مکمل بنزین
گوناگونخبر

دو اتوبوس جدید گروه بهمن در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شدند

گروه بهمن در نمایشگاه خودروی شیراز دو اتوبوس جدید را رونمایی کرده است. این اتوبوس‌ها محصول شرکت زیرمجموعه گروه بهمن یعنی اسنا هستند. یکی از این دو محصول جدید یک اتوبوس دیزل بین‌شهری است که البته با طول 9 متری بیشتر در دسته میدل باس‌ها قرار می‌گیرد. این میدل باس که ظرفیت 35 مسافر را دارد، به یک پیشرانه 6.7 لیتری شش سیلندر توربودیزل ساخت کامینز مجهز است که 300 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ساخت ZF صورت می‌گیرد.

میدل باس دیزلی گروه بهمن 9,015 میلی‌متر طول، 2,500 میلی‌متر عرض و 3,435 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 4,003 میلی‌متر است. همچنین وزن خالص این خودرو نیز ۹۷۵۰ کیلوگرم است. میدل باس بین‌شهری اسنا همچنین از امکانات قابل‌قبولی مثل دو نمایشگر، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، چهار دوربین برای نظارت در داخل کابین، سیستم اطفا حریق خودکار محفظه موتور، شارژر USB برای هر صندلی، اینترنت وای‌فای، سیستم ترمز اضطراری هوشمند و… هم بهره می‌برد.

اتوبوس دیگری که اسنا در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی کرده، یک اتوبوس شهری برقی است. این اتوبوس با 11,980 میلی‌متر طول، 2,550 میلی‌متر عرض و 3,300 میلی‌متر ارتفاع، به یک موتور الکتریکی با 470 اسب بخار قدرت و 3500 نیوتن متر گشتاور مجهز است. انرژی موردنیاز این موتور توسط باطری‌های ساخت شرکت CATL تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا حدود 300 کیلومتر را فراهم می‌کند. شارژ کامل این باطری‌ها هم با شارژرهای 150 کیلوواتی بین 3 تا 3.5 ساعت زمان می‌برد.

این اتوبوس برقی شهری به 34 صندلی ثابت به همراه دو صندلی تاشو مجهز است و از سه درب برای ورود و خروج بهره می‌برد. چهار دوربین در داخل کابین، سیستم مکان‌یابی و اعلام ایستگاه اتوبوس، سه تابلوی اعلام مسیر، اینترنت وای فای داخلی، شارژر USB برای هر صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ضدعفونی‌کننده هوای داخل کابین و… هم ازجمله امکانات این اتوبوس شهری هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا