مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

لوکسید S9، رقیب تسلا مدل Y، توسط چری و هواوی ساخته می‌شود

تصاویر رسمی از لوکسید S9 اخیرا منتشر شد، این شاسی‌بلند توسط چری و هواوی ساخته شده و می‌تواند رقیب سرسخت تسلا مدل Y محسوب شود. گفته می‌شود این خودرو در رنج قیمتی برابر با 300 هزار تا 400 هزار یوان (41900 تا 55200 دلار) به بازار عرضه خواهد شد.

لوکسید S9 بر اساس پلتفرم E0X چری ساخته شده و در نیمه دوم سال 2024 به بازار می‌آید. پروژه لوکسید به عنوان قراردادی مشترک بین هواوی و چری شناخته می‌شود که در آن هواوی مسئولیت تامین قطعات و نرم‌افزاری را بر عهده دارد در حالی که چری وظیفه طراحی و تولید را بر عهده گرفته است.

خط تولید لوکسید از ابتدا متشکل از یک مدل یعنی لوکسید S7 بود که در سال گذشته در چین عرضه شد. اگرچه چری نتوانست در تعداد بالایی به تولید این مدل بپردازد و تقاضای مشتریان را برآورده سازد. پس از ایجاد تغییرات و اصلاحاتی در عرضه مجدد آن، شاهد عرضه 5000 دستگاه از این سدان اسپرت به بازار بودیم.

در روزهای اخیر نیز برخی از کاربران موفق شدند در طی تست‌های خیابانی، لوکسید S9 را مشاهده کنند. اما حالا تصاویر جاسوسی از آن با روکش منتشر شده که زبان طراحی مشابه لوکسید S7 و Aito M9 را نشان می‌دهد. در بخش طراحی در عقب شاهد چراغ‌های ظریف ال‌ای‌دی هستیم که با نوار باریکی به هم متصل می‌شوند. همچنین اگزوز ذوزنقه‌ای شکل با رادار میلی‌متر موج چهار بعدی ترکیب می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: تصاویر جدیدی از فست‌بک لوکسید S9 در چین فاش شد

تایرهای Pirelli Scorpion، سنسور لیدار هواوی، اسپویلر، دستگیره‌های جمع‌شدنی درب‌ها، سانروف بزرگ و آینه بغل از جمله ویژگی‌های ظاهری این مدل محسوب می‌شوند.

در کابین، با همان طراحی لوکسید S7 روبرو هستیم، فرمان سه پره بیضی‌شکل، شیفتر دنده پشت آن، نمایشگر لمسی شناور، دو پد شارژ بی‌سیم، دو نگهدارنده لیوان و … در کابین به چشم می‌خورند.

سیستم دستیار رانندگی پیشرفته ADS 3.0، سیستم 2.0 AR-HUD هواوی و طراحی بدنه Xmotion 2.0 که موجب افزایش امنیت و هندلینگ شده است، در لوکسید S9 حضور دارند. در بخش فنی، انتظار داریم که شاهد قدرت 288 اسب بخاری باشیم. سه آپشن باتری نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که شامل ورژن 62 کیلووات ساعتی LFP، NMC+LFP 82 کیلووات ساعتی و نمونه NMC 100 کیلووات ساعتی هستند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا