مکمل بنزین
برترین‌ها

عجایب پورشه ماکان برقی 2025

پورشه ماکان یکی از مدل‌های مهم پورشه محسوب می‌شود و از زمان معرفی خود، بسیار محبوب بوده است. این مدل پس از ورود به بازار به یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندها تبدیل شد. اولین نسل ماکان با پلتفرمی مشابه آئودی Q5 اما به شدت تغییر یافته ساخته شده بود و دارای انواع موتور از جمله پیشرانه ۶ سیلندر و ۴ سیلندر توربوشارژ بوده است.

پورشه ماکان به خاطر ویژگی‌های اسپرت خود بسیار معروف شد و به طور استاندارد با سیستم گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه PDK همراه می‌شود. یک سال بعد، ماکان GTS با عملکرد بهبود یافته و ویژگی‌های اسپرت‌تر به بازار آمد. ارتقای پورشه ماکان در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ بسیار کاربردی بوده است و علاقه‌مندان توانستند انواع فناوری‌ها را در کابین و بخش خارجی خودرو مشاهده کنند. در هر صورت بیایید در ادامه به سراغ بررسی مدل جدید پورشه ماکان برویم.

پورشه ماکان برقی 2025

اوایل امسال بود که پورشه به صورت رسمی از نسل دوم ماکان رونمایی کرد و حالا نیز قصد دارد از نسخه تمام الکتریکی آن پرده بردارد. پورشه برقی حتی می‌تواند از سایر مدل‌ها محبوب‌تر هم باشد! این خودرو با پلتفرمی مشابه آئودی Q6 e-tron ساخته شده و با دو گزینه موتور همراه می‌شود.

چهار تریم

پورشه ماکان ۲۰۲۵ تمام الکتریکی از تجهیزات منحصربه‌فردی برخوردار است و در ۴ تریم با رده قیمت 75300 دلار تا 105300 دلار عرضه خواهد شد. این خودرو در یک مدل تک موتوره با سیستم چرخ‌های عقب متحرک با باتری 100 کیلووات ساعتی و قدرت 335 اسب بخار ساخته شده، در حالی که سه تریم دیگر به صورت دو موتوره و سیستم تمام چرخ متحرک هستند.

تریم ماکان 4S با دو موتور خود قدرت 509 اسب بخار و 578 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. تنها 3.9 ثانیه زمان لازم است تا پورشه ماکان 4S به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. از جمله ویژگی‌های استاندارد این محصول می‌‌توانیم به سیستم Porsche Active Suspension Management، سیستم Torque Vectoring Plus، دستیار رانندگی و… اشاره کنیم.

دو تریم دیگر یعنی پورشه ماکان ۴ و ماکان توربو نیز دو گزینه بسیار عالی در این بخش هستند. ماکان ۴ به موتور دوگانه مجهز شده که می‌‌تواند ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ پوند فوت گشتاور تولید کند. تنها 4.9 ثانیه زمان نیاز است تا این تریم به شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت دست یابد.

این مطالب را نیز بخوانید:

ماکان توربو نیز مانند دو تریم‌ دیگر با موتور دوگانه ساخته شده که می‌تواند ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۳ پوند فوت گشتاور تولید کند، پس بدون شک این تریم یکی از قدرتمندترین مدل‌های پورشه ماکان شناخته می‌شود. 3.1 ثانیه صبر کنید تا ببینید خودرو با چه سرعتی از جا کنده می‌شود!

مدت زمان 10 تا 21 دقیقه‌ای برای شارژ

تمام مدل‌های برقی پورشه ماکان ۲۰۲۵ با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت و سیستم شارژ سریع DC 800 ولتی به بازار می‌آیند. بنابراین به راحتی می‌توانید تنها با ۱۰ تا ۲۰ دقیقه شارژ، خودرو را تا 80 درصد شارژ کنید. این مدل‌ها همچنین از سیستم شارژ ۴۰۰ ولتی 135 کیلووات نیز پشتیبانی می‌کنند. تمام تریم‌ها با سیستم فست شارژ AC همراه می‌شوند. انتظار می‌رود که میزان برد این خودرو با یک بار شارژ حدودا 300 مایل یا 482 کیلومتر باشد که رقم خوبی است.

مشخصات فنی تریم‌های پورشه ماکان برقی

Macan Electric Macan 4 Electric Macan 4S Electric Macan Turbo Electric
پیشرانه تک موتوره دو موتوره دو موتوره دو موتوره
قدرت 335 اسب بخار 402 اسب بخار 509 اسب بخار 630 اسب بخار
گشتاور 415 پوند فوت 479 پوند فوت 578 پوند فوت 833 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های عقب متحرک تمام چرخ متحرک تمام چرخ متحرک تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 5.4 ثانیه 4.9 ثانیه 3.9 ثانیه 3.1 ثانیه
حداکثر سرعت 219 کیلومتر بر ساعت 219 کیلومتر بر ساعت 240 کیلومتر بر ساعت 259 کیلومتر بر ساعت

ویژگی‌های ظاهری

پورشه ماکان برقی جدید در بخش ظاهری تغییرات کوچکی به خود دیده است و حالا با چرخ‌های ۲۰ اینچی به بازار می‌آید. علاوه بر آن در بخش آیرودینامیک نیز ارتقا بخشیده شده است تا شاهد عملکرد بهتر خودرو باشیم.

ویژگی آفرودی و ضریب درگ  0.25 CD

پورشه اکنون مدل جدید خود را با قابلیت آفرودی عرضه کرده که شامل چرخ‌های ۲۱ اینچی و حفاظ سقف در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و Turbonite هستند. با به کارگیری فناوری‌های جدید مانند اسپویلر تطبیقی عقب و بال کوچک خنک‌کننده، ماکان برقی به ضریب درگ 0.25 CD رسید و در بهره‌وری و سرعت عملکرد بهتری مشاهده می‌شود.

وزن کم پورشه ماکان نیز یکی از عوامل مهم در بهبود سرعت و شتاب این خودرو شناخته می‌شود. اگرچه ابعاد و باتری آن نسبت به نسل گذشته افزایش یافته است، ولی با طراحی خوب و مواد به کار رفته شاهد سیستم تعلیق و شاسی با کیفیت هستیم.

کابین

در فضای داخلی با امکاناتی نظیر نورپردازی محیطی، مواد بازیافتی، نمایشگر مرکزی 10.9 اینچی، کلاستر دیجیتالی 12.6 اینچی، نمایشگر هدآپ، اپل کارپلی، سیستم صوتی Bose و دستیار صوتی Hey Porsche روبرو هستیم.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا