مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

جواهرات متحرک: زیباترین خودروهای جهان را بشناسید

احتمالا شما هم گاهی وقت‌ها در خیابان‌ها متوجه خودروهای جذاب و منحصر به فرد شده‌اید. معمولا خودروسازی‌های بزرگ سعی می‌کنند که علاوه بر تمرکز روی قدرتمند بودن خودروها، محصولاتی زیبا و استثنایی را به بازار عرضه کنند. از لامبورگینی و بوگاتی گرفته تا پورشه همگی در این لیست حضور یافته‌اند.

ما در ادامه به سراغ چند تا از شیک‌ترین خودروهای بازار رفتیم و قصد داریم علاوه بر بررسی مشخصات آنها بخش‌های ظاهری هر یک را با هم مقایسه کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

استثنایی‌ترین محصولات بازار

دوج چارجر نسل دوم (1968-1970)

هنگامی که دوج چارجر برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ به بازار آمد، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد چرا که بدنه‌‌ای کشیده داشت و با ظاهر بی‌نقصش منحصر به فرد به نظر می‌رسید. این خودرو در همان ابتدا با موتور 426 Street Hemi ساخته شده بود ولی نسخه اورجینال آن عملکرد بسیار خوبی نداشت.

کمی نگذشت که کمپانی تصمیم گرفت تا نسل دوم این خودرو را با قیمتی برابر با 3480 دلار در سال ۱۹۶۸ به بازار عرضه کند. در بخش ظاهری، چراغ‌های پنهان با جلوپنجره ترکیب شده بودند. حالا دیگر با یک شاهکار استثنایی روبرو بودید که طراحی فوق العاده زیبایی داشت و با ظاهر جسورانه‌اش، توجه همگان را به خود جلب کرد! در طی این چند سالی که این محصول در بازار حضور داشت، حدودا 231,614 دستگاه از آن ساخته شد. اکنون دوج چارجر را می‌توانید با قیمتی برابر با 31454 دلار خریداری کنید.

لامبورگینی (Countach (1974-1990

لامبورگینی برای اولین بار از Lamborghini Countach در سال ۱۹۷۴ رونمایی کرد. این محصول با طراحی شگفت آوری به بازار آمده بود که حدوداً تا ۱۶ سال بعد نیز تکراری نشد. کمپانی تا سال ۱۹۹۰ به تولید این محصول ادامه داد و موفق شد ۱۹۸۳ دستگاه از آن را وارد بازار کند.

این خودرو برای اولین بار با قیمتی برابر با ۱۱۸ هزار دلار عرضه شد، حالا به نظر می‌رسد که با تورم در نظر گرفته شده قیمت آن در بازار کنونی به چیزی حدود ۳۴۵ هزار دلار رسیده باشد. جالب است بدانید که لامبورگینی از این محصول خود در فیلم‌های هالیوودی بزرگی استفاده کرده است و به عنوان یک خودروی کلاسیک جاودان شناخته می‌شود.

شورولت کوروت (1963-1967)

شورولت کوروت نسل اول بسیار جالب طراحی شده بود اما نسل دوم آن در بخش استایل و عملکرد حرف زیادی برای گفتن دارد. شورولت در این محصول که از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در بازار حضور داشت از یک بدنه آیرودینامیک، انتهای فست‌بک و کاپوتی بلند استفاده کرد.

در آن زمان این خودرو می‌توانست ۴۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند که برای یک خودرو در دهه ۹۰ ،رقمی بسیار شگفت آور به نظر می‌رسد. سازنده در طی این سال‌ها 117,966 دستگاه از کوروت را با قیمتی برابر با 4037 دلار وارد بازار کرد و قیمت کنونی آن حدود 42000 دلار برآورد می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: انفجار در دنیای خودروهای اسپرت؛ نیسان سیلویا بازگشت

فراری (1962-1964) 250 GTO

همیشه محصولات فراری با استانداردهای بالایی در طراحی و عملکرد به بازار می‌آمدند. فراری 250 GTO نیز به عنوان یک محصول تاثیرگذار شناخته می‌شود و تنها ۳۶ دستگاه از آن در طول سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ ساخته شد. این خودرو یکی از گرانترین محصولات فراری به شمار می‌رود و در یک مزایده با قیمتی برابر با ۵۰ میلیون دلار به فروش رفت.

البته قیمت اصلی آن ۱۸ هزار دلار برآورد می‌شود و اگر بخواهید امروزه به سراغ خریداری این محصول بروید باید بودجه‌ای برابر با ۱۸۸ هزار دلار در اختیار داشته باشید. طراحی زیبا، آیرودینامیک عالی و کارایی بسیار مناسب همگی باعث شدند که فراری 250 GTO حسابی در بازار بدخشد.

پورشه 911 (1964 تاکنون)

پورشه 911 از گذشته تاکنون گل سر سبد بازار خودرو شناخته می‌شد و از همان سال 1964 با طراحی عالی معرفی شد. حتی با گذشت ۶۰ سال، پورشه همچنان این طراحی را حفظ کرده است و در طی این سال‌ها ۱.۲ میلیون دستگاه از آن را وارد بازار کرد.

این خودرو در سال ۱۹۶۴ با قیمتی برابر با ۳۲ هزار دلار فروخته شد و قیمت کنونی آن با محاسبه تورم به ۸۸ هزار دلار می‌رسد. خوب است بدانید که سازنده در ابتدا پورشه ۹۱۱ را با نام ۹۰۱ معرفی کرده بود اما کمی بعد پژو اعلام کرد که حق انحصاری نام‌های سه رقمی با صفر در میان آنها را در اختیار دارد در نتیجه پورشه تصمیم گرفت که آن را به ۹۱۱ تغییر دهد.

آستون مارتین DB5 (1963-1965)

شاید گمان کنید که آستون مارتین DB5 برای اینکه در فیلم مامور مخفی جیمز باند حضور داشته است به چنین شهرتی دست یافت اما باید بدانید که این خودرو با طراحی پیچیده خود در سال ۱۹۶۳ محصولی به شدت منحصر به فرد به شمار می‌رفت. کمپانی در طی ۳ سال ۱۰۰۰ دستگاه از این محصول را تولید و سپس آن را با قیمتی برابر با ۱۲۸۰۰ دلار به بازار عرضه کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: چرا تویوتا بهترین انتخاب برای خرید خودرو است؟

شما اکنون می‌توانید آستون مارتین DB5 را با بودجه‌ای معادل 131,315 دلار خریداری کنید. این یکی از خودروهایی است که با تجهیزاتی مانند بدنه ضد گلوله و تفنگ‌های بالا پر عرضه شدند.

بوگاتی تایپ 57 (1934 – 1940)

اگر بوگاتی تایپ ۵۷ در این روزها برایتان جذاب به نظر می‌رسد، پس گمان کنید که دیدن این خودرو در سال ۱۹۳۴ چه احساسی را به مخاطب منتقل می‌کرد! با یک نگاه می‌توانید متوجه ساختارهای زیبایی‌شناسی این خودرو شوید. برای همین بوگاتی تصمیم گرفت ۷۵۰ دستگاه از این محصول را با قیمتی برابر با ۴۳ هزار دلار تولید و به بازار عرضه کند.

جالب است بدانید که اکنون باید بودجه‌ای معادل 1,009,344 دلار در اختیار داشته باشید تا بتوانید بوگاتی تایپ 57 را خریداری کنید. رالف لارن، طراح مد و فشن معروف، هم یک دستگاه Bugatti Type 57S(+C) Atlantic را در اختیار دارد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا