مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

شاسی‌بلند شیائومی MX11، دومین خودروی شیائومی، در چین فاش شد

اخیرا ویدیو جدیدی از شاسی بلند جدید شیائومی در هنگام انجام آزمایشاتی در چین منتشر شده است. این شاسی بلند که در حال حاضر با کد MX11 شناخته می‌شود قرار است یک خودرو اسپرت باشد. بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم شیائومی برای طراحی این شاسی بلند از سدان SU7 الهام گرفته باشد.

خودروی موجود در ویدیو احتمالا یک محصول با مشخصات عالی باشد چرا که سیستم لیدار در این خودرو مشاهده شد. خوب است بدانید که تنها نسخه‌های پرو و مکس SU7 به این سیستم مجهز شده بودند، پس اگر شیائومی قصد داشته باشد که در بخش طراحی و امکانات از این مدل تقلید کند به احتمال زیاد با یک محصول رده بالا، با موتور دوگانه ‌و به همراه سیستم 800V روبرو باشیم.

این مطلب را نیز بخوانید: عرضه بیش از 10000 دستگاه شیائومی SU7 در ماه گذشته به بازار

این سیستم لیدار شباهت فراوانی به لیدار به کار رفته در SU7 دارد. در بخش جلویی خودرو ظاهر ظریفی دارد و از بخش جانبی نیز خطوط پنجره تا عقب خودرو ادامه یافته‌اند. برخی از افراد موفق شدند این خودرو را در هنگام انجام تست‌های مختلف با رینگ پنج پره مشاهده کنند.

کاربران هم اکنون نیز اشاره کرده‌اند که احتمالا شیائومی MX11 شباهت فراوانی به فراری Purosangue داشته باشد. یکی از دلایل این امر این است که اولین خودروی شیائومی به طور واضحی با طراحی پورشه تایکان ساخته شده بود پس تعجبی ندارد که مدل دوم این کمپانی از خودروی مذکور الهام گرفته شده باشد.

لی جان، مدیر عامل این شرکت، اعلام کرده است که قصد دارد یک خودروی رویایی برای علاقمندان به شاسی‌بلند‌ها در تعداد انبوه تولید کند. در تصاویر جاسوسی که در گذشته از این خودرو منتشر شده بود تقریبا متوجه ظاهر این مدل شده بودیم. هنوز اطلاعات جزئی از آنها در اختیار نداریم.

در بخش باتری نیز انتظار داریم که کمپانی Sunwoda وظیفه تولید این باتری‌ها را بر عهده بگیرد. این کمپانی در هنگام ساخت SU7 با شیائومی قرارداد بسته بود و در مدل پرو و مکس از باتری BYD و CATL استفاده کرد. پس اگر این امر صحت داشته باشد احتمالا مدل MX11 با قیمت مناسب‌تری عرضه شود. انتظار می‌رود که این شاسی بلند شیائومی در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا