مکمل بنزین
گوناگونخبر

هایما EX00 به عنوان تاکسی اینترنتی به جاده‌ها می‌آید!

هایما کمپانی مشهوری است که در عرصه تولید خودروهای مختلف فعالیت دارد. این شرکت اکنون هایما EX00 را به عنوان تاکسی اینترنتی به بازار عرضه کرده تا تغییری در سرنوشت خود ایجاد کند.

هایما از مدت‌ها پیش قصد داشته تا وارد صنعت حمل و نقل آنلاین شود و حالا این هدف به حقیقت پیوسته است. یکی از مشهورترین خودروهای حمل و نقل آنلاین BYD D1 نام دارد و حالا هایما نیز به این عرصه پیوسته است.

با نگاهی به تصاویر منتشر شده، می‌توان گفت که این خودرو بیشتر شبیه یک ون است تا یک خودروی معمولی. هایما اعلام کرد که مرحله توسعه این محصول به پایان رسیده و هایما EX00 به زودی یعنی در سه ماهه چهارم امسال به تولید انبوه می‌رسد. هم‌اکنون این خودرو تحت تست‌های مختلفی همچون آزمایشات مربوط به تصافات، مدیریت گرمایی، کیفیت شاسی و غیره قرار گرفته است.

طول این محصول به 4500 میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با 2850 میلی‌متر خواهد بود. هایما EX00 از بسیاری جهات به زیکر MIX شباهت دارد. در بخش جلویی، مجموعه‌ای از چراغ‌ها حضور دارند که ظاهر بسیار جذاب و متمایزی به این ون بخشیده‌اند.

کابین هایما شباهت زیادی به تاکسی لندن یعنی LEVC TX دارد؛ به عبارتی دیگر، بخشی برای قرار دادن وسایل و چمدان مسافران طراحی شده است، دو صندلی تکی برای سرنشینان و سه صندلی دیگر در ردیف سوم در کابین ساخته شده‌اند، همچنین یک یخچال برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ها نیز به چشم می‌خورد.

در ردیف سوم صندلی‌ king seat مجهز به سیستم گرم‌کننده، تهویه و ماساژ است. علاوه بر نمایشگر راننده، یک نمایشگر دیگر برای سرگرمی و بازی کردن وجود دارد.

موتور خنک‌کننده مایع 120 کیلوواتی، باتری 62 کیلوواتی (احتمالا از نوع لیتیوم آهن فسفات است)، شارژ سریع و برد 480 کیلومتری از جمله ویژگی‌های هایما به حساب می‌آیند.

هایما یکی از کمپانی‌های چینی است که به سختی به فعالیت خود ادامه می‌دهد! در سال گذشته، این شرکت موفق شد 27957 دستگاه خودرو بفروشد که نسبت به سال گذشته‌اش با افزایش 14.6 درصدی روبرو شد! اما آیا اکنون با عرضه هایما EX00 به عنوان یک تاکسی اینترنتی به بازار تغییری در سرنوشت آینده کمپانی به وجود می‌آید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هایما واقعا کمپانی مشهوری است که خودرو تولید می‌کند؟ واقعا؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا