مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

انقلاب هیدروژنی در BMW؛ همکاری با تویوتا برای تولید iX5

بی‌ام‌و اعلام کرد که قرار است یک خودروی هیدروژنی جدید را تا سال 2028 وارد بازار کند. اما برای این که این محصول یعنی بی‌ام‌و iX5 هیدروژنی طراحی شود و سپس به مرحله نهایی برسد، لازم است که کمپانی از شرکت دیگری نیز کمک بگیرد تا شاهد تحول بیشتری باشیم. برای همین است که نام تویوتا را در کنار نام بی‌ام‌و مشاهده می‌کنیم. تویوتا همیشه باور داشته است که سلول سوختی هیدروژنی آینده‌دار خواهد بود.

این اولین مدل هیدروژنی بی‌ام‌و است که وارد بازار می‌شود. از آنجایی که این محصول قرار نیست تا چهار سال دیگر به بازار بیاید، بی‌ام‌و سعی می‌کند که جزییات زیادی را از آن فاش نکند. اگرچه گفته شده که مدل هیدروژنی قرار است طراحی مشابه نسخه کنونی داشته باشد. این مدل تا آن زمان با خودروی نسل دوم جایگزین خواهد شد.

این مطلب را نیز بخوانید: بی ام و iX1 پرشیا خودرو وارد سامانه خودروهای برقی شد + کاتالوگ

اگرچه تویوتا با این برند همکاری می‌کند، ولی بی‌ام‌و سعی می‌کند یک محصول اوریجینال را که با سایر مدل‌های خط تولید این کمپانی هماهنگ است عرضه کند. طبیعتا تویوتا نیز با قراردادی که با Bavarian بسته است، سعی بر تولید یک محصول با سلول سوختی هیدروژنی دارد. خوب است بدانید که سلول سوختی که در iX5 قرار می‌گیرد، در اصل توسط تویوتا تامین خواهد شد‌.

اخیرا یک شاسی‌بلند کربن خنثی توسط این برند معرفی شد که می‌توانست 396 اسب بخار قدرت و حدودا 503 کیلومتر برد تولید کند‌. باک هیدروژن نیز از جنس فیبر کربن پلاستیک تقویت شده بود و تنها 3 تا 4 دقیقه زمان نیاز داشت تا باک خودرو پر شود‌.

اولین خودروی هیدروژنی بی‌ام‌و بر اساس نسل جدید X5 طراحی خواهد شد و با پلتفرم CLAR مشابه نسخه‌های پلاگین هیبریدی، دیزلی، بنزینی ساخته شد. گزارش‌های دیگری نیز منتشر شده‌اند مبنی بر اینکه بی‌ام‌و می‌خواهد از یک خودروی برقی دیگر با طراحی یکسان رونمایی کند. X5 جدید در نیمه دوم سال 2026 به همراه نسخه‌های BEV به بازار عرضه می‌شوند.

این مدل هیدروژنی جدید با 500 کیلومتر برد طراحی شده است. پر کردن باک هیدروژن نیز تنها 3 تا 4 دقیقه زمان نیاز دارد. هنوز تا سال ۲۰۲۸ زمان زیادی باقی مانده است و باید ببینیم که آیا بی‌ام‌و می‌تواند تا آن زمان از این کانسپت اسپرت خود با ویژگی‌های منحصربه‌فرد رونمایی کند یا خیر. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا