مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

اطلاعات بیشتری از اکسید اکسلانتیکس ES با برد وسیع به صورت رسمی منتشر شد

سدان ES اولین خودروی چری اکسید اکسلانتیکس است که رونمایی شده بود. این خودرو از سال ۲۰۲۳ در بازار حضور داشته و آمار فروش بالایی کسب کرد. اکنون نیز می‌بینیم که نسخه EREV آن به زودی وارد بازار خواهد شد. به لطف منابع رسمی حالا اطلاعات زیادی از این خودرو در اختیار داریم. در بخش ابعاد مدل اکسید اکسلانتیکس ES با برد وسیع در اندازه 4945، 1978، 1467 میلیمتر و فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متر ساخته شده است.

همچنین نسخه سبک‌تر با وزن ۲۰۸۰ کیلوگرم و نسخه سنگین‌تر ۲۲۸۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت. هر دو نسخه با چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی به بازار عرضه خواهند شد. در بخش فنی به یک موتور SQRH4J15 با سیستم Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM می‌رسیم، همچنین سیستم ACTECO 1.5TGDI نسل پنجم نیز در این خودرو به کار رفته است و در نهایت قدرتی برابر با ۱۱۵ کیلووات ارائه می‌شود.

بر اساس این اطلاعات، جزئیات بیشتری از انجین این خودرو در اختیار ما قرار نگرفته است اما در بخش باتری متوجه شدیم که کمپانی از یک باتری لیتیوم آهن فسفات استفاده کرده است و حداکثر سرعت خودرو نیز به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. Exlantix ES با پلتفرم E0X چری طراحی شده که برای خودروهای برقی و مدل‌های برد وسیع در نظر گرفته شده است. یک سیستم لیدار نیز برای نسخه‌های پریمیوم طراحی شده که امیدوار هستیم در این مدل به کار برود.

این سدان جذاب شباهت فراوانی به نسخه تمام الکتریک خود دارد و با ضریب درگ 0.205، اسپویلر برقی عقب، چراغ‌های سرتاسری جلو و عقب، عملکرد فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. طراحی جذاب بدنه، رنگ‌بندی فوق‌العاده منحصربفرد، لوگوی نقره‌ای براق EXEED در بخش پشتی، طراحی جالب چرخ‌ها و… همگی از جمله مواردی هستند که تنها با یک نگاه افراد را جذب خود می‌کنند‌.

جالب است بدانید که این خودرو در چین با نام Exeed Sterra ES و در سایر کشورها با نام Exeed Exlantix ES به فروش می‌رسد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که مدل برد وسیع اکسلانتیکس تا اواخر سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد.

در بخش قیمت کمپانی اعلام کرده است که نسخه‌های برقی اکسید اکسلانتیکس ES با برد وسیع با قیمتی برابر با 195,900 تا 299,900 یوآن (27,610 تا 42,270 دلار) به بازار می‌آیند، نسخه EREV نیز مقرون به صرفه‌تر بوده، پس قیمت پایین‌تری خواهد داشت. گفته شده که یک ورژن wagon ES نیز با مدل‌های جدید رونمایی خواهد شد. برای اخبار بیشتر در حوزه خودرو با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا