مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

جیلی Geome Xingyuan با ویژگی‌های کاربردی در چین عرضه شد

جیلی Geome Xingyuan برقی یک هاچبک جدید است که به صورت رسمی در چین عرضه شده است. Geome Xingyuan در اصل یک قرارداد همکاری بین جیلی و Häagen-Dazs (کارخانه بستنی‌سازی معروف) خواهد بود. این خودرو چهار متر طول دارد و می‌تواند با موتور خود 114 اسب بخار قدرت و 410 کیلومتر برد فراهم کند.

جیلی Geome Xingyuan با ویژگی‌های کاربردی خود به عنوان رقیب اصلی بی‌وای‌دی دلفین شناخته می‌شود. در اخباری که چند روز گذشته از این خودرو منتشر شده بود اشاره کرده بودیم که Geome یک برند مستقل تحت کنترل جیلی است که در ابتدا با عنوان Geometry شناخته می‌شد.

البته یکی از مشکلاتی که کمپانی اکنون با آن روبرو شده، کاهش فروش محصولات موجود در برخی از خطوط تولید آن است. اما جیلی امیدوار است که بتواند با عرضه Xingyuan برقی با زبان طراحی جدیدش فصل جدیدی از فروش را آغاز کند.

این مطلب را نیز بخوانید: تصاویر رسمی جیلی Geome Xingyuan، رقیب اصلی بی‌وای‌دی دلفین، منتشر شد

چراغ‌های بیضی شکل، ظاهر مینیمال در جلو، بدنه صاف و..‌. از جمله موارد مهم در زبان طراحی این مدل هستند که برای رفت‌و‌آمد در شهر بسیار کاربردی خواهند بود. ۷ رنگ‌بندی جذاب بدنه از بستنی‌های این کمپانی الهام گرفته شده، رینگ ۱۶ اینچی ۴ پره نیز ظاهر زیبایی به خودرو بخشیده است.

ابعاد دقیق این مدل چیزی حدود 4135/1805/1570 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با 2650 میلی‌متر است. در کابین، کلاستر کوچک ال‌سی‌دی و نمایشگر اصلی شناور به چشم می‌خورند. Geely Geome Xingyuan با دستگاه‌های میزو سازگاری خوبی دارد، همچنین نمای نورانی از شهر در کنسول مرکزی، فرمان دی‌کات دو پره، دو پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، شیفتر دنده کوچک، دو کاپ هولدر و 35 محفظه ذخیره‌سازی نیز در این بخش حضور یافته‌اند.

صندوق 375 لیتر است و با تا شدن صندلی‌های ردیف دوم این فضا به 1320 لیتر می‌رسد. مدل پایه Geome Xingyuan با موتور الکتریکی TZ160XS001 GLB Power، ۷۸ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت همراه می‌شود. تریم‌ قدرتمندتر به موتور TZ160XS002 با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 135 کیلومتر بر ساعت مجهز شد. دو باتری LFP CATL  با ظرفیت 30.12 و 40.16 کیلووات ساعتی به ترتیب بردی برابر با 310 و 410 کیلومتر را فراهم می‌کنند.

کمپانی خودروسازی جیلی اعلام کرد این خودرو در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ با قیمتی برابر با 80 هزار یوآن (11,250 دلار) به بازار می‌آید. برای اخبار بیشتر با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا