مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

چرا تویوتا بهترین انتخاب برای خرید خودرو است؟

تویوتا یکی از شناخته شده‌ترین خودروسازی‌ها در جهان بوده که تاکنون محصولات با ارزش زیادی را به بازار عرضه کرده است. این محصولات در رنج قیمتی بسیار مناسبی نیز به فروش می‌رسند و با موتور قدرتمند و مصرف سوخت پایینشان توجه افراد را به خود جلب کردند. اگر به دنبال یک خودروی مقرون به صرفه با هزاران ویژگی استاندارد می‌گردید تویوتا یکی از بهترین برندهایی است که می‌توانید نگاهی به محصولات آن بیندازید.

این برند محصولات زیادی را در هر سگمنت ارائه کرده است که می‌توانید با توجه به نیاز خود به سراغ خریداری آنها بروید. ما نیز در ادامه چند محصول ارزان قیمت تویوتا را بررسی کردیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارزان‌ترین خودروی کامپکت: تویوتا کرولا

قیمت: 22050 دلار

ارزان‌ترین تویوتای کامپکتی که می‌‌توانید در سال 2024 خریداری کنید، تویوتا کرولا است. درست است که این مدل تاثیرگذارترین مدل بازار نیست، ولی با ویژگی‌های استاندارد فراوانی همراه شده است که آن را جذاب‌تر می‌کند!

جدول فنی

موتور پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی
گیربکس ده سرعته خودکار CVT
قدرت 169 اسب بخار
گشتاور 151 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت

تویوتا کرولا با پیشرانه قدرتمندی عرضه شده تا کارایی و اطمینان بیشتری داشته باشد. نسخه هیبریدی این خودرو نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. گیربکس خودکار CVT و سیستم چهار چرخ یا تمام چرخ متحرک از دیگر امکانات خوب این محصول هستند.

این مطلب را نیز بخوانید: ارزش گمرکی خودرو وارداتی تویوتا یاریس اعلام شد + شرکت خدمات دهنده

ارزان‌ترین خودروی کامپکت میان‌سایز: تویوتا کمری

قیمت: 28400 دلار

دوره تویوتا کمری بنزینی دیگر به صورت رسمی به پایان رسیده است. مدل جدید تولید 2025 خواهد بود و به صورت هیبریدی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. تویوتا در ساخت این محصول سعی کرد که علاوه بر ارائه ویژگی‌های جدید، آن را با قیمت مقرون به‌صرفه‌ای عرضه کند.

جدول فنی

موتور پیشرانه ۲.۵ لیتری هیبریدی چهار سیلندر خطی
گیربکس  CVT
قدرت 232 اسب بخار
گشتاور 163 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک یا تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 6.8 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت

تویوتا این مدل را با موتور جدیدی ساخته است. نسخه تمام چرخ متحرک با یک موتور اضافی دیگر در محور عقب نیز عرضه می‌شود تا قدرت بیشتری را تولید کند. نسخه‌های چرخ جلو متحرک نیز 225 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

ارزان‌ترین شاسی‌بلند ساب‌کامپکت: تویوتا کرولا کراس

قیمت: 23860 دلار

اگر محصول کرولا را دوست داشته باشید ولی به دنبال امکانات بیشتری هستید، بدون شک نسخه تویوتا کرولا کراس انتخاب بهتری خواهد بود. این خودرو با همان استایل قدرتمند و قیمت مقرون‌ به‌صرفه مشابه کرولا عرضه می‌شود و فضای صندوق بزرگتری دارد.

جدول فنی

موتور پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی
گیربکس ده سرعته خودکار CVT
قدرت 169 اسب بخار
گشتاور 151 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک یا تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 9.2 ثانیه
حداکثر سرعت 193 کیلومتر بر ساعت

این خودرو با گیربکس و موتوری مشابه نسخه کرولا اصلی عرضه شده و همان مقدار قدرت و گشتاور تولید می‌شوند‌. در بخش شتاب، کرولا کراس در مقایسه با کرولا معمولی ارتفاع و وزن بیشتری دارد، پس سرعت بیشتری نیاز است تا خودرو به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت برسد.

ارزان‌ترین شاسی‌بلند کامپکت: تویوتا RAV4

قیمت: 28675 دلار

 تویوتا RAV4 اکنون چند دهه است که در بازار حضور داشته و به یک محصول افسانه‌ای پرفروش با قیمتی مقرون به‌صرفه و ویژگی‌های استاندارد تبدیل شده است. این مدل در چند تریم عرضه شده و در اندازه‌های مختلفی ساخته شد.

جدول فنی

موتور پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی
گیربکس هشت سرعته خودکار
قدرت 203 اسب بخار
گشتاور 184 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک یا تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت 191 کیلومتر بر ساعت

اگرچه مقرون به‌صرفه‌ترین مدل‌ها در این رده با موتور بنزینی چهار سیلندر عرضه می‌شوند، مدل‌های هیبریدی و پرایم با موتور برقی خود قدرت و کارایی بیشتری را به ارمغان خواهند آورد.

این مطلب را نیز بخوانید: آشنایی با کم استهلاک ترین خودروهای تویوتا

ارزان‌ترین شاسی‌بلند میان‌ سایز: تویوتا ونزا

قیمت: 35070 دلار

تویوتا ونزا یکی از محصولات ناشناخته تویوتا است که با ویژگی‌های استاندارد خود ارزش خرید بالایی دارد. اما کابین کوچک آن جزو نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود. این مدل به صورت استاندارد با سیستم تمام چرخ متحرک عرضه می‌شود.

جدول فنی

موتور پیشرانه 2.5 لیتری هیبریدی چهار سیلندر خطی
گیربکس  CVT
قدرت 219 اسب بخار
گشتاور 163 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت 189 کیلومتر بر ساعت

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا