکنون در مراجع قضایی به دلیل عدم اطلاع معامله گران متضرر شده اند طی جلسه ایی که فرماندهی محترم ناجا صورت گرفت پروژه استعلام افتتاح شد تا قبل از هر معامله ایی با استعلام بشود از اخرین وضعیت قضائی هر خودرو مطلع شد و پیشگیری لازم برای انجام معاملات خلاف واقع صورت بگیرد. در همین رابطه دستورات لازم و اطلاعات لازم و امکان ارتباط لازم برای پلت فرم های فعال صادر گردیده است. »

ایشان افزودند در همین رابطه وزارت کشور، وزارت صمت و قوه قضائیه و حتی بانک مرکزی همکاری های لازم را به صورت صددرصد الکترونیکی و انلاین در بخش های مربوطه خواهند داشت تا بتوانیم با پایداری بیشتر سرو سامان بیشتر به معاملات خودرو داده و از معاملات غیر مجاز جلوگیری شود.

اقای سرهنگ مومنی در پایان توصیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در ارتباط با قبل، حین و بعد از معاملات خودرو بیان داشتند. و از مهمانان این گردهم آئی درخواست نمودند؛ پیشنهادات خود را برای اجرای برنامه های بهتر  ارائه دهند.

سئوال بعدی مجری در خصوص سیاست های خودرو45  در ارتباط با گسترش امنیت معاملات بود که آقای گایینی پاسخ دادند:«روشن شدن ماهیت و هوئیت خریدار و فروشنده و اصالت مدارک و صحت اسناد مربوط به خودرو و مدیریت صحیح معامله توسط خودرو45 به همراه قیمت گذاری منصفانه خودرو خواهد بود»

در ادامه آقای فرزانه در خصوص واردات خودرو در سال آینده با توجه به وضعیت ارز توضیحاتی ارائه دادند و به ضرر چگونگی شیوه های خبر درمانی در کنترل قیمت ها توسط حاکمیت انجام پرداختند. ایشان در بخشی از سخنان خود گفتند در هفته های پیش رو قطعا با افزایش قیمت ها روبرو خواهیم شد بخصوص انکه افزایش درآمدهای دولتی باید از طریق مالیات در حوزه مسکن و خودرو تامین شود و همین دو عامل موجب افزایش قیمت ها می شود.

در پایان یکی از مدعوین این گردهم ائی از هندوستان به تجارب مشابهه شرکتشان با خودرو45 پرداخت و برای رفع مشکلات در این فضا گفتند باید توجه بیشتری به پلتفرم های خرید و فروش خودرو، افزایش اطلاعات خریداران و فروشندگان در پلت فرم ها، افزایش اعتماد سازی برای خریداران و قابل اطمینان بودن پلت فرم برای  فروشندگان و شفاف سازی معاملات و ارائه هر چه بیشتر خدمات با رویکرد مشتری مداری است.

در ادامه آقای گودرزی از مجموعه خودروهای گودرزی گفتند:« نقطه مشترک خریدار با فروشنده، شعب و نمایندگی ها هستند. بنابراین باید هر اتفاقی می افتد شفاف و روشن باشد تا اعتماد بیشتر شود. ایشان گفتند مجموعه گودرزی تلاش دارد با افزایش خدمات؛ کمبودهای بازار را جبران کند».

آخرین سوال از اقای لطفی شد که وضعیت صنعت خودرو در 5 سال آینده را چگونه می بینند؟

ایشان گفتند:«دو حالت هست یک حالت جزیره ایی بودن ایران  و حالت دوم  اتصال ایران به جامعه بین الملل است. اگر ایران جزیره ایی بماند توان و قدرت پایین می اید و خرید ماشین اقساطی و یا نگهداری خودروهای کهنه بیشتر می شود که این روند به سود بازار خودرو نیست. برغم این مشکل ایران دارای 80 میلیون جمعیت است که بازار خوبی برای خودرو تلقی می شود. اکنون به ازای هر 1000 ایرانی 200 نفر صاحب خودرو هستند در حالی که در ترکیه و آلمان به ترتیب 270 و 680 نفر خودرو به ازای هر 1000 نفر هستند. این نسبت نشان دهنده بازار خوب خودرویی در ایران است. در جمع بندی باید گفت اگر روند به همین شکل باشد مردم ایران از مالکیت خودرو به سمت اجاره خودرو روی می آورند که طبیعتا مشکلات قانونی فعلی مانع جدی در توسعه این نوع از شیفت بهره برداری از خودرو است. در انتها باید گوشزد کنم بایداز جزیره ایی بودن ایران خارج شویم و به سمت صادرات خودرو در 5 سال آینده برویم»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا