مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

امضای قرارداد همکاری بین هیوندای و جنرال موتورز برای تولید خودروهای بیشتر

به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۴ سال اتحاد در صنعت خودروسازی باشد! چرا که کمپانی‌های مختلفی با هم قرارداد همکاری امضا کردند تا بیشتر از قبل در صنعت خودرو، محصول تولید کنند. در اقدام جدیدی هیوندای و جنرال موتورز اعلام کردند که قصد دارند برای تولید خودروهای بیشتر با هم همکاری کنند.

با این همکاری دو شرکت می‌توانند خودروهای بنزینی و برقی تولید کنند. همچنین امکان دارد نتیجه این همکاری به تولید فناوری‌های هیدروژنی نیز منجر شود. دو کمپانی علاقمند هستند تا منابع خود مانند فولاد، مواد خام در صنعت باتری و سایر موارد را با هم ترکیب کنند.

پس از اینکه امضای قرارداد انجام شد، دو شرکت فورا تمرکز خود را روی تولید محصولات بیشتر گذاشتند و قصد دارند که بیش از پیش خودروهای مقرون به صرفه با کارایی بالاتری بسازند. حتی این کار باعث می‌شود که میزان هزینه‌های شرکت‌ها نیز کاهش پیدا کند.

پس به همین دلیل است که هیوندای و جنرال موتورز به هم ملحق شدند تا شاهد توسعه بیشتر در صنعت خودرو، کاهش هزینه‌های تولید و کاهش زمان ساخت محصولات توسط مهندسان در این بخش باشند. بنابراین انتظار می‌رود که با این همکاری، دو شرکت بتوانند با شرکت‌های چینی که به تهدید بزرگی در صنعت خودروهای برقی تبدیل شدند رقابت کنند.

حدودا یک سال پیش بود که جنرال موتورز و هوندا نیز قرارداد همکاری برای ساخت خودروهای برقی ارزان‌تر امضا کرده بودند. آنها قصد داشتند که اولین مدل‌های خود را در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه کنند. اما این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد و احتمالا هیوندای بتواند جای هوندا را برای جنرال موتورز پر کند اما اکنون برای نتیجه‌گیری بسیار زود است.

جالب است بدانید که هوندا و نیسان نیز درباره ساخت محصولات برقی و نرم‌افزارهای مختلف مصاحبه و قرارداد همکاری امضا کرده بودند. در زمانی دیگر تویوتا، مزدا و Subaru کنفرانس همکاری برگزار کردند تا تعهدات بلند مدت خود را در حیطه موتورهای سوختی نشان دهند. اما در اختیار داشتن محصولات بسیار زیاد نشانه موفقیت نیست چرا که باید این محصولات به صورت درست مهندسی شده باشند. در نهایت امیدواریم این قرارداد نتیجه خوبی نیز برای صنعت خودرو در پی داشته باشد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا