مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

قدرتمندترین غول‌های چهار سیلندر بازار در 2024

اکنون که وارد عصر جدیدی از عملکرد و کارایی در خودروها شده‌ایم، محصولات چهار سیلندر بیشتری را در بازار مشاهده می‌کنیم. در ادامه از چندتا از بهترین و قدرتمندترین مدل‌های چهار سیلندر رونمایی کرده‌ایم که در سال 2024 معرفی شده‌اند.

این مدل‌ها به خوبی نشان می‌دهند که دنیای خودروسازی در این سال‌ها تا چه میزان پیشرفت کرد و موتورهای چهار سیلندر به شدت محبوب افراد شده‌اند. علاوه بر عملکرد ارتقا یافته، بهره‌وری در سوخت یکی دیگر از عوامل موثر در محبوبیت این خودروها است. پس بیایید در ادامه این مدل‌ها را باهم مقایسه کنیم و مشخصات هر کدام را بخوانیم.

2024 Subaru BRZ

قدرت: 228 اسب بخار

هنگامی که صحبت از خودروهای اسپرت مقرون به‌صرفه می‌شود، هیچ مدل دیگری بهتر از 2024 Subaru BRZ نخواهید یافت. این خودرو که با همکاری تویوتا ساخته شده، فعال، سبک‌وزن و جذاب است و سواری بی‌نظیری دارد.

این مطالب را نیز بخوانید:

موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری این خودرو قادر است قدرت عالی تولید کند تا تنها با یک فشار به پدال گاز، متوجه قدرتمندی این الماس شوید! گیربکس 6 سرعته این قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند! تنها 5.5 ثانیه زمان لازم است تا خودرو به شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت برابر با 225 اسب بخار است.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی
گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک
قدرت 228 اسب بخار
گشتاور 184 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های عقب متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 5.5 ثانیه
حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت
  قطعات SKD زوتی T300 یا پارس خودرو DL5 برای مونتاژ ثبت سفارش شد

مزدا 3 2024

قدرت: 250 اسب بخار

سدان کامپکت مزدا یکی از محصولات خوبی است که خیلی در این اواخر به آن پرداخته نشده است. این خودرو نه تنها در بخش راحتی خوب عمل کرده بلکه رانندگی حسابی با آن لذت‌بخش خواهد بود! کابین مدرن و لاکچری به ویژگی‌های زیادی مجهز شد، نمایشگر‌ها و سیستم کمک‌راننده جدید رانندگی را برای راننده آسان‌تر کرده‌اند.

مدل پایه مزدا 3 با موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی همراه می‌شود و 191 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در حالی که نسخه توربو تا 250 اسب بخار قدرت تولید کرده و عملکرد بهتری دارد. همین ورژن در 5.6 ثانیه به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت دست می‌یابد. سایر ویژگی‌های این مدل را در جدول پایین بخوانید.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی
گیربکس  6 سرعته اتوماتیک
قدرت 250 اسب بخار
گشتاور 320 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 5.6 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر بر ساعت

بی‌ام‌و سری 3 2024

قدرت: 255 اسب بخار

احتمالا یکی از بهترین و لاکچری‌ترین مدل در رده سدان‌ها همین بی‌ام‌و سری 3 تولید 2024 باشد! این نسخه علاوه بر طراحی و عملکرد، در تجربه سواری و اطمینان نیز عملکرد خوبی داشته است. مدل پایه با یک موتور چهار سیلندر همراه می‌شود و بسیار قدرتمند است.

ورژن 330i با موتور چهار سیلندر توربوشارژ خود قدرت بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد. اگرچه آن نسبت به مدل‌های M قدرت زیادی محسوب نمی‌شود. عملکرد خوب نسبت به رقبا، قدرت 255 اسب بخاری و هندلینگ عالی همگی از جمله ویژگی‌های این سدان به شمار می‌روند.

  نگاهی به برترین خودروهای لیموزین در جهان

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی
گیربکس  8 سرعته اتوماتیک
قدرت 255 اسب بخار
گشتاور 295 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های عقب متحرک یا تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 5.6 ثانیه
حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت

هیوندای النترا N 2024

قدرت: 276 اسب بخار

هیوندای النترا N 2024 یکی از جذاب‌ترین خودروهای پرفورمنس در این رده به شمار می‌رود. اگرچه مدت زیادی نیست که این مدل به بازار آمده ولی با این وجود تعداد علاقمندان آن روز به روز رو به افزایش است. البته مدل 2024 تغییر جزئی به خود دید و حالا با یک خودروی ارتقا یافته بی‌نظیر طرف هستیم.

این مطالب را نیز بخوانید:

هیوندای این شاهکار مسابقه‌ای خود را با یک موتور چهار سیلندر مجهز کرد تا شاهد 276 اسب بخار قدرت و 289 پوند فوت گشتاور باشیم. همچنین گیربکس در دو نوع دستی و اتوماتیک در دسترس است و می‌تواند قدرت را به چرخ‌های جلو متحرک منتقل کند.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی
گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک
قدرت 276 اسب بخار
گشتاور 289 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 4.8 ثانیه
حداکثر سرعت 249 کیلومتر بر ساعت

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا