مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید خودروی کوچک تویوتا آیگو در راه است

خودروسازان مطرح دنیا، روزبه‌روز به دلیل هجوم و اقبال بیش‌ازحد مردم به خودروها کراس اوور و شاسی‌بلند، برای کسب سود بیشتر، برخی از مدل‌های خود را مجبور به کنار گذاشتن شده تا بتوانند سرمایه‌گذاری بیشتری روی این کلاس خودرویی نمایند. درواقع در این سال‌ها، خودروهای برقی، شاسی‌بلند و حتی سرمایه‌گذاری برای خودروهای خودران، از بهترین و سودآورترین زمینه‌ها برای شرکت‌ها به‌حساب می‌آیند.

اما تویوتا ژاپن، این‌گونه فکر نکرده است. خودروی کوچک و شهری این شرکت یعنی آیگو (Aygo)، یکی از خودروهایی است که خودروساز ژاپنی سرمایه‌گذاری خوبی روی آن کرده و اتفاقاً فروش موفقیت‌آمیزی را نیز تجربه می‌کند.

بر اساس گفته‌های آقای مت هریسون، مدیر اجرایی بخش اروپایی تویوتا، این شرکت در حال حاضر، تعداد 100,000 آیگو را سالانه به فروش رسانده و این فروش ممکن است به دلیل ترک کردن این سگمنت از طرف رقبا و شرکت‌های دیگر، حتی برای تویوتا، بالاتر نیز برود. درست به همین خاطر سودآوری و فروش بالاست که تویوتا باوجود چند سال تا معرفی رسمی نسل جدید آیگو، هم‌اکنون و در اواخر سال 2019، برنامه‌هایی را برای مدل جدید این خودروی کوچک خود دارد.

با معرفی سومین و جدیدترین نسل از آیگو که زودتر از سال 2021 یا 2022 اتفاق نخواهد افتاد، این خودرو در طراحی ظاهری خود دارای نشانه‌هایی از خودروهای کراس اوور خواهد داشت که می‌توان به سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر و استفاده از قسمت‌های پلاستیکی درروی بدنه خودرو برای شبیه شدن به کراس اوورها، اشاره کرد. البته یکی از چالش‌هایی که تویوتا برای نسل جدید آیگو مواجه خواهد بود، برقی کردن این خودرو است که باوجود اندازه کوچک آن، قرار دادن بسته‌های باتری و موتور الکتریکی، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

تویوتا در حال حاضر برنامه‌ریزی برای این است تا بتواند قبل از سال 2025، تعداد یک‌میلیون دستگاه خودروی برقی و هیبرید را به فروش برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا