مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

بهمن موتور مجوز گارانتی مزدا را دریافت کرد؛ مزدا با بهمن هم می‌آید؟

هفته گذشته بود که شرکت آفتاب خودرو به صورت رسمی از برنامه واردات برخی محصولات مزدا به ایران خبر داد. پیش از آفتاب خودرو، گمان می‌شد این بهمن موتور خواهد بود که واردات خودروهای مزدا را رقم خواهد زد؛ ولی در عمل، آفتاب خودرو برنامه خود را رسانه‌ای کرد.

آفتاب خودرو محصولات مزدا را دوباره به ایران می‌آورد

اما اکنون، اخبار جدید دیگری در رابطه با مزدا شنیده می‌شود. براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار خودرو پایگاه خبری چرخان، به تازگی بهمن موتور توانسته تا مجوز گارانتی محصولات مزدا را دریافت کند! این خبر می‌تواند نشانگر آن باشد که احتمالا گروه بهمن هم قصد واردات محصولات مزدا را داشته و از شریک قدیمی خود دست نکشیده است.

مجوز گارانتی مزدا برای بهمن موتور - mazda bahman motor - bm cars
مجوز گارانتی مزدا برای بهمن موتور

با اینکه گروه بهمن بواسطه بی ام کارز واردات قطره چکانی محصولات برخی برندها از جمله هونگچی، بستیون، کی جی موبیلیتی (سانگ یانگ سابق)، بی وای دی، نتا، دی اف اس کی و… را رقم زده است؛ اما واردات محصولات مزدا هم میتوند خیال مشتریان را در رابطه با مبحث خدمات پس از فروش راحت کند.

فعلا اطلاعات خاصی از برنامه واردات خودروهای مزدا توسط گروه بهمن در دسترس نیست. اما میتوان احتمال داد که این شرکت در گام اول به سمت نسل جدید مزدا 3 برود.

این خودرو در بازار چین توسط جوینت ونچر چانگان با پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی تولید میشود. پیشرانه ۲.۰ لیتری سری اسکای اکتیو مزدا با اتصال به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار، قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا