مکمل بنزین
بررسی

هر چیزی که باید درباره مزدا CX-90 پلاگین هیبریدی 2025 بدانید

مزدا نسخه جدیدی از خودروی مزدا CX-90 را معرفی کرده و گفت که ورژن جدید این مدل به صورت پلاگین هیبریدی ساخته می‌شود. مزدا CX-90 پلاگین هیبریدی 2025 با مجموعه‌ای از آپدیت‌های جدید همراه شده و ویژگی‌های امنیتی، صندلی‌های شخصی‌سازی شده به همراه کابینی راحت همگی آن را به یک شاسی‌بلند محبوب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

اگرچه تعداد کمی از نسل قبل این خودرو ساخته شده بود، ولی مزدا اظهار داشت که سعی دارد مزدا CX-90 جدید را در تریم‌های متنوع مطابق با نیازهای کاربران بسازد. ظاهر شیک و فضای گسترده در کابین و صندوق عقب توجه هر فردی را به خود جلب می‌کنند. گذشته از آنها، قیمت رقابتی و فناوری‌های اطلاعات سرگرمی را نیز نباید فراموش کنید. بیایید در ادامه به بررسی ویژگی‌های این مدل بپردازیم.

مزدا CX-90 پلاگین هیبریدی 2025

موتور و بخش فنی

مزدا CX-90 پلاگین هیبریدی 2025 با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر همراه شده که به همراه یک موتور برقی 68 کیلووات در اینجا حضور دارند. پیشرانه 2.5 لیتری قدرتی برابر با 189 اسب بخار و گشتاوری معادل 192 پوند فوت تولید می‌کند. موتور برقی نیز 323 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور تولید خواهد کرد. تمامی تریم‌ها از قابلیت Mi-Drive که شامل اسپرت، آفرود و حالت برقی است، پشتیبانی می‌کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی مشخصات مزدا 3 وارداتی آفتاب خودرو

عملکرد

این خودرو در بخش عملکرد بسیار چشمگیر بنظر می‌رسد و مصرف سوخت پایینی دارد. ظرفیت بکسل 1587 کیلوگرمی آن موجب می‌شود تا برای کشیدن و جابجایی وسایل مختلف در سفرها دچار مشکل نشوید. علاوه بر قدرت بالا، مزدا CX-90 پلاگین هیبریدی 2025 در مدت زمان کمی نیز شارژ شده و برد خوبی را به ارمغان می‌آورد. یعنی تنها در مدت زمان ۹۰ دقیقه می‌توانید با شارژ سطح دوم، خودرو را از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کنید.

جدول فنی

موتور موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور برقی 68 واتی
قدرت 323 اسب بخار
گشتاور 369 پوند فوت
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
ظرفیت باتری 17.8 کیلووات ساعت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
برد برقی 41.84 کیلومتر
ظرفیت بکسل 1587 کیلوگرم

کابین و امکانات

فضای داخلی مدرن و ویژگی‌های فراوان در کابین موجب شده‌اند تا مزدا CX-90 2025 یکی از راحت‌ترین و شیک‌ترین فضای داخلی را داشته باشد. تمامی مدل‌ها به صندلی‌های سه ردیفه با مواد درجه یک مجهز شده‌اند و با چرم ناپا به یکی از بهترین آپشن‌ها در این میان تبدیل می‌شود.

کنترل خودکار آب‌و‌هوای سه منطقه‌ای کابین و صندلی‌های جلو گرم‌شونده تجربه رانندگی خوبی را در اختیار سرنشینان و راننده می‌گذارند. در تریم‌های بالاتر، صندلی‌های جلو قابل تنظیم مجهز به حافظه قرار دارند. همچنین در این تریم‌، آپشن‌های راحتی بسیاری به همراه صندلی‌های ردیف دوم مجهز به سیستم گرمایی و صندلی‌های جلو مجهز به تهویه وجود دارند.

فناوری‌های جدید

کابین این محصول از مزدا انواع و اقسام تجهیزات جدید را در بر گرفته است. علاوه بر این موارد، یک نمایشگر مرکزی بزرگ 12.3 اینچی و اتصال بی‌سیم نیز حضور دارند. تریم پرمیوم اسپرت این محصول به صورت استاندارد با نورپردازی ارتقا یافته ال‌ای‌دی، سیستم صوتی Bose، و… مجهز شده است. اپل کارپلی، اندروید اتو، شارژ وایرلس گوشی‌های هوشمند و شش پورت USB نیز این ترکیب را کامل می‌کنند.

 ویژگی‌های ظاهری

مزدا CX-90 در بخش ظاهری با طراحی آیرودینامیک و جلوپنجره شیک ساخته شده که نمایانگر زبان طراحی مزدا هستند. هر کدام از تریم‌های این محصول به ویژگی ظاهری منحصربفردی مجهز شده است. از بخش جانبی، تایرهای 19 اینچی آلومینیومی به چشم می‌خورند. تریم میانی به چرخ‌های 21 اینچی مجهز شده و با آینه‌های بغل مشکی و بال کرومی در رنگ مشکی ساخته شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: مزدا و تویوتا وارد همکاری می‌شوند: همه چیز درباره قرارداد احتمالی این دو شرکت

تریم پرمیوم پلاس نیز از ویژگی‌های نظیر چرخ‌های 21 اینچی آلومینیومی، لوگوی PHEV، آینه بغل مجهز به سیستم روشنایی و… پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های امنیتی

تمامی تریم‌های مزدا CX-90 پلاگین هیبریدی با ویژگی‌های امنیتی عرضه می‌شوند که شامل موارد پایین می‌شود:

  • کروز کنترل رادار با سیستم Stop & Go
  • ترمز هوشمند
  • نظارت بر نقطه کور
  • هشدار ترافیک
  • هشدار خروج از خطوط
  • دستیار ماندن در خطوط
  • هشدار توجه راننده

تریم پرمیوم اسپرت با ویژگی‌های پایین عرضه خواهند شد:

  • دستیار کمکی ماندن در خطوط اضطراری به همراه ناظر نقطه کور
  • دستیار جاده
  • دستیار هشدار ترافیک
  • شناسایی علائم رانندگی

تریم پرمیوم پلاس CX-90 PHEV نیز می‌تواند تمام ویژگی‌ها را در هم بیامیزد، این موارد شامل ویژگی‌های پایین هستند:

  • ترمز هوشمند
  • هشدار ترافیک
  • ناظر دید عقب
  • مانیتور ۳۶۰ درجه

قیمت اولیه

مدل پایه مزدا CX-90 PHEV قرار است با قیمت اولیه 49945 دلار به فروش برسد. این قیمت برای تریم پرمیوم پلاس 57950 دلار برآورد می‌شود. لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا