مکمل بنزین
اخبار خودروبرگزیده‌هاتازه‌ها

محصولات جذاب ارس ماموت خودرو (SERES) در ایران مونتاژ می‌شوند!

اوایل خردادماه امسال بود که طی مطلبی اختصاصی، از برنامه ورود خودروهای سرس با برند ERES توسط ماموت خودرو به بازار ایران خبر دادیم. درنهایت، این شرکت نمونه‌ای از کراس اوور 5 (HM5) را در سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی کرد.

ارس 5 (ERES) ماموت خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد

سوالات زیادی در رابطه با نوع ورود محصولات برند SERES به بازار ایران و آینده آن وجود دارد. در همین رابطه و براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار خودرو پایگاه خبری چرخان، می‌توان گفت که قرار است این خودروها توسط ماموت خودرو در ایران مونتاژ شوند. بدین صورت، می‌توان به وضعیت خدمات پس از فروش و آینده خودروها امیدوار بود.

خودروهای سرس ارس 5 و 7 - SERES ERES ماموت خودرو
ارس های ماموت خودرو

به تازگی، برند SERES با تغییراتی که در محصولات خود ایجاد کرده، سرعت صادرات و معرفی برند خود در بازارهای جهانی را افزایش داده است. طی هفته‌های گذشته، شاهد رونمایی محصولات سرس در کشورهای همسایه بودیم. از مناطق عربی حوزه خلیج فارس گرفته تا ارمنستان و آذربایجان. اکنون نیز باتوجه به قراردادها، این خودرو با تاخیر کوتاهی در کشورمان ایران معرفی شده است.

در گام اول، 2 خودرو سرس 5 و 7 برای مونتاژ انتخاب شده است. آنطور که گفته می‌شود، قرار است تنوع خودروهای ارس در ایران افزایش پیدا کند.

مشخصات

– ارس 5

ارس ۵ در بخش قوای محرکه به دو موتور الکتریکی مجهز است که توانایی تولید ۴۸۹ اسب بخار، قدرت و ۶۷۵ نیوتن متر، گشتاور را دارند. در کنار این دو موتور برقی، یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۱۴ اسب بخاری نیز وجود دارد که وظیفه شارژ کردن باتری‌های خودرو را دارد.

سرس ارس 5 - SERES ERES 5 ماموت خودرو
ارس 5

ظرفیت باتری‌های ارس، 40 کیلووات ساعت بوده و زمان شارژ سریع (۲۰ تا ۸۰ درصد) هم نیم ساعت اعلام شده است. مدت زمان شارژ معمولی نیز حدود 5 ساعت است. در حالت تمام برقی، خودرو توانایی پیمایش مسافتی معادل با 180 کیلومتر (براساس CLTC) را دارد. در حالت ترکیبی نیز با شارژ کامل باتری و پر بودن باک، ارس 5 توانایی پیمایش 1265 کیلومتری را خواهد داشت.

– ارس 7

سرس M7 مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با 150 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که فقط به شارژ باطری‌ها می‌پردازد. این خودرو در دو نسخه محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود که اولی به یک موتور الکتریکی در عقب با 272 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور مجهز است. در نسخه دوم، یک موتور الکتریکی با 174 اسب بخار قدرت هم به محور جلو اضافه می‌شود و مجموع خروجی را به 450 اسب بخار قدرت و 654 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. این موتورهای الکتریکی توسط هوآوی تولید می‌شوند.

سرس ارس 7 - SERES ERES 7 ماموت خودرو
ارس 7

نسخه محرک عقب HM7 ظرف 7.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخه چهارچرخ محرک این کار را ظرف 4.8 ثانیه انجام می‌دهد. هردو نسخه HM7 به باطری‌های 40 کیلووات ساعتی ساخت CATL مجهز هستند که در نسخه محرک عقب امکان پیمودن تا 195 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی و 1100 کیلومتر را با استفاده از ژنراتور بنزینی فراهم می‌کنند. این اعداد در نسخه چهارچرخ محرک هم به ترتیب 165 و 1000 کیلومتر هستند. مصرف سوخت نسخه محرک عقب این خودرو در هر صد کیلومتر 6.8 لیتر و نسخه چهارچرخ محرک 7.4 لیتر است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا