مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

نسخه برقی اکسید اکسلانتیکس ES به بازار می‌آید

نسخه 2025 اکسید اکسلانتیکس ES اکنون پیش‌فروش می‌شود و تا چند روز دیگر تمام نسخه‌های آن به صورت رسمی به بازار عرضه خواهند شد. این مدل اولین خودروی اکسید است که تحویل آن از دسامبر ۲۰۲۳ آغاز شد. از آن زمان به بعد، مدل‌های موجود در این رده افزایش یافتند و نسخه شاسی‌بلند نیز به آن افزوده شد.

حالا نیز بنظر می‌رسد که ورژن واگن ES نیز در این بین حضور داشته باشد. طراحی کلی این نسخه از اکسید اکسلانتیکس ES کاملا مشابه Nio ET5T است و به سدان این مدل شباهت دارد. اکسلانتیکس در چین به عنوان استرا نیز معروف است و طرفداران زیادی دارد. با نگاهی به خودرو، در بخش جلویی، یک جلو پنجره بسته با چراغ‌های سرتاسری نواری ال‌ای‌دی به همراه نمایشگر تعاملی با 740 ال‌ای‌دی کوچک حضور یافته‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: چری از دو مدل صادراتی جدید Omoda 7 و اکسید اکسلانتیکس ES رونمایی کرد

ضریب درگ این سدان 0.205Cd است، هنوز مشخص نیست که این تغییرات ظاهری چه تاثیری روی عملکرد خودرو می‌گذارند. در بخش ابعاد این نسخه، احتمالا اندازه‌ها دقیقا مشابه نسخه سدان آن باشد.

این ورژن در اندازه 4945، 1978 و 1467 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متر ساخته شده بود، پس انتظار می‌رود اکسید اکسلانتیکس برقی جدید نیز در همین ابعاد طراحی شده باشد. مشخصات موتور و بخش فنی نیز در مقایسه با نسخه سدان تغییر خاصی نداشته است. مدل‌های چرخ عقب متحرک با یک موتور 230 کیلووات با 425 نیوتن متر گشتاور همراه شده، این در حالی است که نسخه دو موتوره با یک پیشرانه برقی 123 کیلووات و گشتاور 238 نیوتون متر ساخته شد.

باتری 77 یا 100 کیلووات ساعتی CATL وظیفه تامین انرژی خودرو را بر عهده دارند، نسخه 77 کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم آهن فسفات است، در حالی که نسخه 100 کیلووات ساعتی یک باتری لیتیومی است.

بنظر می‌رسد که نسخه واگن ES علاوه بر یک نسخه برقی، در نسخه برد بالا نیز عرضه می‌شود. این نسخه‌ها با پلتفرم E0X برقی پرمیوم که در شاسی‌بلند ET نیز به کار رفته بود، ساخته شده‌اند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا