مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

رونمایی از کراس‌اوور جدید هاوال رپتور Hi4

بر اساس اطلاعات جدید، هاوال رپتور Hi4 جدید در نسخه شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی رونمایی شد. طراحی خارجی ارتقا یافته است و بنظر می‌رسد که این نسخه جدید مصرف سوخت پایین‌تری داشته باشد. کمپانی قصد دارد با این نسخه فیس‌لیفت آمار فروش هاوال را افزایش دهد.

هاوال رپتور Hi4 در اواخر سال 2023 به بازار چین آمد. در اوایل سال 2024 بود که هاوال اعلام کرد قصد دارد از تریم جدید آن رونمایی کند. اگرچه در هفت ماهه نخست سال 2024، این مدل کمتر از 24000 دستگاه فروخت. این رقم پایین باعث ناامیدی کمپانی شد، پس طولی نکشید که گریت وال موتورز تصمیم گرفت تا با عرضه نسخه فیس‌لیفت آن، تغییری در فروش آن ایجاد کند.

این مطلب را نیز بخوانید: هاوال رپتور، شاسی بلندی برای آفرود سبک با پیشرانه هیبریدی

هاوال جدید با زبان طراحی جدید و چراغ‌های جلو مستطیلی‌شکل به جای چراغ‌های دایره‌ای شکل ساخته شد. بخش جلوی آن با جلوپنجره مشکی با عناصر کرومی تزیین شده است. در بخش پشتی، یک لاستیک زاپاس توجه‌مان را به خود جلب کرد. در ادامه تصاویر بیشتری را از این کراس‌اوور ارائه کرده‌ایم.

از نظر ابعاد، این خودرو اندازه  4680/1950/1822 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2738 میلی‌متر دارد. وزن خالص خودرو چیزی حدود 2135 کیلوگرم است.

هاوال رپتور Hi4 با موتور پلاگین هیبریدی جدیدی ساخته شد. این موتور 1.5 لیتری GW5B15M توربوشارژ قادر است 152 اسب بخار قدرت تولید کند. اگرچه این انجین در نسخه نسل سوم هاوال H6 و هاوال H3 نیز به کار رفته بود. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره موتور برقی وجود ندارد. سه گزینه باتری LFP نیز در دسترس است که شامل نسخه‌های 18.74، 19.09 و 27.54 کیلووات ساعتی هستند.

مصرف سوخت در هر صد کیلومتر 1.13 لیتر برآورد می‌شود. بنظر می‌رسد که گریت وال موتور می‌خواهد ورژن نسل پنجم ارتقا یافته آن را با موتور BYD به بازار عرضه کند. هاوال جدید قرار است در بازار چین عرضه شود و در شهریور ماه نیز در نمایشگاه خودرو چنگدو رونمایی خواهد شد. لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا