Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

انواع خودرو دست دوم تا 30 میلیون تومان!

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بخواهید با توجه به بودجه‌تان یک خودروی سواری انتخاب کنید و در تصمیم‌گیری دچار سردرگمی شده باشید. برای انتخاب و خرید خودرو اول باید تصمیم بگیرید که ماشین صفر کیلومتر می‌خواهید یا کارکرده! اگر انتخاب شما خودروی صفر باشد که تکلیف مشخص است و با مراجعه به نمایندگی مورد نظر، خودروی خود را انتخاب می‌کنید. اما اگر بخواهید خودروی کارکرده بخرید، کمی باید بیشتر دقت کنید تا یک ماشین سالم به دست شما برسد. در غیر این صورت ممکن است یک خودروی تصادفی، با انواع ایرادات فنی نصیب شما شود. البته مشورت با افراد خبره و بررسی قیمت‌ها در بازار، سبب می‌شود شما یک انتخاب صحیح داشته باشید و تا مدت‌ها از انتخاب خود لذت ببرید. امروز ما در سایت چرخان به سراغ انواع خودروهای کارکرده بازار در رنج قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان رفته‌ایم تا به شما کمک کنیم این خودروها را بهتر بشناسید و در تصمیم‌گیری کمتر دچار تردید شوید. با ما همراه باشید…

izmcgwyfch

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

خانواده ۲۰۶ از پر طرفدارترین‌ها در خودروهای ارزان قیمت ایران محسوب می‌شود که هنوز هم با گذشت چندین سال از تولید آن‌ها، مردم از جشنواره فروش این خودرو استقبال می‌کنند. برای شما علاقه‌مندان به این خودروی کوچک با شتاب عالی، مدل تیپ ۵ یک انتخاب خوب محسوب می‌شود. ۲۰۶ تیپ ۵ با امکانات برقی مانند بالابر شیشه‌های عقب و آینه‌های جانبی عرضه شده و باعث تمایز آن با ۲۰۶ تیپ ۲ می‌شود. موتور این خودرو با حجم ۱.۶ لیتر قادر است ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند که با توجه به وزن کم، شتاب خوبی را به ارمغان می‌آورد. مصرف سوخت پژو ۲۰۶ در شهر ۸.۶ لیتر و در جاده ۵.۱ لیتر به ازای طی هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در نمایندگی حدود ۳۷ میلیون تومان قیمت دارد که شما می‌توانید مدل ۱۳۹۲ این خودرو را با قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : چرا 206 مدل پایین نخریم؟

c20dqlu7wm

 پژو پارس

یکی از پر طرفدارترین محصولات پژو در ایران، پژو پارس است که در تیپ‌های مختلف توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود. پزو پارس اخیرا با داشبورد جدید طرح سوناتا عرضه می‌شود و از لحاظ شتاب جزء بهترین خودروهای کمتر از ۳۰ میلیون تومان محسوب می‌شود و مصرف سوخت معقول‌تری نسبت به پژو ۴۰۵ دارد. پژو پارس سال اگر چه از طرح قدیمی رنج می‌برد اما شرکت سازنده با اعمال تغییراتی، سعی نموده چهره جدیدتری به این خودرو ببخشد. قیمت مدل صفر کیلومتر پژو پارس سال، یورو 4 داشبورد جدید 2 ایربگ در نمایندگی ۳۵.۵ میلیون تومان است که شما می‌توانید با کمی دقت و جستجو، مدل 1392 الی 1393 پژو پارس را با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

این دو مطلب مشاوره ای را از دست ندهید:

چرا پژو پارس بخریم؟

چرا پژو پارس نخریم؟

files_cars_901361[38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9]

 ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچبک

ام‌وی‌ام ۳۱۵ محصول مدیران خودرو با چهره جدید از سوی این شرکت در حال عرضه است و مدل تازه این خودرو با چهره جذاب‌تر سبب شده مدل قدیمی ۳۱۵ افت قیمت داشته باشد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچبک با شکل و شمایل گذشته از تجهیزات بهتری نسبت به محصولات شرکت‌های دیگر برخوردار است. کابین این خودرو بسیار بهتر از محصولاتی مانند پژو ۲۰۶ بوده و همچنین طراحی خارجی ۳۱۵ از پژو ۲۰۶ جدیدتر است. لازم به ذکر است در شتاب، هر ۲ خودرو نزدیک به هم هستند و مصرف سوخت ام‌وی‌ام نسب به پژو ۲۰۶ کمتر است. این مدل با حجم موتور ۱.۵ لیتری خود قادر است ۱۰۹ اسب بخار قدرت تولید کند و از جمله امکانات آن می‌توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، مه شکن های جلو و عقب، چراغ ترمز سوم، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه هوای دستی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم مدیریت پیمایش و شیشه‌های بالابر برقی اشاره کرد. با مبلغ ۳۰ میلیون تومان می‌توانید یک ام‌وی‌ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۳ خریداری کنید.

می توانید به این مطلب هم نگاهی بی‌اندازید:

چرا ام‌وی‌ام 315 هاچ بک بخریم؟

bms1jlge2c

تندر ۹۰ E2 

اگر طرفدار خودروهای رنو هستید و از لحاظ ظاهری زیاد سخت‌گیر نیستید، شما می‌توانید یک خودروی پرشتاب به نام تندر ۹۰ انتخاب کنید. این خودرو ایراداتی مانند طراحی ظاهری و نوع راحتی صندلی‌ها دارد ولی از لحاظ فنی، یکی از بهترین‌ها در این رنج قیمت محسوب می‌شود. شتاب عالی مشخصه اصلی تندر ۹۰ است و از لحاظ کیفیت نیز گزارش سازمان استاندارد، نمره خوبی را به این محصول می دهد. بنابراین تندر ۹۰ می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. قیمت تندر ۹۰ E2 با گیربکس دستی در نمایندگی حدود ۳۷ میلیون تومان است و شما می‌توانید مدل ۱۳۹۱ این خودرو را با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان در بازار آزاد خریداری کنید.

اگر قصد خرید دارید، این دو مطلب را هم بخوانید:

چرا تندر بخریم؟

چرا تندر نخریم؟

هنگام خرید خودروی دست دوم به تخفیف بیمه ماشین مورد نظر دقت کنید!

30eqe27yph

سمند LX

در بازار معاملات خودروهای سمند، مدل LX بهتر از سایر مدل‌ها خرید و فروش می‌شود. همین موضوع، خبر از کیفیت بهتر این مدل می‌دهد. همچنین اگر می‌خواهید یک خودروی قدرتمند برای مسافرت‌های خارج از شهر داشته باشید و ایمنی برای شما اهمیت دارد، سمند ال‌ایکس یک انتخاب قوی محسوب می‌شود و حتی می‌توان آن را بهتر از پژو پارس دانست. قیمت صفر سمند ال‌ایکس در حدود ۳۱ میلیون تومان است که شما می‌توانید مدل ۱۳۹۴ این خودرو را با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

پیش از خرید سمند مورد نظر حتما این مطالب را نیز بخوانید:

چرا سمند بخریم؟

چرا سمند نخریم؟

2009_Iran_Khodro_Runna_005_7933

رانا LX

بعد از عرضه موفق پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، ایران‌خودرو بر اساس همین پلتفرم یک محصول جدید معرفی کرد. این خودرو که جانی تازه در بدن دارد با موتور ۱.۶ لیتری خود 105 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه تولید می‌کند. مصرف سوخت شهری رانا همانند ۲۰۶ صندوقدار ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. رانا با امکاناتی مانند: فرمان هیدرولیک، چراغ خطر سوم، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل اتاق، تنظیم آیینه های جانبی برقی، شیشه بالابر درهای جلو برقی، ایموبیلایزر، سیستم عیب یابی هوشمند (مولتی پلکس) و کیسه هوای سرنشینان جلو عرضه شده است. قیمت صفر رانا LX TU5 در بازار ۳۲.۵ میلیون تومان است و شما می‌توانید مدل ۱۳۹۴ این خودرو را با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

البته خواندن این دو مطلب نیز پیش از خرید به شما توصیه می‌شود:

چرا رانا بخریم؟

چرا رانا نخریم؟

1212121212121

کلام آخر

در این لیست نام محصولات ایران خودرو بسیار به‌چشم می‌خورد که به‌دلیل تنوع محصولات این شرکت در این رنج قیمتی است. در خرید خودرو دست دوم علاوه بر توجه به مشخصات ظاهری و فنی،  باید به شرایط بازار خودروی انتخابی خود توجه کنید تا متوجه شوید آیا در بازار، خریدار برای آن وجود دارد یا خیر! لازم به‌ذکر است که در این مقاله خودروهایی که تولید آن‌ها بعد از سال ۱۳۹۰ بوده، بررسی شده چرا که استهلاک و هزینه‌های جانبی این خودروها کمتر هستند.

لطفا پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش نظرات به ما انتقال دهید تا در ویرایش مقالات بعدی، نقاط ضعف برطرف شود.

8 دیدگاه
  1. نریمان می گوید

    متن خوبه!! بد نیست!! ولی این بچه بازیها چی آخه که روی تصویر چیز میز می نویسید؟ سایتتون زشت می شه.

  2. رضا می گوید

    تحلیل و بررسی های ضعیفی دارید مطالب باید پربارتر باشند اکثر موضوعات رو در حد چند خط مینویسید

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      مرسی از نظرتون.
      انشالله پربارتر خواهند شد مطالب با پیشنهادات شما دوستان

  3. محسن می گوید

    بعنوان یک بررسی اجمالی مطلب خوب و مفیدی بود، دوستانی که مطالب تخصصی بیشتری در مورد هر کدوم از گزینه ها بخوان میتونن از همین سایت یا سایتهای دیگه سرچ و مطالعه کنن

  4. ناشناس می گوید

    سلام .بنظرم بی انصافی هست که فقط با تست ی ماشین بگیم خوبه یا بد.در مورد ال ۹۰ و قیافش خیلی اجحاف میکنید .ولی بنده دوسال ۲۰۶ تیپ ۵ ۱سال سمند .۲سال پرشیا داشتم و کلا تو همشون از سواری ال ۹۰ راصی بود .البته باید در نظر داشت ماشین هایی با ظرفیت موتورهای ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ انصافا همشون تقریبا راضی کننده هستن البته بستگی به طرز استفاده و رانندگیتونم داره .

  5. Amir می گوید

    احتمالا اینجا به بهترینها اشاره نشده.مثل هوندا آکورد دهه ۹۰ یا هیوندای اکسل

  6. ناشناس می گوید

    سلام ممنون اقای مهندس اگر امکان داره ی کم جامع تر توضیح بدید ممنون میشم

  7. افسانه می گوید

    مامیخیوام‌.یدونه.پژوبخریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.