مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

آواتار 07 در نمایشگاه خودروی چنگدو رونمایی شد

آواتار به طور رسمی در نمایشگاه خودروی چنگدو از جدیدترین مدل خود یعنی آواتار 07 رونمایی کرده و اعلام کرد که پیش‌ سفارش‌ این محصول آغاز شده‌‌ است. این شاسی‌بلند میان سایز با قیمت 250,000 تا 350,000 یوآن (35,250 تا 49,350 دلار) عرضه شده و بازار خودروسازی چینی را هدف قرار داده است.

تحویل رسمی آن در سپتامبر 2024 خواهد بود. این خودرو در دو نسخه تمام الکتریکی و برد طولانی در دسترس افراد قرار می‌گیرد. نسخه تمام الکتریکی در دو ورژن سیستم چرخ‌های عقب متحرک با موتور 252 کیلووات یا نسخه مجهز به سیستم تمام چرخ متحرک با موتور 188 کیلووات در جلو ساخته شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: مجوز گارانتی خودروهای برقی آواتار صادر شد؛ آواتار با BM SPACE به ایران می‌آید

نسخه چرخ‌های عقب متحرک مدل تمام الکتریکی بردی برابر با 650 کیلومتر و تمام چرخ متحرک نیز با بردی برابر با 610 کیلومتر همراه می‌شود. نسخه BEV با فناوری ۸۰۰ ولتی ساخته شده و شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت نسخه AWD چیزی حدود 3.9 است.

نسخه برد بالا به یک موتور 1.5T به همراه یک موتور 231 کیلووات تکی عقب یا موتور دوگانه مجهز  و موتور جلویی می‌تواند 131 کیلووات قدرت اضافه تولید کند. باتری 39.05 کیلووات ساعت لیتیوم آهن فسفات نیز در اینجا حضور یافته است.

کمپانی در بخش طراحی به استایل همیشگی این سری پایبند مانده است و این خودرو را با چراغ‌های دید در روز ال‌‌ای‌دی دو لایه‌ای متمایز، چراغ‌های باریک‌تر در عقب، ابعاد 4852 در 1980 در 1620 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2940 میلی‌متر تولید کرد.

کابین مدرن از ویژگی‌های زیادی همچون نمایشگر 4K 35.5 اینچی، دو نمایشگر آینه بغل برقی 6.7 اینچی و نمایشگر مرکزی هوشمند کنترل هواوی برخوردار است. همچنین چرم ناپا در صندلی‌ها و حاشیه‌هایی از چوب طبیعی در کنسول مرکزی توجه‌مان را به خود جلب کردند.

شاسی جدید Taihang، سیستم تعلیق جناغی دوگانه، سیستم CDC  و لیدار Huawei Qiankun ADS 3.0 به همراه سیستم پارک و دستیار جلوگیری از برخورد از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند. آواتار زیر برند چانگان، هواوی و CATL است و قصد دارد خط تولید خود را افزایش دهد. برای اخبار بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا