مکمل بنزین
بررسی

انقلابی در مصرف سوخت و برد؛ این مدل هیبریدی ژاپنی افسانه‌ای را بشناسید

خودروهای هیبریدی بسیاری در بازار حضور دارند که با برد بالایی ساخته شدند و همیشه طرفداران خود را شگفت زده می‌کنند. در این بین شاسی بلندهای هیبریدی ژاپنی مانند Honda CR-V ،Mazda CX-70 و Mitsubishi Outlander در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفتند. این محصولات معمولا به خاطر اندازه بزرگشان و طراحی متناسب برای سفرهای جاده‌ای و خانواده‌های پرجمعیت ساخته شده‌اند.

یکی از محصولات ژاپنی در سگمنت خودروهای هیبریدی تویوتا 2024 Grand Highlander Hybrid است که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و فضای گسترده خود به یکی از افسانه‌ای‌ترین محصولات در این حیطه تبدیل می‌شود. در ادامه بیشتر به این محصول پرداختیم، با ما همراه باشید.

تویوتا 2024 Grand Highlander Hybrid

بردی معادل 996 کیلومتر

تویوتا 2024 Grand Highlander Hybrid با برد 996 کیلومتری خود انقلابی در بازار به پا کرد و کمتر خودرویی را می‌توانید بیابید که در رده هیبرید چنین برد بالایی داشته باشد. این مدل حتی در مصرف سوخت نیز عالی عمل کرد، یعنی مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی حدود ۶.۵ لیتر است!

مصرف سوخت پایین و کاهش هزینه‌ها

تویوتا 2024 Grand Highlander Hybrid ارزش بسیار بالایی دارد و با برد ۹۹۶ کیلومتری خود باعث می‌شود که هزینه‌های سوخت کاهش یابد. همچنین با افزایش قیمت بنزین، خریداری این خودرو سود بالایی را نیز به ارمغان خواهد آورد.

موتور و مشخصات فنی

از آنجایی که با یک شاسی‌بلند روبرو هستیم، پس انتظار داریم علاوه بر مصرف سوخت پایین، شاهد امکانات بی‌نظیری هم باشیم‌. برای مثال، قابلیت حمل بار، فضای صندوق عقب گسترده، سواری راحت و کابین بزرگ از جمله مواردی هستند که در این بخش مهم واقع می‌شوند.

در بخش فنی، دو گزینه موتور ۲.۴ لیتری و ۲.۵ لیتری قرار گرفته‌اند که هر کدام قدرت و گشتاور متفاوتی تولید می‌کنند. حتی گیربکس، میزان برد و ظرفیت بکسل نیز متفاوت هستند. قدرت بالای انجین اصلی به همراه موتور برقی گشتاور فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد و می‌‌تواند عملکرد خوبی را در موقعیت‌های سخت مانند سواری در کوهستان و مناطق دارای پستی و بلندی‌ها فراهم کند.

ما در جدول پایین مشخصات فنی بیشتری از این محصول را برای شما ارائه کرده‌ایم:

جدول مشخصات فنی

موتور ۲.۴ لیتری توربو ۴ سیلندر خطی با دو موتور برقی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با دو موتور برقی
قدرت 362 اسب بخار ۲۴۵ اسب بخار
گشتاور 544 نیوتن متر 239 نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته خودکار ۸ سرعته خودکار CVT
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک چرخ‌های جلو و تمام چرخ متحرک
مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر 10.5 لیتر ۶.۵ لیتر
برد 746 کیلومتر 941 تا 996 کیلومتر
ظرفیت بکسل 2267.962 کیلوگرم 1587 کیلوگرم

سرعت و شتاب

تویوتا 2024 Grand Highlander Hybrid می‌‌تواند در ۶ ثانیه به شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و با سرعت منحصربفرد خود در رده یکی از سریع‌ترین محصولات هیبریدی قرار بگیرد.

تریم‌ها و قیمت

این مدل با قیمتی برابر با 45000 تا 60000 دلار به بازار عرضه شده و با لیستی از امکانات ویژه، راحتی، عملکرد ویژه و ویژگی‌های جدیدش توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

تریم قیمت
Hybrid XLE 45020 دلار
Hybrid Limited 51410 دلار
Hybrid MAX Limited 54390 دلار
Hybrid MAX Platinum 58475 دلار

تریم Grand Highlander Hybrid XLE به عنوان مدل پایه این خودرو شناخته می‌شود و با قیمتی برابر با 45020 دلار به همراه امکاناتی نظیر صندلی‌های جلو گرم‌شونده، نمایشگر 12.3 اینچی و غیره به بازار می‌آید. بالاترین تریم که به عنوان مدل پرمیوم شناخته می‌شود، Toyota Grand Highlander Hybrid MAX Platinum نام دارد و با ویژگی‌های جذاب‌تر و قیمتی حدودا 59000 دلار همراه می‌شود. شما می‌توانید قیمت سایر تریم‌ها را در جدول بالا مشاهده کنید.

ویژگی‌ها و امکانات

این شاسی‌بلند هیبریدی با سیستم کمک رانندگی Toyota Safety System 3.0 عرضه شده که با دوربین و سیستم رادار خود، عملکرد خوبی در هنگام استفاده از ترمز اضطراری و فرمان فراهم می‌کند.

از دیگر امکانات این محصول می‌توانیم به سیستم هشدار پیش از برخورد، روکش چرمی و پرمیوم صندلی‌ها، مونروف پانوراما، سیستم دوربین 360 درجه، صندلی‌های مجهز به سیستم تهویه و گرمایشی، دستیار پارک خودکار، سیستم صوتی JBL، چندین حالت‌ رانندگی، نمایشگر هدآپ، چرخ‌های ۲۰ اینچی و… اشاره کنیم.

رقبا

مدل 2024 Toyota Grand Highlander Hybrid به عنوان یکی از قدرتمندترین مدل‌های هفت سرنشینه در سگمنت شاسی‌بلندهای هیبریدی حضور دارد اما مسلما در این سگمنت بدون رقیب نخواهد بود. هوندا پایلوت، لکسوس RX 350h و هیوندای Palisade و کیا Telluride در این رده به عنوان رقبای این مدل از تویوتا شناخته می‌شوند.

اگرچه مزدا CX-90 نیز یکی از رقیبان سرسخت ژاپنی در سگمنت خودروهای هیبریدی است. این مدل با کابینی پرمیوم، سواری راحت و امکانات ویژه ساخته شد و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. اما تویوتا در بخش مصرف سوخت و برد عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا