مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

خودرویی که فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه در آن ترور شدند چه بود؟!

روز چهارشنبه 22 فروردین در حمله هوایی اسرائیل، سه پسر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس کشته شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز، حماس اعلام کرد که حازم، امیر و محمد، سه پسر اسماعیل هنیه، پس از اصابت بمب به خودروی حامل آن‌ها، در غزه کشته شدند. رسانه‌های حماس گفته‌اند که دو نوه هنیه نیز در این حمله کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

با توجه به تصاویری که از خودروی پسران هنیه منتشر شده، می‌توان به نوع خودرو پی برد. این خودرو یک اشکودا اکتاویا استیشن است که در حمله اسرائیل کاملاً منهدم شده است. اکتاویا محصول کامپکت اشکودا است که نسل اول آن در سال 1996 معرفی شد. البته اشکودا بین سال‌های 1959 تا 1971 هم از این نام استفاده می‌کرد اما اکتاویا در دوران مدرن تاکنون در چهار نسل و نسخه‌های سدان لیفت‌بک و استیشن تولید شده است. با توجه به تصاویر، خودرویی که موردحمله اسرائیل قرار گرفته از نسل دوم و نسخه استیشن است. این نسل اولین بار در سال 2004 بر اساس پلت‌فرم A5 گروه فولکس‌واگن مشترک با فولکس‌واگن گلف، آئودی A3 و سئات لئون معرفی شد.

نسل دوم اکتاویا در سال 2008 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که در نمایشگاه پاریس رونمایی شد و نمای جدیدی را برای جلوی خود به همراه آورد. تصاویر نشان می‌دهند که خودروی پسران هنیه از همین نسخه فیس‌لیفت بوده است. اکتاویا هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که در اواخر سال 2019 معرفی شد و به‌تازگی فیس‌لیفت شده است. مدت‌ها است میدانیم که شرکت پارس ساتر هوشمند قصد واردات محصولات اشکودا را به کشورمان دارد که اکتاویا هم در بین آن‌ها حضور دارد. البته نمونه‌ای که به ایران وارد خواهد شد، تولید چین بوده و اکتاویا پرو نام دارد. این نسخه از نمونه اروپایی 64 میلی‌متر طول بیشتری دارد.

اکتاویا وارداتی پارس ساتر هوشمند به یک پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 186 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا